Ne veltui sakoma, kad sėkmės formulė suveikia tik vieną kartą. Būtent todėl ambicingiausi projektai išsiskiria drąsiais ir originaliais sprendimais. Taip pat ir naujas automobilis visuomet yra patrauklesnis, jei iš esmės skiriasi nuo jau matytų modelių.
„Mazda“ inžinieriai nieko neslėpdami skelbia, kad priekinių varančiųjų ratų konfigūracija yra paprastesnė, reikalauja mažiau detalių, tad, viską įvertinus, yra racionaliausias pasirinkimas. Ir visgi naujojo CX-60 miesto visureigio iš tinklo įkraunamojoje hibridinėje galios sistemoje išilgai sumontuotas 2,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis suka galinius ratus.
Pastarajam dar padeda elektros motoras, tačiau įprastomis sąlygomis net iki 90 proc. sukimo momento perduodama būtent galinei ašiai. O tai padaryta siekiant sustiprinti vairavimo malonumą ir automobilio praktiškumą.
Šeimos automobilio privalumai
„Lietuvos metų automobilio 2023“ konkursui pristatytas elektrifikuotas „Mazda CX-60“ modelis – pirmasis įmonės įkraunamasis hibridas. Nors rinkimų komisijos nariai pastebi, kad inžinieriams dar teks paplušėti tobulinant hibridinę jėgainę, jos potencialas – didžiulis.
Vien elektros režimu šis automobilis gali įveikti iki 63 kilometrų atstumą. Maksimaliai išnaudojant elektros motorą, vidutinės degalų sąnaudos sieks apie 1,5 l/100 km.
Kiek geresni yra tik ilgametę patirtį tobulinant hibridines technologijas turinčių „Lexus“ inžinierių pasiekimai – NX modelis viena įkrova gali nuvažiuoti beveik 70 kilometrų, todėl degalų sąnaudos sumažėja maždaug iki 1 l/100 km. „Mercedes-Benz GLC“ įkraunamojo hibrido galimybės ne tokios įspūdingos: 43 kilometrai elektros režimu ir 2,5 l/100 km siekiančios degalų sąnaudos.
Įkraunamieji hibridai dėl savo universalumo ir galimybių mieste važinėti taupiau ar vien elektros režimu yra vis labiau pageidaujamas šeimų pasirinkimas. Tai įrodo ir faktas, kad naujasis „Mazda“ SUV modelis kartu su hečbeku „Honda Civic“ ir elektriniais krosoveriais „Nissan Ariya“ bei „Volkswagen ID.5 GTX“ pateko į „Metų šeimos automobilio 2023“ nominacijos finalą.
Komisijos nariai pripažįsta, kad tokį rezultatą užtikrina visa savybių visuma, tačiau viena jų CX-60 modelį išskiria iš kitų. Automobilis pats atpažįsta įsėdusį vairuotoją ir pagal jį pritaiko visą asmeniškai pasirinktą aplinką: vairo, sėdynių, šoninių veidrodėlių padėtis, vaizdo projekcijos ant priekinio stiklo nustatymus, taip pat garso ir klimato parinktis. Taip miesto visureigis tampa itin patogiu juo naudoti keliems šeimos nariams.
SUV modeliai pasižymi ir praktiškumu. Itin kompaktiškas galinis reduktorius leido išsaugoti CX-60 modelio bagažinės erdvę: jos tūris siekia 570 litrų. Su vaikais keliaujančių šeimų poreikiais rūpinasi ir kiti gamintojai: įkraunamojo hibridinio „Lexus NX“ bagažinės talpa sudaro 545, o „Mercedes-Benz GLC“ – 550 litrų.
Valdymas – lyg sportiško sedano
„Lietuvos metų automobilio 2023“ komisijos nario Egidijaus Babelio teigimu, „Mazda CX-60“ yra vienas įdomiausių modelių rinkimuose. Žurnalo „Keturi ratai“ bendraautoris pripažįsta, kad jį šiek tiek nustebino gamintojo sprendimas nelaukti naujos kartos „Mazda6“ modelio, kuriam ir buvo skirta naujoji platforma. Vietoje to buvo pristatytas ant jos suprojektuotas miesto visureigis.
„Aišku, tokį pasirinkimą galima suprasti: sedanų ir universalų pardavimai krenta, o miesto visureigių – nuolatos stiebiasi aukštyn. Hibridinė pavara nėra visiškai ištobulinta, tačiau pasirinkus sportinį režimą tikrai galima mėgautis vairavimu – traukos pakanka, o ir valdymo savybės – labai geros. Nors tai didelis visureigis, jį gali vairuoti taip pat, kaip ir bet kurį sportišką sedaną“, – kalba pašnekovas.
Geriausią naują automobilį Lietuvoje renkantis socialinių tinklų turinio kūrėjas Dainius Leonavičius pastebi, jog „Mazda“ visuomet buvo ta įmonė, kuri viską stengėsi daryti savaip. Dauguma gamintojų maksimaliai mažina variklių darbinį tūrį, o naujas technologijas taikantys japonų inžinieriai to išvengė.
Netgi turbokompresoriai buvo montuojami anaiptol ne visuose šio prekių ženklo varikliuose. Tačiau įkraunamojo hibrido technologija galiausiai tapo būtinu dalyku.
„Prieš metus buvo pristatytas pirmasis „Mazda“ elektromobilis, o dabar pasirodė ir įkraunamasis hibridas. Viena vertus, dabar tai madinga, tačiau kita priežastis – siekis maksimaliai mažinti CO₂ emisiją. Laikydamiesi vis griežtėjančių taršos ribojimų, tai priversti daryti visi automobilių gamintojai. Ypač tai juntama Europos Sąjungoje, o ši rinka japonų įmonei – be galo svarbi“, – komentuoja ilgametis žurnalistas.
Patraukli brangiausios versijos kaina
E.Babelis primena apie tai, kad „Mazda“ jau ne vienus metus neslepia ambicijų konkuruoti su didžiausiais „premium“ segmento žaidėjais – „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Lexus“. Tai labai pastebima žvelgiant ir į CX-60 saloną, kuris stebina originaliu stiliumi ir aukštos kokybės apdailos medžiagomis.
„Ir kiti gamintojai bando taikytis į prabangių automobilių pirkėjus, tačiau tai nėra taip paprasta. Modeliai, kurie anksčiau buvo priskiriami vidutiniam segmentui, patobulėjo, bet „premium“ segmento senbuviai taip pat nesėdi sudėję rankų. Jų gaminiai pasiekė aukštesnį lygį, nors už tai tenka mokėti daugiau“, – dėsto specialistas.
„Mazda“ kol kas siūlo tik hibridinę CX-60 visureigio versiją. Šis modelis išsiskiria gausia standartine įranga, kurioje yra 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai, beraktė užvedimo sistema, LED žibintai, šildomosios sėdynės, 12,3 colio įstrižainės centrinis ekranas ir visos pažangiausios pagalbinės sistemos.
Tokio modelio kaina prasideda nuo 53 tūkst. eurų. Palyginkime: norint sukomplektuoti „Lexus NX“ su įkraunamąja hibridine jėgaine, tektų atseikėti mažiausiai 66 tūkst., „Mercedes-Benz GLC“ – daugiau nei 72 tūkst. eurų.
E.Babelis negaili gerų žodžių ir naujojo miesto visureigio multimedijos įrangai. Vertintojo teigimu, išskirtinį patogumą japonų įmonė pasiekė taikydama kitokius nei daugumos gamintojų sprendimus.
„Kitiems gamintojams montuojant didžiulius jutiklinius ekranus, „Mazda“ ir toliau neatsisako mygtukų. Multimedija atrodo paprastai, tačiau veikia greitai, o valdymas sukiojant centrinėje konsolėje įrengtą ratuką – labai patogus“, – įspūdžiais dalijasi pašnekovas.
Nesivaiko jutiklinių ekranų madų
Anot D. Leonavičiaus, drauge su impozantišku išorės dizainu būtent kokybiškas salonas yra rimčiausias argumentas, leidžiantis jau dabar „Mazda“ lyginti su kitais dviem Lietuvos rinkai pristatytais naujais modeliais – „Mercedes-Benz GLC“ ir „Lexus NX“.
„CX-60 salonas kitoks nei daugumos „premium“ segmento automobilių ir tai yra gerai, nes tuomet modelis gali rasti savo nišą. Didžiojo vokiškojo prabangių mašinų gamintojų trejeto stilius yra labai vienodas, todėl „Mazda“ šiuo atveju pasirinko pagirtiną kryptį. Juolab kad didelių panašumų lyginant šį automobilį su „Lexus“ ar „Jaguar“ modeliais taip pat nėra“, – pastebi pašnekovas.
CX-60 multimedija valdoma centriniu ratuku ir tik per „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ prijungus išmanųjį telefoną pagrindinis ekranas tampa jutiklinis. Automobiliui judant, jutiklinio ekrano naudojimas yra apribotas, o pagrindinėms funkcijoms (klimato kontrolės, šildomųjų sėdynių ir kt.) valdyti įtaisyti mygtukai. „Lexus NX“ ir „Mercedes-Benz GLC“ viduje fizinių mygtukų beveik neliko – įrangos valdymas persikėlė į didžiulį centrinį ekraną.
„Mazda“ sprendimas yra patogesnis ir saugesnis, nes vairuojant ne visada paprasta pataikyti pirštu į konkretų ekrano mygtuką. Tuo metu pasukti ratuką labai lengva – tą gali padaryti pasidėjęs alkūnę ant centrinio porankio. Taip pat nereikia atitraukti akių nuo kelio, todėl saugiau“, – aiškina E. Babelis.
V.Pilkausko nuotr.