Pirmasis BMW S 1000 RR, kuriuo rungtyniavo Troy Corser ir Ruben Xaus pasaulio „Superbike” lenktynėse nugalėtojų pakylą pasiekė po dviejų metų. Corseris ir Xausas, po jų Daviesas ir Melandri sunkiai dirbo prie S 1000 RR, kad motociklas galėtų mesti iššūkį čempionato lyderiams. 2012 m. prasidėjo visiškai naujos varžytuvės, šį kartą tarp europiečių – „Aprilia” ir BMW, o „Kawasaki”, „Honda”, „Suzuki” ir kiti kažkodėl liko nuošalyje.
Pradžioje serijinis BMW S 1000 RR išvystė maždaug 180 AG galią bet netrukus priartėjo prie 1:1 galios ir svorio santykio, kad įveiktų tuo metu galingiausią čempionato motociklą „Kawasaki ZX-10R”.
Prireikė 12 metų, kad BMW serijinis variklis taip pat pasiektų tokį našumo rodiklį: Naujajame motocikle diegiamas jo pirmtake naudotas 4 cilindrų variklis, tačiau inžinieriai jį patobulino, pridėjo 2 kW daugiau galios. Maksimali jo išvystoma galia yra 154 kW (210 AG) esant 13,750 aps/min. Didžiausias motociklo sukimo momentas – 113 Nm – pasiekiamas esant 11 000 aps/min., taip pat išplėstas ir sūkių diapazonas iki maksimaliai 14 600 aps/min. Kita vertus, geometriškai ir konceptualiai jo 4 cilindrų variklis su „BMW ShiftCam” technologija nepasikeitė – tie patys 80 x 49,7 cilindrai ir 999 cm3 darbinis tūris.
Naujasis modelis tapo ne tik galingesnis, bet ir pasižymės geresnėmis valdymo savybėmis, tikslumu, didesniu saugumu ir stabilumu važiuojant ekstremaliais greičiais lenktynių trasose. Viena iš „S 1000 RR“ naujovių – dinaminės traukos kontrolės sistema (DTC) turės slydimo kontrolės funkciją (angl. Slide Control). Ši funkcija veikia naudodama posūkio kampo jutiklį ir leidžia važiuojant posūkyje tam tikru kampu praslysti galiniam ratui. Kampui sumažėjus iki nustatytos ribos, įsijungia traukos kontrolės sistema, kuri sumažina slydimą ir stabilizuoja motociklą.
Naujasis modelis tapo ne tik galingesnis, bet ir pasižymės geresnėmis valdymo savybėmis, tikslumu, didesniu saugumu ir stabilumu važiuojant ekstremaliais greičiais lenktynių trasose. Viena iš „S 1000 RR“ naujovių – dinaminės traukos kontrolės sistema (DTC) turės slydimo kontrolės funkciją (angl. Slide Control). Ši funkcija veikia naudodama posūkio kampo jutiklį ir leidžia važiuojant posūkyje tam tikru kampu praslysti galiniam ratui. Kampui sumažėjus iki nustatytos ribos, įsijungia traukos kontrolės sistema, kuri sumažina slydimą ir stabilizuoja motociklą.
Dar vienas svarbus dinamiškumo elementas – RR modelyje naudojamas paslankus „Flex Frame“ rėmas. Jo pagrindą sudaro aliuminio konstrukcijos, apgaubiančios 32 laipsnių kampu pasvirusį variklį. Naujojo RR rėmas taip pat turės daugiau tuščių erdvių, taip optimizuojant motociklo lankstumą posūkiuose. Patobulinta RR važiuoklės geometrija padidino valdymo tikslumą, ypatingai – priekinio rato kontrolę.
Prie geresnės priekinio rato ir viso motociklo kontrolės prisideda ir naujajame RR modelyje naudojami aerodinaminiai elementai. Sumontuoti aerodinaminiai sparnai (angl. winglets) sukuria prispaudžiamąją jėgą ir taip papildomai apkrauna ratus. Dėl to sumažėja tikimybė, kad akseleruojant netikėtai pakils motociklo priekis, taip pat galima vėliau pradėti stabdyti, padidėja stabilumas posūkiuose.
Pagrindiniai važiuoklės komponentai liko tie patys: aliumininis rėmas ir svirtis, 45 mm „Marzocchi” apversta šakė ir visiškai reguliuojamas „Marzocchi” galinis amortizatorius.
M paketas susideda iš:
1) trasai tinkamesnė keičiamoji sėdynė;
2) keleivio sėdynės apmušalai;
3) lengvi anglies pluošto ratlankiai (arba kaltiniai magnio ratlankiai – kliento pasirinkimas);
4) modernesnis sparnų komplektas, kaip WorldSBK, didinantis prispaudžiamąją jėgą važiuojant didesniu nei 200 km/val. greičiu;
5) keičiamas M serijos sportinių stabdžių komplektas;
6) pakojų ir svirčių su BMW M logotipais rinkinys.
Svarbu tai, kad „BMW Motorrad” teigia, jog M serijos stabdžiai yra „ne bet kokie „Brembo”, o „visai ne „Brembo”: pagrindinius cilindrus ir suportus pagal išskirtinį dizainą gamina specialiai „M 1000 RR”.
„BMW S 1000 RR” su „M” paketu bus galima įsigyti tik „lenktyninės” baltos-mėlynos-raudonos spalvų, o „civilinės” versijos – raudonos ir juodos.
„BMW Motorrad” tikina, kad šie motociklai bus pradėti tiekti tik 2023 m. pirmojo ketvirčio viduryje. Kaina Vokietijoje prasideda nuo 20420 eurų. M paketas kainuoja apie 4500 eurų.
Įgaliotoji „BMW Motorrad“ atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ praneša, kad naujojo „BMW S 1000 RR“ kaina Lietuvoje prasidės nuo 21380 Eur, įskaitant mokesčius. O pirmieji motociklai mūsų šalį pasieks spalio pabaigoje.