Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
  • Autonaujienos
  • Autosportas
  • Komercinis transportas
  • Superauto
  • Žalioji banga
  • Reikia žinoti
  • Motociklai
Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
Ieškoti
Sekite mus
Mobilis24.lt > Rubrikos > Žalioji banga > 1006 km lenktynių išvakarėse Palangos trasoje bus siekiama naujo elektromobilių rekordo
Žalioji banga

1006 km lenktynių išvakarėse Palangos trasoje bus siekiama naujo elektromobilių rekordo

2022-07-14
Dalinkis
Skaitoma 4 min
Vitoldas Milius
Dalinkis

Artėjant „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgaliui, bręsta intriga ne tik dėl to, kas šįmet taps nugalėtoju. Automobilių entuziastus kiekvienais metais parodomaisiais ir rekordiniais važiavimais stebina „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius. Šiemet žinomas žurnalistas paskutinę naktį prieš lenktynių startą planuoja „Kia EV6“ elektromobiliu viena įkrova apsukti 106 trasos ratus.

Suplanuotas 286 kilometrų atstumas gali būti oficialiai įrašytas kaip didžiausia Lietuvos lenktynių trasoje elektra varoma transporto priemone nuvažiuota distancija.

Tai jau ne pirmas kartas, kai V. Milius „Aurum 1006 km lenktynių“ savaitgalį su oficialių renginio rėmėjų automobiliu bando įveikti savo paties sugalvotą iššūkį. Pernai vairuodamas krosoverį „Kia XCeed“ žurnalistas šalies žemėlapyje nupiešė gigantišką Pietų Korėjos įmonės logotipą.

Netrūko ir ankstesnių bandymų pačioje lenktynių trasoje: įgūdžius jis demonstravo važiuodamas vien atbuline eiga, siekė mažiausių degalų sąnaudų su ne per labiausiai tam tikusia galinga sportine kupė.

Technologijų pažanga ir skaičių magija

Šiais metais V. Milius vairuos vieną pažangiausių naujos kartos elektromobilių „Kia EV6“. Šiame modelyje sumontuoti du 239 kW bendrą galią išvystantys elektros varikliai ir 77,4 kWh talpos baterija. Gamintojo duomenimis, tokių energijos atsargų šiai elektromobilio versijai užtenka iki 484 kilometrų atstumui nuvažiuoti.

Ant specialiai elektromobiliams skirtos platformos gaminamas EV6 išsiskiria 800 voltų įkrovimo sistema. Atliekant testus realiomis sąlygomis elektromobilio baterija nuo 10 iki 80 proc. buvo įkrauta vos per 18 minučių.

Rekordinis važiavimas prasidės penktadienį, liepos 15-ąją, iš karto po to, kai lenktynių trasoje baigsis treniruotės ir parodomieji sportinių automobilių važiavimai. Išbandymą lydės tikra skaičių magija. 1006 km lenktynių išvakarėse žurnalistas vairuos EV6 elektromobilį. Šeštadienį, išaušus liepos 16-osios rytui, jis turėtų būti įveikęs 106 trasos ratus. Simbolikoje keturi šešetai laikomi angelišku skaičiumi.

„Žvelgiant vien tik į techninę elektromobilio charakteristiką dvejonių, ar pavyks sukarti tokį atstumą, nekyla. Vis dėlto labai sunku pasakyti, koks bus vidutinis greitis, nes trasa – ne pati tinkamiausia viena ekonomiškai vairuoti. Reikės nuolatos greitėti ir vėl stabdyti, todėl pasiekti menkas energijos sąnaudas nėra realu“, – kalba V. Milius.

Stabdžius mygs tik tada, kai labai reikės

Anot žurnalisto, įtaka energijos sąnaudoms būtų labiau juntama vairuojant automobilį su vidaus degimo varikliu. Tuo metu itin efektyviai veikianti „Kia EV6“ elektromobilio regeneracijos įranga leis atgauti nemažą dalį stabdymo metu įprastai prarandamos energijos. Papildomą patogumą užtikrina ir plačios pasirinkto modelio technologijų valdymo galimybės.

„Vairuotojui suteikiama pakankamai daug laisvės spręsti pačiam, kokio regeneracinio stabdymo intensyvumo jis nori. Tai galima rasti anaiptol ne visuose elektromobiliuose. Galėsiu pats pasirinkti, kada tiksliai turi įsijungti regeneracinis stabdymas. Maigant už vairo įrengtas svirteles, įmanoma važiuoti kone nespaudžiant stabdžių“, – apie modernaus elektromobilio vairavimo specifiką pasakoja jis.

Žurnalistas pabrėžia, kad tai tikrai nebus bandymas įveikti visą atstumą naudojant kuo mažiau energijos. Vietoje to jis stengsis palaikyti kuo didesnį greitį, tačiau tempą reguliuos taip, kad galėtų nuvažiuoti visus 106 lenktynių trasos ratus. Orientacinis vidutinis greitis paaiškės tik įveikus pirmuosius kilometrus.

Įgyta patirtimi dalijasi su visais

2022-aisiais žurnalistas su „Kia e-Niro“ elektromobiliu Palangoje vykstančių 1006 km lenktynių išvakarėse per 22 valandas apvažiavo visą Lietuvą. V. Milius pastebi, kad EV6 yra gerokai dinamiškesnis ir sportiškesnis elektra varomas modelis, kuriam lenktynių trasa – labai tinkama aplinka.

„Kiekvienas toks važiavimas elektromobiliu suteikia naujos patirties, kuria vėliau galiu pasidalyti su kitais. Nemažai dalykų pirmiausia tenka išbandyti pačiam – kai kurie aspektai net patiems gamintojų atstovams dar nėra iki galo žinomi. Elektromobiliams ateinant į mūsų gyvenimą, tokie eksperimentai suteikia neįkainojamos patirties“, – reziumuoja naujausios rekordinio bandymo idėjos autorius.

Gal jums patiks

Vien elektromobiliai klimato kaitos neišspręs: ateities transportu ekspertai laiko ir alternatyviais degalais varomus automobilius

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur:

„Ignitis ON“ įrengė galingiausią Baltijos šalyse 400 kW elektromobilių įkrovimo stotelę

„Škoda“ baterijų gamyba įgauna pagreitį – perkopė svarbų slenkstį

Asmeninio transporto tvarumas: ar tikrai pakanka elektros pavaros?

ŽYMĖ: KIA, Vitoldas Milius
paninfo 2022-07-14 2022-07-14

Naujausi įrašai

Vien elektromobiliai klimato kaitos neišspręs: ateities transportu ekspertai laiko ir alternatyviais degalais varomus automobilius
Žalioji banga 2023-09-27
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrai – 12 mln. Eur:
Žalioji banga 2023-09-27
Krosoverių populiarumas nestoja augti: kodėl žmonės taip dažnai juos renkasi?
Autonaujienos 2023-09-26
Justas Simaška: pergales ralyje įtakoja ir nuotaika
Autosportas 2023-09-26
Ad imageAd image
© 2023 Vapsva Media, MB | Visos teisės saugomos
Go to mobile version
adbanner
Įjungtas AdBlock
Ši svetainė gyvuoja reklamos dėka. Palaikykite mus-išjunkite reklamos blokavimą.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Pamiršote slaptažodį?