Didžiųjų miesto visureigių rinkoje autoritetų nepaisantis naujos kartos „Kia Sorento“ vis
tvirčiau įsitaiso pozicijose, kurias ilgą laiką buvo užėmę Vokietijos gamintojų trejeto modeliai.
Laikai keičiasi, o drauge su vartotojus viliojančiu geru kainos ir kokybės santykiu bei gausia
įranga „Sorento“ taip pat išsiskiria naujos kartos hibridine jėgaine.
Dideli automobiliai su dyzeliniais varikliais netgi Europoje ima prarasti populiarumą ir
nesunku suprasti turint omenyje griežtėjančius aplinkosaugos reikalavimus bei su jais
susijusius mokesčius. Tiesiog sumontuoti benzininį variklį į 7 sėdimų vietų SUV taip pat nėra
efektyvus sprendimas, todėl „Kia“ elektros pavarų tobulintą patirtį panaudojo į naująjį
„Sorento“ sumontuodama hibridinę jėgainę.
Užtenka ir nedidelės baterijos
Modernią visureigio hibridinę pavarą sudaro 1,6 litro darbinio tūrio benzininis variklis su
turbina, nedidelė baterija ir elektros motoras. Tokia konstrukcija leido išlaikyti santykinai
nedidelę, palyginti su 4810 mm ilgio kėbulu, masę, kuri pagal įrangą siekia 1982–2099 kg.
Vidutinės įkrautos baterijos degalų sąnaudos (pagal WLTP) neviršija 1,6 l/100 km, o CO 2
emisijos – 38 g/km.
Įkraunamo hibridinio „Kia Sorento“ baterijos talpa yra 13,8 kWh, ji sveria tik 140 kg, o tai itin
svarbu automobilio konstrukcijai. Be to, tokios talpos užtenka elektros režimu mieste
nuvažiuoti iki 70 km atstumą. Daugeliui vairuotojų kasdien to visiškai pakanka.
Nepaisant pasirinktos komplektacijos, į visus naujuosius „Sorento“ modelius montuojamos
automatinės transmisijos ir keturių varančiųjų ratų sistemos. Standartinėje įrangoje taip pat
yra automatiškai perjungiami „Bi-LED“ žibintai, išmanusis prietaisų skydelis su 12,3 colio
ekranu, „Smart Key“ užvedimo sistema su papildomomis funkcijomis, šildomos priekinės ir
galinės sėdynės, gausus vairavimo pagalbų komplektas.
Apdovanojimai – ne tik už grožį
Grožis yra subjektyvi sąvoka, tačiau „Kia Sorento“ net ir šioje srityje sulaukė puikių
atsiliepimų. Miesto visureigis pelnė aukščiausius įvertinimus prestižinių apdovanojimų „Red
Dot Award“ ir „iF Award“ produkto dizaino kategorijoje. Stilius drauge su važiavimo komfortu
ir naujausiomis technologijomis sužavėjo ir „Parents“ leidinio ekspertus, kurie „Sorento“
išrinko geriausiu 2021 metų šeimos automobiliu.
Dauguma šio leidinio skaitytojų – veiklios šiuolaikinės moterys, kurios nė dienos nepraleidžia
be automobilio. „Parents“ ekspertų įvertinimas patvirtina, kad dailiosios lyties atstovių jau
seniai negąsdina „Sorento“ visureigio gabaritai. Automobilio valdymą lengvina pažangios
šiuolaikinės sistemos – 360 laipsnių apžvalga ar nematomos zonos stebėjimas su
perspėjimu pajudant iš stovėjimo vietos ir prietaisų skydelyje pateikiamu vaizdu. Išlipus
vairuotojui ir keleiviams „Sorento“ netgi gali savarankiškai įvažiuoti į stovėjimo vietą.
Be to, tai tik keli „Kia Sorento“ pelnyti apdovanojimai, tarp kurių yra geriausio didelio SUV
titulas rinkimuose „What Car?“ ir „Auto Bild“. Ekspertus maloniai nustebino mažomis degalų
sąnaudomis ir nedidele CO 2 emisija išsiskirianti hibridinė pavara, važiavimo komfortas ir
tikslus automobilio valdymas. Vokietijoje „Sorento“ aplenkė toje pačioje kategorijoje į finalą
patekusius „Aston Martin DBX“ ir BMW X6 modelius.
Kiekviena karta tobulėja
„Kia Sorento“ drąsiai keičia nusistovėjusią prabangių visureigių segmento tvarką. 2002
metais debiutavęs pirmos kartos SUV greitai tapo vienu iš populiariausių „Kia“ modelių. Nuo
to laiko kiekvienos kartos automobilis tapdavo dar galingesnis, išvaizdesnis ir technologiškai
pažangesnis. 2021 metų „Sorento“ išsiskiria kaip vienas ekonomiškiausių 7 sėdimų vietų
visureigių.
Ekspertai pažymi, kad dėl dizainerių sprendimo pereiti nuo konservatyviai praktiško dizaino
prie agresyvesnio dinamiško stiliaus automobilis tapo gerokai patrauklesnis. Išorė puikiai
dera prie aukštos kokybės interjero apdailos, pažangių multimedijos sistemų ir rafinuoto
stiliaus interjero. Apgalvoti ergonominiai sprendimai ir komforto įranga užtikrina ilgai
išliekančius teigiamus įspūdžius.
Itin efektyvios hibridinės jėgainės „Kia Sorento“ jau galima išbandyti ir visose oficialiose
gamintojo atstovybėse Lietuvoje. Įkraunamą bateriją turinčio visureigio kaina prasideda nuo
59 990 eurų.