13 priežasčių, kodėl „drifto“ mėgėjai vasarą turėtų pradėti „Nemuno žiede“

Pirmasis vasaros savaitgalis, birželio 2–3 dienos, automobilių sporto ir adrenalino mėgėjų kalendoriuose pažymėtas kaip dienos, kurias tiesiog privaloma praleisti Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, kurioje vyks „Betsafe Drift Camp #2: Uphill“.

Jei vien pažado, kad tai bus greičiausias, pavojingiausias ir azartiškiausias „drifto“ renginys šiemet neužtenka, organizatoriai dalinasi dar 13 priežasčių, kodėl birželio 2–3 dienomis reikia būti „Nemuno žiedo“ trasoje.

  1. Dalyvių sąrašas. Pirmąjį vasaros savaitgalį „Nemuno žiede“ kausis dvi sportininkų lygos. Kone po 35 dalyvius kiekvienoje lygoje greičiausioje trasoje reiškia čempionato brandą. Baltijos šalių „drifto“ čempionate skaičiuojama 10 pretendentų į podiumą, „Semi PRO“ lygai šis išbandymas bus tiesiog pavojingas. Bet į juos pažiūrėti norės visi, nes tai investicija į Lietuvos „drifto“ ateitį.
  2. Renginio dydis. Kaip sako „Betsafe Drift Camp #2: Uphill“ organizatorius Linas Ramoška, renginys jau išaugo iki kadaise didžiausiu „Nemuno žiedo“ saloje buvusio „Fastlap“ renginio.

„Personalo skaičius, įrangos kiekis, logistikos ir renginio „įrengimo“ terminai – dabar „driftas“ yra didelis, didesnis nei kada nors buvo. Ekranai, kameros, atskraidinti teisėjai, radijo stotis, generatoriai, reportažai vakaro žinioms, išankstiniai mašinų pristatymai – viskas dėl pusantros dienos veiksmo. Dydis net truputį baugina“, – prisipažįsta jis.

  1. Prioritetai. Šonaslydininkas Laurynas Jurčiukonis penktadienį, birželio 2-ąją laiko brandos egzaminą. Laiko patikrinti atsakymų nebus, nes kitaip vėluos į „Semi PRO“ kvalifikaciją. Paklausus fakto teisėjo Manto Kulvinsko, ar jam bus skirta laiko papildomai treniruotis, buvo pakeltas antakis.

„Aš esu iš vestuvių tiesiai į Kačerginę lėkęs ir stojęs į kvalifikaciją „downhille“ po vieno bandomojo važiavimo, tai nežinau, kodėl čia Lauryną lepint reikia“, – komentavo M. Kulvinskas, visgi sutikęs skirti bent tris papildomus važiavimus.

  1. Donatas Macpreikšas. Visi „drifto“ gerbėjai žino, kad jis gali laimėti, bet viskas, kas ribojo iki šiol, buvo transmisija.

„Važiuoji ir girdi, kaip vis garsiau ūžia pavarų dėžė ir žinai, kad tuoj teks griūti po mašina, keist transmisiją į kitą prieš kvalifikaciją. Ir tada į dar vieną prieš porinius važiavimus. Bet komandos draugams baigėsi kantrybė žiūrėti į Donato kančias ir dabar „pirmukas“ gavo geriausias Utenos produktą – „Samsonas Motorsport“ sekvencinę pavarų dėžę. Galima tik pavydėti komandos“, – pasakojo L. Ramoška.

  1. Aurimas Vaškelis. Jo sugrįžimo visi laukė. Nieko švento Aurimui nėra, juokėsi renginio organizatorius. Anglai, kurių čempionatuose A. Vaškelis varžėsi, jį vadino „nevispročiu“ (angl. lunatic), ir jo važiavimo stilius tą tikrai liudija.

Šeštadienį A. Vaškelis pagaliau sės prie savo trejus metus kurto bolido vairo ir įrodys, kad legendos apie jį nemeluoja. Arba, perspėjo L. Ramoška, sprogs, nes po jo kapotu arklių daugiau nei visoj Žemaitijoj.

  1. Andrius Vasiliauskas. Šalia jo palapinės stovės keturi labai panašūs bolidai. Trys senesni, vienas šviežias ir nei vieno silpno. Iš Didžiosios Britanijos grįžo Arūnas Narmontas, kuris jau pernai patikrino Lietuvos „drifto“ lygį, ir tai privertė pagalvoti apie grįžimą namo. Tad „Betsafe Drift Camp #2: Uphill“ bus savotiškas testas. Šonaslydžio gerbėjai žino, kad A. Narmontas taikosi į podiumą, žino ir tai, kad jis gali, moka ir turbūt ten bus. Klausimas tik kaip aukštai?
  2. Benediktas Čirba. Šiame čempionate jis nedalyvauja, nes dėmesys ir resursai sutelkti į Europos čempionatą. Bet „Uphill“ yra tracidija. Kaip važiuoji į miestelio šventę, taip ir grįžti į Kačerginę. Be to, tai puiki proga sustyguoti mašiną prieš etapą Švedijoje, o konkurencinė aplinka nelabai nusileis ir „Drift Masters“ TOP16. Ar laukia podiumas? Tikrai realu, nes tai – ir namų trasa, ir kol visi kiti suko bolidų varžtus, Benediktas Čirba suko ratus aplink „Ąžuolą“.
  3. Edgars Krogeris. „Kebabfighteris“ (taip pavadintas sportininko bolidas) gal kai kam ir skamba juokingai, bet latvis prie vairo nejuokauja. Jo treneris darbo valandomis diriguoja „Wisefab“ fabrikui, mašiną paruošė HGK, taip kad, regiono patirtis „braliuko“ kišenėje.

„Jėgos po koja gal ir nėra tiek, kiek norėtųsi, bet jeigu korta kris, Edgars gali suvelti planus ne vienam TOP trejeto pretendentui“, – tikino L. Ramoška.

  1. Kęstutis Petronis. Žmogus, įrodęs kad iš „drifto“ išeiti neįmanoma. Rimta avarija Rygoje pareikalavo ne tik kėbulo remonto darbų, bet ir motoro perrinkimo. O tai – brangus LS variklis, kurio dalių reikia siųstis iš už Atlanto.

Pasak L. Ramoškos, K. Petronia siekia palikt „parašą“ ant „drifto“ jaunuolių automobilių durų ir taip priminti pasauliui, kad jis buvo pirmasis Lietuvos „drifto“ karalius.

  1. Bendruomenė. „Matsuri“ įrodė, kad šonaslydžio gerbėjų Lietuvoje daug. „Drift Workoutas“ prieš mėnesį parodė, kad net lengva treniruotė su 35 dalyviais – renginys orientuotas tik į sportininkų tobulėjimą ir testus – gali sulaukti daugiau nei 1000 žiūrovų. Visi žino, kas vyksta, nes seka pilotus socialiniuose tinkluose.

„Žmonės žino, kur geriausiai matosi „persimetimai“, žino, kas prieš pat startą dar darėsi suvedimą ar kad Indrė Senkutė užsirašė ir į PRO lygą. Lietuvos „drifto“ bendruomenė yra didelė, stipri ir šeštadienį susirinks vienam dideliam „baliui“ – „Uphill“, – įsitikinęs L. Ramoška.

  1. Nik Nak. Šiemet jis IRT šeimos narys, tiesa, nesiseka su technika, kaip ir pernai. Nepaisant to, sako organizatorius, latvis „mappina“ bolido variklį ir atkeliauja į Kačerginę. Arklių galių nebus baisiai daug, nes motoras standartinis, ir jeigu „Driftiškėse“ tai nebuvo bėda, tai čia, „Nemuno žiede“, jis gali „gauti į kaulus“ dar iki iniciacijos. Visi žino, kad netruksim šį talentingą latvį bus galima pamatyti „Formula Drift“. Bet kol taip nenutiko, tegu pasibando pasivaržyti su A. Vaškeliu ir D. Macpreikšu – jaunystė ne visada koziris.
  2. Gediminas Levickas. Dar viena nauja mašina, vis dar tas pats senas Gediminas. Žili plaukai daugiau proto neatneša ir iš jo galima tikėtis visko: t.y. ir gero kvalifikacijos rezultato, ir gerų nesąmonių poriniuose. Jis yra Vilniaus Vaškelis – dvasinis lyderis, be kurio Lietuvos „driftas“ sostinėje tikrai būtų kitoks. Tad belieka laukti, ką Nemuno žiede jis iškrės vėl.
  3. Roman Kandratsenka. Tai, turbūt, aštriausias peilis Baltijos čempionate dabar. Kilęs iš Baltarusijos, su pirmais karo šūviais Roman paliko tėvynę ir sakė, kad grįš ten gyventi tik po valdžios pasikeitimo. Roman „driftinti“ išmoko su simuliatoriumi, po to paskui sėdo prie mašinos vairo, tad teko ją prisitaikyti pagal save. „Formulės 1“ stiliaus vairas, rankinis stabdis ant mygtuko, užtenka pusės vairo pasukimo ir „Wisefab“ jau visiškai išsisukęs.

„Antros tokios mašinos nėra ir niekas kitas tokios mašinos vairuot nemoka. Po koja – 900 AG, 3,4 litro 2JZ motoras, sekvencinė pavarų dėžė, o širdyje – nulis baimės jausmo. Roman laimėjo pirmą Baltijos šalių čempionato etapą Estijoje ir jo planas Lietuvoje – ne ką mažesnis, tad mums tikrai prireiks ir Andriaus, ir Benedikto, ir Kęstučio, ir  Aurimo, ir Donato, ir visų kitų, kad svečią mandagiai sutikę, mandagiai ir palydėtume namo. Pageidautina, kur nors ties TOP8, ar bent – TOP4. Reikia tikėtis, kad nebūsim jam lengvi pusryčiai jo kelyje į „Drift Masters“ ar „Formula Drift“, – vylėsi renginio organizatorius.

„Betsafe Drift Camp #2: Uphill“ laukia birželio 2–3 dienomis „Nemuno žiedo“ trasoje. Daugiau informacijos ir renginio bilietai – www.drifting.lt.

Pasidalink