Sportinių automobilių entuziastai Lietuvoje susikūrė savo mažąjį Dakarą

Šeštadienį, kai Dakaro ralyje dalyviai ilsėjosi ir ruošėsi antrajai jo daliai, saulėtoje ir sniegu padengtoje Lietuvoje „Porsche“ automobilių entuziastai susiruošė į savo mažąjį Dakaro iššūkį. Per visą dieną įveikę beveik trijų šimtų kilometrų „greičio ruožą“ žygio dalyviai dalinosi geriausiai įspūdžiais ir neslėpė, kad Saudo Arabijoje vykstantis ralis su tokiu būriu lietuvių įkvepia ne tik palaikyti, bet ir patiems ieškoti panašių nuotykių. Šio pasivažinėjimo organizatoriai „Speedfest.lt“ sakė, kad žiemos sukaustytoje Lietuvoje bekelės toli ieškoti nereikėjo – vaizdingam ir kartais net sudetingai įveikiamam maršrutui užteko ir užšalusių viešo naudojimo kelių, o vienas iš iššūkių, kaip ir tikrame Dakare, buvo pasiekti kuo geresnius ekologinius rezultatus.

Aštuoni ekipažai startavo ir finišavo Vilniuje esančioje „Stateta“ degalinėje, o ši vieta buvo pasirinkta neatsitiktinai. Nors vasaromis „Speedfest.lt“ organizuoja įvairius renginius Kačerginės Nemuno žiede, kur automobilių mėgėjai susirenka „sportuoti“, šis pasivažinėjimas jokiu būdu nebuvo skirtas greičiui – visi pasivažinėjimo dalyviai taip pat varžėsi dėl „Stateta Eco Drive“ prizo.

Organizatoriai pasakojo, kad mintis suorganizuoti tokį pasivažinėjimą kilo dar vasarą, važinėjant Kačerginės Nemuno žiedo trasoje. „Porsche“ automobilių mėgėjus vienijanti bendruomenė įprastai savo sportinius automobilius iš garažų išsitraukia tik šiltuoju metu laiku, bet šis vokiečių gamintojas turi ir visureigių, tad kilo natūralus noras patirti ką nors įdomaus su jais.

„Nors „Cayenne“ ar „Macan“ puikiai jaučiasi žiedo trasoje, jų universalumui nėra ribų. Kačerginėje pavyko užfiksuoti 1 min 23 sekundžių rato įveikimo laiką su „Cayenne Turbo“, bet taip pat tokiu automobiliu patogu keliauti su visa šeima ir jis puikiai tinka prastesniems keliams. Mūsų tikslas buvo gerai praleisti laiką neišsukant iš kelio, bet parodant tiek sau, tiek kitiems, kad dažnai parketiniais vadinami visureigiai gali pravažiuoti retai naudojamais ir kartais net į kelią nepanašiais keliais“, – apie renginio idėją pasakojo vienas organizatorių Vytas Bilinskas.

Jam antrino ir jo kolega Vytis Šliažas bei kalbėjo, jog norint patirti bekelę užtenka žemėlapyje susirasti atokesnių kelių: „Vasarą žvyrkeliais retai pasivažinėjam, o žiemą jie tampa puiki vieta visureigiams. Svarbu, kad nors atrodo važinėjome bekele, nei karto nebuvome išsukę iš viešo kelio – šiuo metų laiku žvyrkeliai, miško keliukai ar tarp pievų esantys takai yra tikrai ne visiems automobiliams įveikiami. Labai skatiname visus, mėgstančius bekelę, saugoti gamtą ir susirasti tiesiog atokesnius ir rudenį ar žiemą mažai naudojamus kelius – benzingalvių pramogos gali ir turi būti suderinamos su gamtos saugojimu.“

Vyras taip pat minėjo, kad kaip ir prieš kiekvieną renginį, prieš šį reikėjo suderinti kai kuriuos dalykus su atitinkamomis institucijomis. Kadangi bendruomenės Dakaro iššūkio maršrutas driekėsi netoli pasienio, tad iš anksto buvo suderinta su Valstybės Sienos Apsaugos Tarnyba.

Visos kelionės metu dalyviai nuvažiavo 270 kilometrų, o maršrutas pasirinktas Švenčionių apylinkėse. Šią kryptį organizatoriai rinkosi dėl lankytinų vietų gausos – dienos metu kompanija aplankė apžvalgos bokštą, šimtamečius ąžuolus bei įvairius gamtos paminklus ir tyro vandens šaltinius. Kadangi šio pasivažinėjimo tikslas buvo ne tik gerai praleisti laiką, bet ir geriau pažinti Lietuvą, bendri pietūs taip pat vyko įsimintinoje vietoje – Paliesiaus dvare.

Negana to, pasakojo organizatorius, lietuviško mažojo Dakaro dalyviai turėjo progą susipažinti ir su NATO kariais bei visureigiais: „Emocijos prasidėjo labai anksti, nes važiavome pro Pabradę ir dalyviai galėjo susipažinti tiek su poligono teritorija, tiek pamatyti karinius visureigius „Humvee“. Mūsų renginio metu vyko technikos perdislokavimas, o kariai mielai kalbėjosi, pasakojo, leido kartu nusifotografuoti.“

Siekė ekonomiško važiavimo

„Ekonomiškiausio važiavimo visų pirma siekėme dėl saugumo – kadangi viskas vyko viešais keliais, tai mūsų tikslas buvo užtikrinti, kad visi važiuotų tvarkingai ir saugiai, o ekonomiškas važiavimas labai gerai atliepia šiam tikslui“, – apie eko varžybas pasakojo V. Šliažas.

Šį iššūkį laimėjo dyzelinį „Porsche Cayenne“ automobilį pasirinkęs Nerijus Ulvydas – po viso pasivažinėjimo vidutinės degalų sąnaudos siekė vos 8,8 l/100km. Nors sąnaudos gali pasirodyti didelės, reikia turėti omenyje tai, kad važiuojant nedideliu greičiu sunkiai pravažiuojamomis vietomis, jos visada būna didesnės nei važiuojant lygiais užmiesčio keliais.

Nugalėtojų ekipažui atiteko specialus „Stateta“ įsteigtas prizas

Vytas Bilinskas juokėsi, kad jeigu atsiras norinčių išbandyti ne tik šį turistinį Dakarą, bet ir dalyvauti vis labiau Lietuvoje populiarėjančiose varžybose pagal kelio knygą, jie būtinai patars bendruomenės nariams kur ir kaip geriausiai pradėti mokytis šios disciplinos.

Organizatoriai žada surengti ir daugiau tokių važiavimų bei kviečia kartu visus „Porsche“ automobilių entuziastus, kurie iki šiol nežinojo ar negalėjo prisijungti prie šio ar kitų organizuojamų renginių. Apie visą bendruomenės veiklą galima sužinoti „Speedfest.lt“ socialiniuose tinkluose.

Pasidalink