100 proc. elektrinis lietuviškas „Dancer“ autobusas debiutuos „Busworld 2023“ parodoje

Klaipėdos įmonių grupė „Vėjo projektai“, siūlanti pažangius elektrifikuoto viešojo transporto sprendimus, debiutuos spalio 7-12 d. Briuselyje (Belgijoje) vyksiančioje „Busworld 2023“ parodoje. Viename iš svarbiausių pasaulio komercinio keleivinio transporto renginyje grupė pristatys lengvus, tylius, novatoriškus ir 100 proc. elektrinius „Dancer“ autobusus.

„Busworld 2023“ – svarbiausias renginys, atskleidžiantis keleivinio komercinio transporto ateitį. Parodos koncepcija atitinka mūsų viziją – mes siekiame įnešti permainų elektrinių autobusų sektoriuje, todėl galimybė debiutuoti čia – itin svarbi. Tai gera proga susitikti su pramonės lyderiais, potencialiais partneriais ir klientais. Stende apsilankę lankytojai sužinos daug informacijos, kuri, sieksime, pakeis jų požiūrį į naujos kartos elektrinių autobusų galimybes“, – sako „Dancer“ autobusus gaminančios įmonės generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Prognozuojama, kad vieną didžiausių pasaulyje keleivinio komercinio transporto renginių šiais metais aplankys mažiausiai 40 tūkst. žmonių.

Pristatys du pažangius modelius

Klaipėdos įmonių grupės stende apsilankę parodos lankytojai galės sužinoti viską apie du technologiškai pažangius, 100 proc. elektrinius „Dancer“ autobusų modelius – greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) ir ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530). Lietuvoje gaminami ir eksploatuojami žemagrindžiai elektriniai autobusai jau leido sutaupyti beveik pusę milijono tonų CO2 emisijų.

Dinamiškiems miestams skirtas greito įkrovimo „Dancer“ (FC 75) modelis išsiskiria itin sparčiu įkrovimo laiku, kuris siekia vos 8 minutes. Šis autobusas taip pat yra itin ekonomiškas – vidutinės jo energijos sąnaudos siekia 0,72 kWh/km, todėl viena įkrova gali įveikti iki 100 km atstumą. Šios techninės savybės drauge su sparčiuoju įkrovimu užtikrina patogią jo eksploataciją mieste.

Ilgo nuotolio „Dancer“ (LR 530) modelis viena įkrova gali nuvažiuoti įspūdingą 530 km atstumą. Tokią ištvermę užtikrina itin didelės talpos NMC tipo ličio jonų baterijos. Įkrovimas iki 100 proc. trunka nuo vienos iki keturių valandų, todėl vežėjai gali lengvai planuoti viešojo transporto tvarkaraščius.

„Dancer“ siekia tapti konkurencingu varžovu 12 metrų ilgio autobusų kategorijoje ir varžytis tiek su Europos, tiek su Kinijos gamintojais. Bendrovė labai didelį dėmesį skiria autobuso svorio mažinimui ir kėbulo konstrukcijai, taip pat siekia užtikrinti aukščiausio lygio funkcionalumą.

„Kėbulo konstrukcijai ieškojome naujų sprendimų, todėl bendradarbiaudami su pažangiausiais universitetais ir žinomais vėjo turbinų sparnuočių gamintojais, „Dancer“ inžinieriai sukūrė naujos kartos kompozicines medžiagas. Iš jų pagamintas kėbulas yra tvirtas ir lengvas, o galimybė gamyboje panaudoti vandenynuose surinktą perdirbtą plastiką užtikrina tvarumą. Kompozicinės medžiagos daug kur pakeitė metalą – jo beveik nenaudojame ir važiuoklėje“, – dėsto A. Naujėkas.

Atskleis įvairiapusiškus privalumus

Briuselyje vyksiančioje „Busworld 2023“ parodoje lankytojai galės iš arti pamatyti ir susipažinti su „Dancer“ autobusų privalumais. Visos šios technologijos išbandytos ir patikrintos realiomis sąlygomis, kadangi „Dancer“ autobusai jau ketvirtus metus rieda Klaipėdos gatvėmis.

Itin lengvi ir ekonomiški. „Dancer“ konstrukcijoje naudojamos už plieną gerokai lengvesnės kompozicinės medžiagos leido sumažinti autobuso svorį. Autobuso svoris su baterijomis prasideda nuo 8,6 tonos. Palyginimui, 12 metrų elektrinių autobusų kategorijoje pramonės vidurkis siekia nuo 12 iki 14 tonų. Dėl mažesnio svorio „Dancer“ autobusai yra dinamiškesni ir naudoja mažiau energijos.

Pagaminti iš pažangių medžiagų. Klaipėdos įmonėje, bendradarbiaujant su vėjo turbinų sparnuočių inžinieriais bei gamintojais, kuriamos pažangios kompozicinės medžiagos. Naudojant šias medžiagas nereikalinga antikorozinė danga, o „Dancer“ elektrinių autobusų tarnavimo laikas pailgėjo iki 30 metų. Vykdant tvarumo įsipareigojimus, autobuso kėbulo konstrukcijoje naudojamas perdirbtas plastikas.

Pritaikyti ekstremalioms sąlygoms. Tiek greito įkrovimo autobusas FC 75, tiek ilgo nuotolio LR 530 modelis yra suprojektuotas eksploatavimui ekstremaliomis temperatūromis. „Dancer“ elektrinius autobusus galima eksploatuoti temperatūroms svyruojant nuo -24 iki +38 laipsnių pagal Celsijų.

Pažangiausia stebėjimo nuotoliniu sistema. „Dancer“ stebėjimo technologija yra išsiskirianti unikaliais inžineriniais sprendimais. Svarbiausias iš jų – nuotolinis stebėjimas realiuoju laiku. Eksploatuojami autobusai stebimi realiuoju laiku – tai yra visą parą, septynias dienas per savaitę. Kas dvi milisekundes daugiau nei 1000 signalų apdorojanti sistema automatiškai atlieka nuspėjamąją diagnostiką ir nuotolinį kalibravimą. Gaunami duomenys leidžia greitai parengti patobulinimus, kurie diegiami nuotoliniu būdu, atnaujinant programinę įrangą.

Dėl šių technologijų, Klaipėdos mieste jau ketvirtus metus važiuojantys „Dancer” autobusai yra pasiekę puikių efektyvumo rezultatų.

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version