Statybų ir gamybinė įmonė „Gelmesta“ birių krovinių pervežimams išbandė elektrinį „Volvo FH“ vilkiką. Šiuo žingsniu didinanti gamybos pajėgumus ir nuolat inovacijas diegianti bendrovė ieško anglies dvideginio emisijas mažinančių sprendimų nuosavame transporto parke.
Sunkvežimiai yra vieni iš svarbiausių tiekimo grandinės dalių įvairiuose sektoriuose. Statybų ir gamybos įmonės juos naudoja birių, skystų krovinių bei medžiagų pervežimui iš karjerų ar bazių į sandėliavimo aikšteles ir statybvietes. Apie savo transporto parko elektrifikavimo galimybes svarsto ir Vievyje įsikūrusi „Gelmesta“.
„Nuolat didindami gamybos pajėgumus ir paslaugų spektrą, kartu ieškome ir būdų, kaip galėtume savo veiklą vykdyti tvariau. Dabar mums tvarumas yra darbas be produkcijos atliekų, perdirbimas ir įvairių gamybos sąnaudų mažinimas. Elektrinis sunkvežimis gali tapti vienu iš sprendimų mūsų tvarumo politikos įgyvendinime“, – svarsto Donatas Jankauskas, „Gelmesta“ direktorius. Įmonės specializacija – polistireno, gelžbetonio, betono mišinio gamyba, statybinių konstrukcijų montavimas ir atliekų perdirbimas.
Įmonė testavo elektrinį sunkvežimį smėlio gabenimui 30 km atstumu iš karjerų į gamybinę bazę Vievyje. Elektrinio „Volvo FH Electric“ vilkiko bandymai realiomis sąlygomis įmonei leidžia geriau įvertinti esamą situaciją, tvaraus transporto perspektyvas ir tolimesnių investicijų į įkrovimo infrastruktūrą poreikius.
2022 m. „Gelmesta“ pasistatė saulės modulių parką ir analizuoja reaktyvinės energijos kompensavimo bei stacionarių baterijų saulės perteklinei energijai kaupti ekonomines naudas. Viena jų – optimizuoti saulės elektrinės darbą su elektrinio transporto įkrovimo ciklais.
„Mūsų gamybinei veiklai reikalingų medžiagų pristatymas yra nuolatinis, nenutrūkstamas procesas. Manome, kad konkretūs trumpi reisai yra puikus būdas efektyviai išnaudoti elektrinio sunkvežimio privalumus. Įkrauti sunkvežimio baterijas galime pietų ar nakties metu gamybinėje bazėje, taip neprarasdami produktyvaus laiko, – sako D. Jankauskas. – Priėmus sprendimą įsigyti elektrinį sunkvežimį, galėtume pasiūlyti konkurencingesnes paslaugas, mūsų veikla taptų daug tvaresnė, galbūt ir sektinu pavyzdžiu kitiems.“
Statybų sektoriaus elektrifikacija
Sunkius krovinius gabenantys ir dažnai bekelės sąlygomis dirbantys statybiniai sunkvežimiai sunaudoja daugiau degalų nei greitkeliais zujantis tolimojo gabenimo transportas. Siekiant sumažinti statybų sektoriuje naudojamų transporto priemonių neigiamą poveikį aplinkai, elektrifikacija yra viena iš potencialių krypčių.
„Elektriniai sunkvežimiai yra ateities transporto priemonės, kurios padės sumažinti emisiją, triukšmo taršą ir tokiu būdu prisidės prie darnaus verslo ir visuomenės vystymosi. Džiaugiamės, kad statybų sektoriaus susidomėjimas elektrifikacija įgauna ryškesnius kontūrus ne tik Europoje, bet ir Lietuvoje. Statybų užduotims naudojami sunkvežimiai paprastai nuvažiuoja gana trumpus atstumus, o darbai yra cikliški, todėl jie puikiai tinka elektrifikacijai“, – sako „Volvo Trucks Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus.
2022 m. pabaigoje „Volvo Trucks“ pristatė elektrinių „Volvo“ FM ir FMX važiuoklių gamą, pritaikytą įvairios paskirties antstatų montavimui: savivarčiams, betono maišyklėms ar kranams. Šie sunkvežimiai dėl plataus kabinų, baterijų blokų bei ašių konfigūracijų asortimento atitinka augančius įmonių poreikius atliekant statybų darbus miestuose bei aplink juos dėl mažesnio triukšmo lygio, nulinės emisijos ir didesnio našumo.