Po ketvirtojo greičio ruožo finišo Vaidotas Žala pripažino – ne veltui Dakaro organizatoriai įspėjo, kad tai bus rimtas išbandymas tiek vairuotojams, tiek šturmanams. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas matė pakelėse stovėjusius kitus dalyvius ir Benedikto Vanago avarijos padarinius. Sportininkai neslepia – vaizdas išties nejaukus.
„Aš puikiai žinau, ką reiškia nepasiekti Dakaro finišo. Dar liūdniau pasidaro, kai supranti, kokio dydžio sąskaitą parsiveši namo. Tikrai nesmagi situacija, kurią pamačius dešinė koja tikrai šiek tiek palengvėjo. Ir manau, kad taip buvo ne man vienam. Pamatęs tokį vaizdą aiškiai prisimeni, kad reikia ne tik važiuoti greitai, bet ir pasiekti finišą“, – kalbėjo lenktynininkas.
Organizatoriai tikrino budrumą
V.Žala pažymėjo, kad greitas tempas, į kurį orientuojasi dauguma lenktynininkų, ralio maratone ne visuomet geriausias pasirinkimas. Organizatoriai turi būtų, kaip patikrinti net tik vairavimo įgūdžius, bet ir budrumą. Aklai sekantys kelio knygą rizikuoja nudegti.
„Šiandien buvo daug nepažymėtų vietų. Ir tai nėra lietaus išplauti grioviai – tiesiog nelygiame reljefe vieni pavojai paženklinti, o kiti ne. Privalai būti budrus ir tikėtis siurprizo už kiekvieno dangos nelygumo. Gerai, kad išgyvenome, nes ir mes galėjome likti trasoje“, – komentavo jis.
Visų visureigio ratų ekipažui išsaugoti nepavyko – neteko dviejų. Pirmąją prakirto jau pačioje greičio ruožo pradžioje ir keisdami sugaišo nemažai laiko. Tokia patirtis ir pakeliui matyti dėl degimų sustoję ar įklimpę kiti dalyviai greitai leido suprasti, kokia pavojinga buvo trasa. Nusprendė elgtis atsargiai ir mažinti tempą.
„Važiavome labai atsargiai – buvo likęs vienas atsarginis ratas ir kartais net negali suprasti, kurioje vietoje pramuši. Tik išgirsti pokštelėjimą garsą ir supranti, kad jau leidžia orą“, – apie važiavimą per akmenis pasakojo V. Žala.
Nors kopos buvo didžiulės, anot lenktynininko, važiuojant drėgnu smėliu bent jau netrūko sukibino. Vienintelė problema – skriejant per akmenis įskaita padangos, o slėgis jose ženkliai pakyla. Tuomet kiekvienas sulėtėjimas smėlyje gali baigtis įklimpimu.
Dovanojo pergalę lyderiui
Iš Al Kasumos pajudėjusiems Dakaro dalyviams pakeliui link Saudo Arabijos sostinės Rijado trečiadienį, sausio 4-ąją teko įveikti patį ilgiausią šių metų ralio maratono greičio ruožą. Bendras trasos ilgis siekė net 465 kilometrus, kuriuos lenktynininkai įveikė daugiausiai skriedami akmenimis nusėtu gruntu. Lėtesnėje antrojoje greičio ruožo dalyje sportininkams taip pat teko įveikti kopas ir važiuoti išdžiūvusių upių vagomis.
Yazeedas Al Rajhi trečiadienį priminė, kad itin gerai pažįsta apylinkes, kuriose vyksta 2022-ųjų Dakaras. Saudo Arabijos lenktynininkas važiavo įspūdingu tempu ir galėjo tapti greičio ruožo laimėtoju, tačiau rezultatą pakeitė už greičio viršijimą gauta dviejų minučių bauda. Taip susiklosčius aplinkybėms triumfavo T1+ klasės „Toyota Hilux“ visureigį vairuojantis Nasseras Al-Attiyah, kuris vos 25 sekundėmis aplenkė Sebasieną Loebą su BRX.
21-ąją vietą ketvirtajame greičio ruože užėmęs V. Žala nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 25 minutėmis. Bendroje automobilių įskaitoje „Teltonika Racing“ komandos ekipažas išlaikė 13-ąją poziciją.
Nuotraukų autoriai: Vytautas Dranginis ir Marian Chytka