„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Remiantis „Moller Auto“ pardavimo duomenimis, Baltijos šalyse 2022 m. trys populiariausi automobilių modeliai su vidaus degimo varikliais buvo „Volkswagen Tiguan“, „Volkswagen T-Cross“ ir „Volkswagen T-Roc“. Elektromobilių segmente didžiausią paklausą turėjo „Audi e-tron“ modelio automobiliai.

„Moller Auto“ duomenys rodo, kad 2022 m. populiariausi automobilių modeliai su vidaus degimo varikliais tiek fizinių asmenų, tiek juridinių asmenų segmentuose buvo „Volkswagen Tiguan“, „Volkswagen T-Cross“, „Volkswagen T-Roc“, „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Taigo“, „Volkswagen Transporter“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Crafter“, „Volkswagen Arteon“ ir „Volkswagen Caddy“. Elektromobilių segmente populiariausi modeliai buvo „Audi e-tron“, „Volkswagen ID.4“, „Volkswagen ID.3“, „Audi Q4 e-tron“ ir „Volkswagen ID.5“.

„Ekonominė situacija nelepina, tačiau žmonės ir įmonės perka naujus automobilius, nes judumas yra aktualus dalykas. Nors jau kelerius metus pats populiariausias modelis yra „Volkswagen Tiguan“, matome, kad iš automobilių modelių su vidaus degimo varikliais pirkėjai, vadovaudamiesi racionalumu, renkasi, pvz., „Volkswagen T-Roc“, „Volkswagen Taigo“ ir „Volkswagen Golf“. Verslo klientų aplinkoje lyderiai yra transportavimo reikmėms skirti modeliai – „Volkswagen Transporter“, „Volkswagen Crafter“ ir „Volkswagen Caddy“, – pasakoja Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.

I. Gerkenos teigimu, vis daugiau pirkėjų domisi elektromobiliais. Šiame segmente populiariausias buvo „Audi e-tron“, antroje vietoje – „Volkswagen ID“ modeliai.

„Susidomėjimas elektromobiliais gerokai išaugo praėjusių metų pradžioje, kai pirkėjai turėjo galimybę kreiptis dėl valstybės finansavimo elektromobiliams įsigyti, o vėliau dėl geopolitinės situacijos tendencija pasikeitė. Artėjant žiemos sezonui, pirkėjų nuotaikos kito: itin paklausūs tapo mažieji automobiliai su ekonomiškais benzininiais varikliais. Taip pat svarbus veiksnys buvo naujų automobilių turėjimas sandėliuose. Žinoma, kad pirkėjai nori pirkti automobilius, kurie gali būti pristatomi iš karto arba per artimiausius mėnesius“, – aiškina I. Gerkena.

Ji taip pat priduria, kad paprastai naujų automobilių pasiūla numatoma atsižvelgiant į rinkos tendencijas: prisitaikoma prie žmonių poreikių, pavyzdžiui, kylančių dėl šeimos pagausėjimo arba galvojant apie ateities kartas ir ekonomiškesnį, ekologiškesnį transportą. Visoje Europos Sąjungoje išsikėlus neutralaus poveikio klimatui tikslus, tvarių automobilių gamyba ir toliau plėsis, todėl keisis ir asmenų bei verslo įmonių judumo įpročiai. Gamintojai vis sugalvoja naujų, pažangių sprendimų, kaip įgyvendinti tvarumo uždavinius ir pasiekti tikslą – nulinį išmetamų teršalų kiekį. Svarbus vaidmuo šiame procese atitenka ir skaitmeninėms priemonėms.

„Reikėtų pabrėžti, kad mūsų regione pirkėjai vis dar labiausiai domisi didesnio pravažumo automobiliais. Manau, ši tendencija nepakis ir visureigių tipo automobilių paklausa išliks didelė. To priežastis yra ne tik transporto priemonių tinkamumas važinėti ir mieste, ir kaime, bet ir didelė automobilio talpa, patogi sėdėjimo padėtis ir gero matomumo galimybė. Gerėjant situacijai, susijusiai su elektromobilių prieinamumu, stabilizuojantis elektros tarifams, taip pat išliekant valstybės paramai, pirkėjų susidomėjimas elektromobiliais nedings“, – prognozuoja I. Gerkena.

Vyriausiosios veiklos vadovės Baltijos šalyse nuomone, norint paskatinti ekologiškesnį judumą, valstybės parama turėtų būti išlaikoma ir net didinama arba bent jau turėtų būti pradedama teikti ir juridiniams asmenims.

Pasidalink