Tvarumo tolimojo krovinių vežimo srityje siekianti tarptautinė transporto ir logistikos paslaugų grupė „Hegelmann Group“ užsakė dar 150 „Iveco S-Way“ suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) ir 10 to paties modelio suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomų vilkikų. Šie sunkvežimiai išplės įmonės ekologiškų transporto priemonių parką, kuriame jau eksploatuojama 20 SkGD varomų „Iveco“ vilkikų, leidusių bendrovei per pastaruosius kelerius metus smarkiai sumažinti CO2 emisiją.
Tvarumo strategija paskatino „Hegelmann Group“ vėl investuoti į pažangias Europos rinkos lyderės gamtinių dujų technologijas. Jau šiandien dujiniuose „S-Way“ sunkvežimiuose naudojant biometaną pasiekiama anglies atžvilgiu neutrali veikla, vertinant kuro kelionę nuo jo pagaminimo iki degalų bakų (angl. well-to-wheel).
„Hegelmann Group“ tiesiogiai įsitikino suskystintomis gamtinėmis dujomis varomų „Iveco S-Way“ sunkvežimių tvarumu ir patikimumu. Rezultatas buvo toks akivaizdus, kad po pirmųjų 20 vienetų jie gerokai išplėtė savo gamtinėmis dujomis varomų automobilių parką.
Didžiuojamės galėdami palaikyti jų pastangas dekarbonizuoti transportą – tai įsipareigojimas, kuriuo mes, „Iveco“, dalijamės ir siūlome rinkai gamtinėmis dujomis varomas transporto priemones jau daugiau nei 25 metus“, – pažymėjo „Iveco S.p.A“ atstovybės Baltijos šalyse pardavimų vadovas Ernestas Jakubonis.
Sumažins CO2 išmetimą iki 95 proc.
Transporto ir logistikos grupės užsakyti dujiniai „Iveco S-Way“ yra standartiniai 4×2 vilkikai su erdvia „Active Space“ kabina, pasižyminčia aukšta stogo linija. Juos varo 460 AG galios „Cursor 13“ gamtinių dujų varikliai, atitinkantys „Euro VI Step E“ emisijos standartą.
Abiejose SkGD sunkvežimių pusėse įrengtos 540 litrų dujų talpyklos. Bendra jų talpa siekia mažiausiai 390 kg skystų biodujų. Tokio kiekio pakanka nuvažiuoti iki 1 600 kilometrų, atsižvelgiant į vilkiko darbines sąlygas. SGD vilkikuose, kairėje ir dešinėje pusėje, sumontuoti keturi 160 kg talpos gravimetrinio užpildymo dujų bakai, leidžiantys įveikti iki 670 kilometrų.
Sunkvežimio degalų bakuose esantis biometanas ne tik leidžia „Hegelmann Group“ žymiai sumažinti azoto dioksido ir suodžių išmetimą, bet ir apkarpyti CO2 emisiją iki 95 proc., palyginti su dyzeliniu vilkiku, ar netgi pasiekti neigiamą anglies pėdsaką, kai biometanas sukuriamas iš gyvulinės kilmės atliekų.
„Sprendimą priimti reikėjo detaliai įvertinus situaciją – SkGD kainos šiuo metu yra reikšmingai padidėjusios, tačiau orientuojamės į ilgalaikę perspektyvą ir siekiame rinkoje pasiūlyti tvarų transportą“, – teigė Andreas Schmidt, „Hegelmann“ įmonės Vokietijoje direktorius.
Be mažų degalų sąnaudų, „Hegelmann Group“ atstovams įspūdį paliko ir mažesnis gamtinėmis dujomis varomų „S-Way“ variklių triukšmingumas. Šie motorai yra kur kas tylesni nei panašūs dyzeliniai varikliai, todėl idealiai tinka naudoti riboto eismo zonose ir prekėms pristatyti naktį.
Kitas privalumas yra tas, kad šios dujomis varomos „Iveco“ transporto priemonės gali kursuoti „ekologinėse zonose“ – pavyzdžiui, joms netaikomas naktinis draudimas važiuoti populiaria Intalo automagistrale Austrijoje (A12).
Individualios įrangos įvairovė
„Hegelmann Group“ pageidavimu, naujuose „S-Way“ SkGD vilkikuose gausu įvairių individualiai pasirenkamų įrenginių, kuriais siekiama supaprastinti kasdienį vairuotojų gyvenimą. Šalto klimato paketas, automatinė oro kondicionavimo įranga ir pagalbinė šildymo sistema, prabangios vairuotojo sėdynės su juosmens prilaikymo atrama ir trijų lygių šildymo funkcija sukuria malonią aplinką kabinos viduje.
„Premium“ klasės šaldytuvas su šaldiklio skyriumi, įskaitant termiškai izoliuotą laikymo dėžutę, papildomi USB prievadai ir 230 V maitinimo lizdas padidina salono funkcionalumą.
Uždangos nuo saulės ant šoninių langų, skaitmeninis DAB+ radijas, dideli bagažo skyriai ir plati, patogi vientisa lova – šiais komforto atributais galės naudotis vairuotojai. Pasirinkta padangų slėgio stebėjimo sis