Automobilių industrijai sparčiai didinant elektromobilių gamybos apsukas neatsilieka ir vokiečiai „Mercedes-Benz“. Dar 2016 metais visuomenei pristatę savo EQ liniją, 2018 metais atskleidė pirmąjį serijinės gamybos elektromobilį EQC. Modelių gama sparčiai plečiasi ir šiuo metu jau galima rinktis net iš penkių vien tik elektra varomų „Mercedes-Benz“ modelių, o greitu metu atsiras ir dar du. Birželio 18 dieną įvyksiančiose jau tradicinėse elektromobilių „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ lenktynėse startuos vienas iš naujausių vokiečių koncerno kūrinių, kurio ekipažą sudarys du patyrę žurnalistai.
Naujai suburta komanda „Įelektrinta žvaigždė“ su savimi į elektromobilių ralį atsiveža ne tik didžiulę patirtį bei entuziazmą, bet ir naujausias technologijas: jų pasirinktas automobilis tai „Mercedes-Benz EQA“. Abu ekipažo nariai yra užkietėję automobilių mėgėjai ir pripažįsta, kad gali pats neturėti „Mercedes-Benz“, bet tai yra tas gamintojas, apie kurį visada turėsi nuomonę.
Fotografui ir apie automobilius rašančiam žurnalistui Justui Lengvinui tai bus antrasis startas elektromobilių ralyje, o vienas greičiausių Lietuvos automobilių žurnalistų Dainius Leonavičius turi sukaupęs milžinišką patirtį įvairiose lenktynėse, bet šis elektrinis ralis jam bus debiutinis. Jų lenktynių partneris „Mercedes-Benz EQA“ – tai šiemet pristatytas visiškai naujas elektromobilis, aprūpintas moderniausiomis saugumo bei komforto technologijomis ir iš minios išsiskiriantis savo dizainu. Viena įkrova, pasak gamintojo, EQA gali nuvažiuoti iki 486 km, o greitojo įkrovimo stotelėse nuo 10% iki 80% įkrauti bateriją trunka vos 30 minučių. Komanda tikisi, kad abiejų narių patirtis ir automobilio techninės savybės leis pasiekti efektyvaus rezultato ir kukliai kalba apie norą pretenduoti į apdovanojimų podiumą.
Komandos nariai taip pat pasakoja, kad šios lenktynės yra gera proga ne tik artimiau pažinti automobilį ir perprasti elektrinės pavaros elgseną dar geriau, bet ir išanalizuoti įkrovimo stotelių infrastruktūrą. Žinant atnaujintas renginio taisykles vyrai pasikartojo skirtingų įkrovimo stotelių įkrovimo inicijavimo bei apmokėjimo sąlygas, ne kartą peržvelgė stotelių žemėlapį ir atsisiuntė reikiamas programėles į telefonus.
„Tai, kad modernus elektromobilis gali išpildyti kasdienius keliavimo poreikius jau vis tvirčiau galima vadinti faktu, o ne nuomone, bet lenktynių formatas yra toks, kad net ir su vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu reikėtų pasiruošti įvairiems scenarijams ir nusimatyti maršrutus iš anksto. Kita vertus – pasiruošimas tai dalis lenktynių malonumo“, – pasakojo J. Lengvinas.
Jam antrino ir D. Leonavičius: „tikrai galėtume važiuoti nesukdami galvos, o apie įkrovimą pradėti galvoti tik pamačius, kad įkrovos lygis artėja prie nulio. Tą leidžia tiek automobilio baterija, tiek šiandien jau pakankamai gerai išvystyta stotelių infrastruktūra, bet abu turime tylų norą pasiekti kuo geresnį rezultatą, o pasiruošimas tam būtinas“.
Nuomonę apie šį gamintoją turi visi ir ji su amžiumi keičiasi
„Dar prieš dešimtmetį į mersus žiūrėjau ir galvojau, kad aš jiems per jaunas, nors ir gerbiau tą gamintoją. Bet dabar, pasikeitus MB filosofijai jis pradėjo vis labiau patikti ir dabar man tai puikus premium segmento automobilis, išlaikęs savo tradicijas, bet ir tapęs moderniu. Dabar ir į senesnius MB modelius žiūriu visai kitaip. O elektromobilių ralis bus dar viena nauja patirtis, kurioje teks ne tik labiau pažinti automobilį, bet ir atrasti tinkamą balansą tarp greičio ir efektyvumo“, – kalbėjo D. Leonavičius.
Dainius neslepia, kad kaip ir prieš lenktynes, kuriose reikia važiuoti greitai, taip ir prieš šias jaučia lengva priešstartinį jaudulį. Apie tą patį jausmą užsiminė ir jo ekipažo draugas.
„Man teko vairuoti ne pirmos jaunystės keturakį mersą – sėdėdamas prie vairo bandydavau įsivaizduoti, kaip žmonės reagavo į šio gamintojo kūrinius tuo metu, nes net ir po beveik dvidešimties metų tai buvo pakankamai moderni mašina. Nauji MB pasižymi komfortu ir aukščiausia kokybe, bet svarbiausia, kad juose sėdėdamas jautiesi gerai. O tai, kokius jausmus kelia automobilis, yra bene svarbiausias kriterijus juos vertinant. Su EQA jau susukau keliasdešimt kilometrų ir susipažinau su jo savybėmis. Rezultatus matysime tik penktadienio vakare, bet kad tai vienas patogiausių automobilių, su kuriais yra tekę dalyvauti bet kokiose lenktynėse, tai aišku dar prieš startą“, – savo įspūdžiais apie vokiečių gamintojo automobilius dalinosi J. Lengvinas.