„Mercedes-Benz” pirmoji sukūrė visą elektrinių krosoverių gamą: dabar ją sudaro penki automobiliai. Prie EQA, EQB, EQC ir EQS visureigių dabar prisijungė „Mercedes-Benz EQE” – elektrinis gerai pažįstamo GLE krosoverio atitikmuo ir pagrindinis BMW iX konkurentas. Jei GLS ir GLE modelius galima aiškiai atskirti vieną nuo kito, tai EQS ir EQE dizainas yra praktiškai vienodas. Gal todėl priekinio stiklo statramsčių apačioje gamintojas paliko lenteles su modelio indeksu.
Naujasis EQE SUV krosoveris sukurtas ant tos pačios modulinės architektūros (MEA) platformos kaip ir EQE, EQS ir EQS SUV, tačiau ratų bazė yra trumpiausia šioje šeimoje: 3030 mm, palyginti su 3210 mm EQS krosoverio ratų baze. Pagal ilgį (4863 mm) ir plotį (1940 mm) EQE SUV yra beveik toks pat kaip GLE modelis, tačiau beveik 100 mm žemesnis (1686 mm). Įtraukiamos durų rankenos – tai papildoma įranga, padedanti pasiekti mažą Cx aerodinaminio pasipriešinimo koeficientą (0,25).
EQE lengvojo automobilio durys yra berėmės, o krosoverio langai – rėminiai. Galima rinktis nuo 19 iki 22 colių skersmens ratus. Matriciniai priekiniai žibintai yra jau bazinėje įrangoje, o papildomai įsigyjami „Digital Light” žibintai gali „piešti” rodykles ir simbolius kelyje. Taip pat galima įsigyti „AMG Line” kėbulo komplektą su agresyvesnio dizaino buferiu.
Interjero dizaino požiūriu EQE visureigis taip pat visiškai panašus į kitus platformos modelius. Į standartinę įrangą įeina atskiras prietaisų skydelis, vertikali MBUX medijų sistemos planšetė ir projekcinis ekranas. Už papildomą mokestį galima įsigyti per visą salono plotį einantį stiklinį „MBUX Hyperscreen” priekinį skydelį. Po stiklu slepiasi 12,3 colio prietaisų ekranas, 17,7 colio centrinis jutiklinis ekranas ir dar vienas 12,3 colio jutiklinis ekranas priešais keleivį.
„Mercedes EQE” visureigis įrengtas kukliau nei jo didesnis brolis. Pavyzdžiui, baziniame interjere nerasite odinių apmušalų, o standartinė klimato kontrolės sistema turi dvi darbines zonas (keturių zonų sistema siūloma už papildomą mokestį). Antroje eilėje trijų dalių atlošas (dalijamas santykiu 40:20:40), tačiau nėra išilginio reguliavimo, o už atlošo kampo reguliavimą reikia mokėti papildomai. Vien sėdynių atlošo kampo reguliavimas leidžia pakeisti bagažinės tūrį nuo 520 iki 580 litrų, o sulenkus antrąją eilę – 1675 litrų. Trečios eilės sėdynių nėra.
Automobilių gamą sudaro penki variantai, visi su ta pačia 90,6 kWh traukos baterija. Baziniame „Mercedes-Benz EQE 350+” visureigyje ant galinės ašies sumontuotas vienas elektros variklis, išvystantis 292 AG ir 565 Nm. Šis krosoveris pasižymi didžiausiu nuvažiuojamu atstumu – iki 590 km pagal WLTP ciklą.
Visais ratais varomas visureigis „Mercedes-Benz EQE 350 4Matic” turi du elektros variklius, kurių bendra galia yra tie patys – 292 AG, tačiau sukimo momentas siekia 858 Nm. Nuvažiuojamas nuotolis siekia 558 km. „Civilinės” gamos viršūnėje – „Mercedes-Benz EQE 500 4Matic” visureigis su dviem 408 AG/ 858 Nm varikliais. Vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas – 547 km. Visuose trijuose krosoveriuose yra „Eco”, „Comfort”, „Sport” ir „Individual” važiavimo režimai o keturiais ratais varomuose automobiliuose, kad būtų lengva važiuoti bekele, iš anksto nustatytas „Offroad” režimas.
Dar dvi versijos priklauso AMG gamai: šie krosoveriai turi agresyvesnį kėbulo komplektą ir imitacines groteles su vertikaliomis juostomis. Pradiniolygio „Mercedes-AMG EQE 43 4Matic” visureigyje suminė variklių galia yra 476 AG / 858 Nm. Iki šimto kilometrų jis gali įsibėgėti per 4,3 sekundės, bet tik jei akumuliatorius įkrautas bent 50 %. Jei šios sąlygos nesilaikoma, dinamika nukenčia. Gaila bet gamintojas nenurodo kiek. Didžiausias greitis – 210 km/h, o didžiausias nuvažiuojamas atstumas – 488 km pagal WLTP ciklą.
Aukščiausia „Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+” visureigio versija turi pertvarkytą variklį: jis turi kitokias didesnei srovei skirtas apvijas, naujus keitiklius ir pažangią aušinimo skysčiu sistemą. Bendra galia – 626 AG ir 950 Nm. o jei užsisakysite papildomą „AMG Dynamic Plus” paketą, tai Race Start režimu galėsite išvystyti iki 687 AG / 1 000 Nm. Su šiuo paketu EQE iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,5 sekundės, tačiau reikalavimai akumuliatoriaus įkrovos lygiui yra griežtesni: reikalaujama, kad akumuliatoriaus įkrovos lygis būtų ne mažesnis kaip 70 %. Didžiausias greitis be paketo – 220 km/h, su AMG Dynamic Plus” paketu – 240 km/h, o vienu įkrovimu galima nuvažiuoti 470 km.
„4Matic+” transmisijos pavadinime esantis pliuso ženklas reiškia tik kitokį nustatymą, kuriame daugiau dėmesio skiriama galinei ašiai. AMG variantai turi savo važiavimo nustatymų rinkinį, o visa galia pasiekiama tik naudojant „Sport+” ir „Race Start” režimus. Net iš anksto nustatytu režimu „Sport” galia ribojama iki 90 %, „Comfort” režimu – 80-85 %, o režimu „Winter Slippery” – tik 50 % galios. Tačiau visos visais varančiaisiais ratais varomos versijos (įskaitant AMG) gali vilkti iki 1800 kg sveriančią priekabą.
Elektros sistema veikia 396 voltų įtampa (kaip „Tesla”), nuolatinės srovės įkroviklis yra 200 kW, kai tuo tarpu daugelis įmonių jau siūlo 250-350 kW. Pagrindinis kintamosios srovės įkroviklis yra 11 kW galios, todėl visiškai įkrauti akumuliatorių iš trifazio elektros tinklo užtrunka ilgiau nei aštuonias valandas. Galima pasirinkti 22 kW įkroviklį, kuris perpus sutrumpina pakrovimo laiką. Akumuliatoriaus valdymo programinę įrangą galima atnaujinti internetu.
Standartinėje važiuoklėje spyruoklinė pakaba. Už pneumatinę pakabą (kurios prošvaisa reguliuojama 45 mm) su adaptyviais amortizatoriais ir pakreipiama važiuokle teks mokėti papildomai: galiniai ratai tuomet galės pasisukti iki 10 laipsnių kampu apsisukimo skersmenį sumažindami nuo 12,3 iki 10,5 metro. AMG versijose visa tai numatyta pagal nutylėjimą, nors juose kažkodėl galinių ratų posūkio kampas apribotas devyniais laipsniais, o pakaba turi ne tik savo nustatymus, bet ir kitokią „geležį”.
Topinėje „Mercedes-AMG EQE 53” versijoje įrengti aktyvūs elektromechaniniai šoniniai stabilizatoriai veikiantys iš atskiro 48 voltų elektros tinklo. Pagrindiniai sudėtiniai stabdžiai yra šešių stūmoklių priekyje ir vieno stūmoklio gale, o jų diskų skersmuo atitinkamai 415 mm ir 378 mm. Anglies keramikos stabdžius galima užsisakyti kaip papildomą įrangą, tuomet priekinio disko skersmuo padidinamas iki 440 mm.
Elektriniai EQE krosoveriai bus gaminami Amerikoje, Tuskaloosos gamykloje Alabamos valstijoje, kur „Mercedes” surenka GLE, GLS ir EQS visureigius. Gamybos pradžia numatyta gruodžio mėn. Vėliau Kinijos rinkai skirtų automobilių gamybą perims vietos „Beijing Benz JV”. Jei už „Mercedes-Benz” flagmaną EQS Europoje prašoma mažiausiai 111 tūkst. eurų, tai spėjama, kad jaunesnysis EQE atseis apie 90 tūkst. eurų. Bazinis GLE kainuoja 76 tūkst. eurų.
Gamintojo nuotraukos