Prisigyveno: „Audi” nori įsigyti kiniečių platformą savo naujiems elekromobiliams

IM LS7

„Audi” visada buvo vienas pagrindinių Vokietijos inžinerijos simbolių, tačiau pastaruoju metu bendrovę persekioja nesėkmės, ji atsilieka nuo konkurentų ir, norėdama paspartinti naujų produktų pateikimą rinkai, yra priversta dairytis kinietikų platformų. Vienu iš kandidatų su kuriais „Audi” šiuo metu derasi įvardijama kiniečių bendrovė SAIC ir jos antrinė įmonė „IM Motors”.

Šią savaitę kelios autoritetingos verslo žiniasklaidos priemonės, remdamosi informatoriais, pranešė, kad „Audi” veda derybas su Kinijos bendrovėmis dėl platformos savo elektriniams automobiliams pirkimo, o šiandien jau „Reuters” įvardijo pagrindinę kandidatę – Kinijos valstybinės SAIC kontroliuojamą bendrovę „IM Motors”.

Kinų gamybos platformos „Audi” prireikė nes jos pačios „žaliosios” inovacijos, įskaitant daug kalbų sukėlusį projektą „Artemis”, įstrigo dėl sisteminės krizės VW koncerne, tiksliau jų skaitmeniniame padalinyje „Cariad”, kuris kuria naujos kartos integruotą operacinę sistemą visoms „Volkswagen Group” markėms. Šis padalinys nesugebėjo laikytis grafiko o vadovybė laiku nesukėlė pavojaus signalo, todėl praėjusią vasarą skubiai atsistatydino „Volkswagen” grupės valdybos pirmininkas Herbertas Diessas. Krizė „Cariad” lėmė, kad vėlavo naujų elektromobilių platformų kūrimas ir reikėjo pratęsti MEB platformos gyvavimo ciklą.

Tuo tarpu Kinijos įmonės, priešingai, dabar vis sparčiau tobulina elektromobilius ir jais užtvindo tiek vidaus, tiek eksporto rinkas. Audi” Kinijoje užima gana tvirtas pozicijas: šių metų sausio-gegužės mėnesiais, CAAM (Kinijos automobilių gamintojų asociacijos) duomenimis, šis vokiečių prekės ženklas pardavė 229 493 automobilius, t. y. 13,1 % daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, tačiau tai daugiausia „angliavandeniliniai” modeliai, o „elektromobilių” dalis sudaro tik apie 5 % pardavimų, ir tai rimtai neramina „Audi” vadovybę.

Kinijos rinkos elektromobilių segmento lyderiai vietiniai prekių ženklai ir vienintelė „Tesla”. Praėjusiais metais „Audi” prekybos salonuose Kinijoje pradėtos kabinti iškabos „Mes taip pat turime elektromobilių!”, tačiau tai, žinoma tai greičiau paliatyvios priemonės.

Siekdama neatsilikti nuo Kinijos bendrovių dėl priverstinio pačių plėtros vėlavimo, „Audi” vadovybė nusprendė imtis kraštutinių priemonių, t. y. įsigyti tinkamą platformą Kinijoje. Derybos su „IM Motors”, pasak informatorių, yra pažengusios į priekį, o tai reiškia, kad netrukus apie jas gali būti oficialiai paskelbta.

„IM Motors” platformoje yra daug garsių gamintojų komponentų, o automobilio valdymą suderino britų „Williams Advanced Engineering”. Priekinė pakaba yra dviašė, o galinė – daugiasvirtė.

 

Elektromobilių bendrovė „IM Motors” buvo įkurta 2020 m. kaip SAIC, IT milžinės „Alibaba” ir „Zhangjiang Hi-Tech” bendra įmonė, kurioje 54 % akcijų priklauso SAIC, o tai reiškia, kad „IM Motor” iš esmės yra jos patronuojamoji įmonė. Bendrovės pavadinime esančios raidės IM reiškia „Intelligence in Motion”, lietuviškai tai skambėtų kaip „intelektas judesyje”.

IM LS7

Kol kas „IM Motors” turi tik du modelius – verslo sedaną IM L7 ir krosoverį IM LS7. Šių metų sausio-gegužės mėnesiais „IM Motors” Kinijoje pardavė 6545 automobilius, o tai nėra blogai, atsižvelgiant į gana aukštas kainas. Abu modeliai priskiriami premium segmentui, o jų platforma sukurta kartu su Didžiosios Britanijos inžinerijos įmone „Williams Advanced Engineering” (WAE) – tai tikriausiai džiugina „Audi” derybininkus. Kokius tiksliai modelius „Audi” gali gaminti ant „IM Motors” platformos, kol kas galima tik spėlioti.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink