Prieš mūsų akis „Arcana” vyresnysis brolis ir trečiasis naujosios „Renault” krosoverių šeimos, sukurtos ant CMF-C/D platformos, kurią jau naudoja”Austral” ir „Espace” modeliai, narys. Naujojo parketinio visureigio pavadinimas paimtas iš „Renault” aviacinės praeities: automobilis pavadintas 1934 m. „Caudron-Renault” padalinio pagamintų lėktuvų šeimos vardu, todėl pirmoji demonstracija praėjusį sekmadienį vyko Le Buržė aviacijos parodoje į kurią buvo atvežtas ir „Caudron-Renault C.460 Rafale” lėktuvas trisdešimtaisiais metais pagerinęs kelis greičio rekordus.
„Renault” krosoveris „Rafale” buvo pirmasis naujas bendrovės modelis prie kurio nuo pat pradžių dirbo dizaino vadovas Gilles Vidal 2020 m. rudenį perkeltas iš „Peugeot”. Tiesa, tą pačią platformą naudojantys „Austral” ir „Espace” buvo sukurti dar iki jo. Gal todėl „Rafale” dizainas labai skiriasi – su originaliu apšvietimu, kitokia apdaila ir tekstūriškesnėmis kėbulo plokštėmis.
Kūrėjai ypač didžiuojasi trimatėmis priekinėmis grotelėmis, kurias sudaro įvairiais kampais išdėstyti maži rombo formos strypai, kurių apatinė dalis nudažyta skirtingomis spalvomis. Šios grotelės yra grynai dekoratyvinės, o pats radiatorius yra žemiau- už oro įsiurbimo angos. Galinis langas sumontuotas 17 laipsnių kampu. Kūrėjai užtikrina, kad valytuvo ten nereikia. „Esprit Alpine” sportinį paketą galima užsisakyti papildomai.
Nors „Rafale” turi tik dvi eiles sėdynių, jis pagamintas ant tos pačios platformos kaip ir trijų eilių „Renault Espace”, kurio ratų bazė yra 2 738 mm. Pagal ilgį šie krosoveriai taip pat beveik identiški (4 710 mm „Rafale” atveju), tik „Rafale” yra 17 mm platesnis (1 860 mm) ir 35 mm žemesnis (1 610 mm). Jis taip pat turi 40 mm platesnę tarpvėžę ir platesnius ratlankius – 20 colių ratai montuojami jau baziniame modelyje (už papildomą mokestį gali būti sumontuoti ir 21 colio ratlankiai). Prošvaisa nuo žemės paviršiaus siekia 180 mm.
„Rafale” interjero dizainas toks pat kaip ir giminingų modelių „Austral” (brangesnių komplektacijų) ir „Espace”. Skirtumai apsiriboja „sportiniu” dekoru. Gaila bet „Rafale” negalima užsisakyti su odiniu salonu: apdailai naudojamos tik sintetinės medžiagos, įskaitant perdirbtas medžiagas. Priekinės sėdynės turi ryškesnę šoninę atramą.
„OpenR” prekės ženklu pažymėtame priekiniame skyde yra 12,3 colio prietaisų skydelio ekranas ir 12 colių vertikali medijų sistemos planšetė, taip pat 9,3 colio projekcinis ekranas. Rafale yra pirmasis modelis, kuriame įdiegta naujoji operacinė sistema Android Automotive 12, todėl skiriasi jos grafika ir meniu struktūra. Papildomai įsigyjamas panoraminis stogas neturi slankiojančios dalies ar net užuolaidėlės: stiklas yra atsparus UV spinduliams ir gali keisti skaidrumo laipsnį.
Antroje eilėje yra pavydėtinai daug vietos kojoms, tačiau sofos negalima reguliuoti išilgai. Atlošas padalytas į tris dalis santykiu 40:20:40: masyviame centriniame porankyje yra USB-C jungtys ir pasukami puodelių laikikliai, kuriuos galima paversti įtaisų laikikliais. Bagažo skyriaus talpa – 647 litrai (įskaitant apačioje esančią dalį).
Pirkėjams bus siūlomas tik hibridinis „Renault Rafale” variantas. Pagrindinė automobilio jėgainė yra lygiai tokia pati kaip ir „Espace”: sistemą pavadintą”E-Tech” sudaro benzininis 1,2 turbo variklis (130 AG) su starteriu-generatoriumi, prie kurio prijungta trijų velenų pavarų dėžė be sinchronizatorių ir sankabos. Pavaros perduodamos per kumštelinę sankabą, o galimus trūkčiojimus išlygina elektronika, kuri suderina benzininio variklio alkūninio veleno ir elektros variklio (70 AG) sukimosi dažnį. Varomi priekiniai ratai. Didžiausia sistemos galia – 200 AG.
Šis hibridinis automobilis pradėti judėti gali tik elektros variklio pagalba: benzininis variklis negali veikti tuščiąja eiga ir gali būti įjungtas tik pradėjus važiuoti. Manoma, kad tokia konstrukcija sumažina nuostolius ir degalų sąnaudas. Automobilyje „Renault Rafale E-Tech” yra kukli 2 kWh 400 V baterija.
Skelbiama, kad bus siūlomas ir antrasis variantas – visų varančiųjų ratų hibridas. „Austral” ir „Espace” tokios versijos dar neturi. Čia ta pati „E-Tech” varomoji sistema bus papildyta atskiru elektros varikliu montuojamu ant galinės ašies, o didesnė traukos baterija sumontuota po salono grindimis. Didžiausia hibridinės sistemos galia siekis 300 AG, kiti parametrai kol kas neskelbiami.
„Renault Rafale” turi nepriklausomą galinę pakabą (kaip ir „Espace”), tačiau ji yra sportiškesnė. Už papildomą mokestį siūloma ir 4Control važiuoklė. Aktuatoriai gali galinius ratus pakreipti iki penkių laipsnių kampu. Važiuojant iki 50 km/val. greičiu, jie pasisuka priešinga kryptimi nei priekiniai ratai, taip pagerindami manevringumą (posūkio skersmuo – 10,4 m), važiuojant iki 50 km/val. greičiu – ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai ratai, bet ne daugiau kaip vienu laipsniu.
„Renault Rafale” bus gaminamas Palensijos gamykloje Ispanijoje, toje pačioje, kur gaminami „Austral” ir „Espace” modeliai . Europoje jį bus galima įsigyti tik 2024 m. pavasarį, ir tik bazinę 200 arklio galių hibridine versiją, kurios kaina sieks apie 50 000 eurų. Vasarą jau bus galima įsigyti ir visais ratais varomą 300 AG versiją.