Istorinis žingsnis: „Volvo“ elektriniuose sunkvežimiuose panaudotas be iškastinio kuro pagamintas plienas

Sunkvežimių gamintojas „Volvo Trucks“ pirmasis pasaulyje savo transporto priemonėse ėmė naudoti plieną, kurio gamybos procese nenaudojamas iškastinis kuras. Įmonė jau pristato klientams pirmuosius tokius elektra varomus sunkvežimius.

2022 metų rugsėjį „Volvo Trucks“ tapo pirmąja bendrove, pradėjusia serijinę sunkiųjų elektra varomų 44 tonų bendrosios junginio masės sunkvežimių gamybą. Kai kuriose tokiose elektra varomose sunkiojo transporto priemonėse pirmą kartą bus panaudotas be iškastinio kuro pagamintas plienas.

„Siekdami neutralaus poveikio aplinkai, pereisime prie iškastinio kuro nenaudojančio transporto ir su laiku visas jo gamybai naudojamas medžiagas pakeisime tokiomis, kurių gamybai nereikia iškastinio kuro. Taip pat dėmesį skirsime perdirbto plieno alternatyvoms“, – pažymi „Volvo Trucks“ produktų valdymo viceprezidentė Jessica Sandström.

Be iškastinio kuro išlietą plieną įmonei tiekia Švedijos plieno gamintojas SSAB. Ši medžiaga gaminama pagal visiškai naują technologiją, pasitelkiant žaliąją elektros energiją ir vandenilį. Rezultatas – gerokai mažesnis poveikis klimatui ir svarbus žingsnis nulinės emisijos vertės grandinės link.

Tarp klientų, kurie pasirinko elektrinius vilkikus iš naujoviško plieno, yra tokios bendrovės kaip „Amazon“ ir DFDS, o per Nyderlandų transporto bendrovę „Simon Loos“ – ir prekybos milžinė „Unilever“.

„Mes, „Amazon“, siekiame, kad iki 2040-ųjų visos mūsų veiklos rūšys taptų neutralios aplinkai anglies dvideginio atžvilgiu. Kad šis pokytis įvyktų, mums reikia tokių partnerių kaip „Volvo“, – sako „Amazon“ Europos transporto paslaugų viceprezidentas Andreasas Marschneris.

„DFDS yra įsipareigojusi siekti tvarių pokyčių ir teikti ekologiškesnius transporto bei logistikos sprendimus. Bet koks žingsnis pereinant prie ekologiškos logistikos priartina mus prie visuomenės be anglies dvideginio, todėl džiaugiamės sužinoję, kad kai kurie mūsų nauji elektriniai sunkvežimiai taip pat pagaminti iš plieno, kurio gamybai nenaudojamas iškastinis kuras. Jie bus netrukus pristatyti“, – teigia DFDS logistikos skyriaus vykdomasis viceprezidentas Niklasas Anderssonas.

Pirmosios ekologiško plieno partijos panaudotos išilginėse elektrinio sunkvežimio rėmo sijose. Tai – viena tvirčiausių sunkvežimio dalių. Ant sijų montuojami visi kiti pagrindiniai komponentai. Ilgainiui, padidėjus pasiūlai, be iškastinio kuro pagamintas plienas bus naudojamas ir kitose sunkvežimio dalyse.

VolvoFH

90 proc. „Volvo“ sunkvežimio gali būti perdirbama

Šiuo metu apie 30 proc. naujuose „Volvo“ sunkvežimiuose naudojamų medžiagų yra perdirbtos. Be to, iki 90 proc. šių sunkvežimių gali būti perdirbti pasibaigus jų eksploataciniam ciklui. Be iškastinio kuro pagamintas plienas atliks svarbų vaidmenį keičiant tradicinį plieną „Volvo“ sunkvežimiuose.

Įmonė „Volvo Trucks“ yra įsipareigojusi laikytis Paryžiaus susitarimo dėl klimato kaitos ir ne vėliau kaip iki 2040-ųjų pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija visoje vertės grandinėje būtų lygi nuliui.

Gamintojo nuotr.

ŽYMĖ:
Pasidalink