„Euro NCAP” skelbia naujausius dešimties naujų automobilių saugos įvertinimus ir pateikia įspūdingus rezultatus. „Mercedes-EQE” EQE pelnė maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą, taip pat gavo „labai gerai” įvertinimą už pagalbos kelyje sistemą. Kinijos EV pramonės lyderė BYD puikiai išlaikė Euro NCAP testą – penkiomis žvaigždutėmis įvertintas jos ATTO 3 krosoveris. Aukščiausius saugos įvertinimus taip pat gavo naujasis „Mazda” vidutinio dydžio krosoveris CX-60, naujieji BMW X1 ir 2 serijos „Active Tourer” bei naujausios kartos SEAT giminaičiai – „Ibiza” ir „Arona”. Atnaujintas „VW Golf” neatsilieka nuo naujesnių konkurentų ir taip pat įvertintas penkiomis žvaigždutėmis, o dviem automobiliams – „Citroën C5 X” ir „Mobilize Limo” – suteikta po keturias žvaigždutes.
„Mercedes-Benz” toliau plečia savo visiškai elektrinių EQ modelių gamą, o EQE sedanas tapo naujausiu modeliu, kurį įvertino „Euro NCAP”. Kaip ir jo senbuviai, jis nenuvylė, o dėl puikių visapusiškų eksploatacinių savybių pelnė aukščiausią penkių žvaigždučių saugos įvertinimą. Aktyvioji distancijos palaikymo sistema DISTRONIC su aktyviąja vairavimo sistema, teikianti pagalbą vairuojant greitkeliuose, siūloma kaip papildoma įranga. Tai pirmoji Euro NCAP įvertinta sistema, kuri, vairuotojui nekontroliuojant automobilio saugiai manevruoja į lėčiausią eismo juostą ir tik tada sustabdo automobilį. Ši funkcija, vadinama aktyviąja avarinio stabdymo pagalba, padeda EQE gauti įvertinimą „labai gerai” ir, kaip teigiama Euro NCAP pranešime, yra iki šiol geriausia Euro NCAP išbandyta pagalbinio vairavimo sistema.
„Euro NCAP” generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas sako: „Iki visiškai autonominio vairavimo dar toli, tačiau pagrindą tam padeda tvirtos ir veiksmingos pagalbinio vairavimo sistemos, tokios kaip ši sumontuota naujame „Mercedes EQE”. Sveikiname juos su labai geru įvertinimu ir ketvirtuoju penkių žvaigždučių saugos įvertinimu šiais metais.”
Penkiomis žvaigždutėmis įvertintas ir naujasis BYD ATTO 3 (Kinijoje žinomas kaip „Yuan Plus”). Jis tęsia sėkmingą kinų gamintojų testų „Euro NCAP” seriją. Po neseniai vykusios testų serijos paskelbti panašūs WEY ir ORA rezultatai. BYD, kurios akronimas reiškia „Sukurk savo svajones”, iš tiesų jau daugiau nei dešimtmetį Europoje prekiauja autobusais, tačiau ATTO 3 yra ta transporto priemonė, kurią BYD pristatys masiniam pirkėjui. Biudžetinis elektrinis automobilis su jame įdiegtomis naujausiomis ADAS technologijomis puikiai pasirodo „Euro NCAP” avarijos bandymuose.
Kitiems dviems Kinijoje pagamintiems ir šioje bandymų serijoje dalyvavusiems automobiliams suteiktos keturios žvaigždutės. Bendros įmonės „Dongfeng Peugeot-Citroën Automobile” Kinijoje gaminamas „Citroën C5 X” ir „Renault-Jiangling” bendros įmonės „Mobilize” elektrinis sedanas „Limo” iš esmės yra solidūs, tačiau jie neišsiskyrė dėl nesamos įrangos ar menkų rezultatų kai kuriuose aktyviosios saugos bandymuose.
Abu SEAT automobiliai taip pat neturi naujausios saugos įrangos, ypač centrinių oro pagalvių, tačiau tai kompensuoja kitais būdais ir vis dar gali būti vertinami penkiomis žvaigždutėmis. BMW X1 ir 2 serijos „Active Tourer” gavo po penkias žvaigždutes ir visose vertinimo dalyse gavo beveik vienodus balus. Taigi, nepaisant griežtesnių 2022 m. protokolo reikalavimų, BMW sėkmingai perkelia aukščiausius šių populiarių modelių įvertinimus į naujausios kartos automobilius.
Reikia pastebėti, kad ir „Mazda CX-60” gerai pasirodė visose srityse ir pelnytai gavo penkių žvaigždučių įvertinimą.
Penkias žvaigždutes pelnė ir atnaujintas „VW Golf 8”. Pirmą kartą „Golf 8” „Euro NCAP” bandymus atliko 2019 m., tačiau neseniai šis modelis buvo atnaujintas ir papildytas centrine oro pagalve, kelių įtempikliais, pagalbine sankryžos sistema ir nuovargio aptikimo sistema, todėl pagal naujausius bandymų kriterijus buvo testuotas ir vėl gavo penkias žvaigždutes.
„Automobilių gamintojams daromas didelis spaudimas pailginti savo transporto priemonių eksploatavimo laiką, ypač vidaus degimo varikliais varomų automobilių, kuriuos netrukus pakeis visiškai elektriniai modeliai. Dauguma transporto priemonių gamintojų linkę dirbti toliau. Kai kurie, kad išlaikytų konkurencingumą, netgi gali svarstyti galimybę sumažinti saugumo priemonių skaičių, todėl puiku, kad „Volkswagen”siekdamas neatsilikti nuo naujausių pasiekimų ir konkurentų nuolat tobulina „Golf” saugą.”- sako Michielis van Ratingenas.