Net pusė jaunų vairuotojų Vokietijoje svarstytų galimybę įsigyti elektromobilį net ir be valstybės paramos, o 48 proc. respondentų, kurie nevažinėja elektriniu ar hibridiniu automobiliu ir šiuo metu nesvarsto apie elektromobilį, galvoja apie hibridą kaip apie kitą savo automobilį. Tai tik kelios iš tyrimo, kurį 2024 m. rugpjūčio mėn. „Continental“ užsakymu Vokietijoje, Kinijoje, Prancūzijoje, Japonijoje ir JAV atliko rinkos tyrimų institutas „infas“, išvadų.
Hibridinės pavaros atgimimas
Atliktas tyrimas atskleidė, kad hibridinių automobilių vairuotojai Vokietijoje labiau nei įprastų mašinų vairuotojai domisi elektromobiliais – akivaizdus įrodymas, kad hibridai yra tarpinė technologija prieš pereinant prie visiškai elektrinių pavarų. Pavyzdžiui, 43 proc. respondentų, šiuo metu važinėjančių automobiliu su kombinuota vidaus degimo variklio ir elektros motoro pavara, teigia, kad kitas jų automobilis bus elektrinis. Tačiau tie, kurie vairuoja benzininį ar dyzelinį automobilį, yra žymiai mažiau pasirengę tokiam perėjimui (atitinkamai 12 ir 19 proc.). Be to, aiški dauguma (58 proc.) hibridų vairuotojų yra pasirengę pirkti elektromobilį net ir be valstybės paramos. Apklausos duomenys rodo, kad hibridinės transporto priemonės didina žmonių pasitikėjimą elektromobiliais ir gali padėti sumažinti abejones dėl vien tik elektra varomo transporto. Taip pat net 48 procentai respondentų, kurie nevažinėja elektriniu ar hibridiniu automobiliu ir šiuo metu net nesvarsto apie elektromobilį, galvoja apie hibridą kaip apie kitą savo automobilį.
Skirtingas susidomėjimas elektromobiliais
Perėjimas prie elektrinio mobilumo Vokietijoje vyksta gana lėtai, o elektromobilių pardavimai stringa. Remiantis naujausiais „Continental“ tyrimo duomenimis, Kinijoje elektromobiliai sudaro net 10 proc. viso lengvųjų automobilių parko, tuo metu kai Vokietijoje tik 3 procentai respondentų vairuoja elektromobilį, 91 proc. turi mašiną su tradiciniu vidaus degimo varikliu (Kinijoje tokių yra 80 proc.). Vokietijoje elektromobiliai populiariausi 18–34 metų amžiaus grupėje – maždaug du trečdaliai (64 proc.) šios grupės respondentų mano, kad kitas jų automobilis bus varomas tik elektra, tačiau vyresnių kartų grupėse ši tendencija mažėja. Tad, kaip ir kalbant apie kitas technologines naujoves, elektromobilumas yra patrauklesnis jaunesniems vairuotojams, taip pat jie labiau linkę atsisakyti subsidijų – net pusė 25–34 metų amžiaus respondentų svarstytų galimybę įsigyti elektromobilį net ir be valstybės paramos. Tačiau 45 metų ir vyresnių žmonių grupėje pasiryžimas pirkti elektromobilį be kompensacijos yra gerokai mažesnis.
Kompromisas tarp tvaraus ir įperkamo mobilumo
Tai, kad du trečdaliai respondentų Vokietijoje elektromobilio pirkimą sieja su valstybės parama, atspindi jų susirūpinimą dėl to, kad patys neišgali įpirkti elektromobilio. Net 71 proc. respondentų susirūpinę, kad augančios energijos kainos gerokai pabrangins ir mobilumą.
65 procentai apklaustųjų mano, kad artimiausiu metu neįpirks elektromobilio, o 56 procentai nerimauja, kad netrukus vairavimas jiems apskritai taps per brangus. Dėl to akivaizdi dauguma (80 proc.) tikisi, kad valdžia sukurs sąlygas, užtikrinančias, kad mobilumas ir toliau būtų įperkamas. Kartu jie mano, kad mobilumas turėtų būti tvaresnis. Beveik trys ketvirtadaliai (73 proc.) apklaustųjų mano, kad netaršių automobilių kaina turi mažėti. Be to, jaunesni respondentai mažiau galvoja apie kainą. Jie daug labiau pasirengę mokėti papildomai už aplinkai nekenksmingus automobilius, ypač jei jų gamyba ir eksploatacija yra neutrali aplinkai – taip atsakė 40 procentų 18–24 metų amžiaus respondentų, o 45–54 metų amžiaus grupėje tokių buvo tik 13 procentų.
Sveikintinos tvarios padangos
Tai, kad automobilius turintiems žmonėms rūpi tvarumas, rodo ir jų požiūris į padangas. Tyrimo duomenimis beveik aštuoni iš 10 vairuotojų Vokietijoje (84 proc.), kurie taip pat vertina padangų perdirbimą, mano, kad jų padangose turi būti kuo daugiau aplinką tausojančių medžiagų. Pirkdami padangas jauni žmonės (61 proc. 25–34 metų amžiaus grupėje) labiau nei vyresni susirūpinę tuo, kas nutinka padangoms pasibaigus jų naudojimo laikui. Be to, 44 procentai automobilių savininkų Vokietijoje pasirengę mokėti daugiau už padangas, pagamintas naudojant atsinaujinančias ir tvarias medžiagas. Toks noras taip pat didžiausias 25–34 metų amžiaus (65 proc.) grupėje.