„Caterham Project V”: lengvas ir stilingas trivietis sportinis automobilis kasdieniam gyvenimui

Didžiosios Britanijos bendrovė „Caterham Cars” pristatė visiškai naujo modelio prototipą, kuris turėtų būti pradėtas gaminti 2025 m. pabaigoje arba 2026 m. pradžioje. „Caterham Project V” nepakeis legendinio „Caterham Seven”, bet bus modernesnė ir kasdieniam važinėjimui tinkama alternatyva.

Paskutinis visiškai naujas „Caterham” modelis buvo dešimtojo dešimtmečio pradžioje sukurtas „Caterham 21” rodsteris, kuris dėl eilės kompromisinių techninių sprendimų nebuvo sėkmingas – pagaminta tik apie 50 egzempliorių. 2012 m. po dvejų metų bendradarbiavimo „Caterham” ir „Alpine” išsiskyrė nes „Caterham” neįvykdė finansinių įsipareigojimų dėl bendro projekto: todėl daug žadėjęs „Caterham C120” kupė taip ir neišvydo dienos šviesos. „Alpine” toliau dirbo savarankiškai, o rezultatas – dabartinis A110 kupė.

2021 m. „Caterham Cars” tapo didelio Japonijos automobilių prekybos tinklo „VT Holdings”, kuris nuo 2009 m. yra oficialus „Caterham” sportinių automobilių platintojas šioje šalyje, dalimi. Pasikeitus savininkams britų bendrovė gavo reikiamų lėšų naujiems modeliams kurti: šių metų balandį „Caterham Cars” parodė elektrinio elektromobilio „Seven” prototipą – vieną dieną jis taps serijiniu modeliu, tačiau prieš tai bendrovė nori pradėti gaminti svarbesnį, visiškai naują modelį, kol kas žymimą „Project V” (serijinio modelio pavadinimas tikriausiai bus kitoks).

„Caterham Project V” projektui vadovavo prancūzas Anthony Jannarelly, gerai žinomas sportinių automobilių pasaulyje – jis netgi turi savo automobilių įmonę „Jannarelly Automotive”. Caterham Project V išvaizdoje galima įžvelgti Caterham 21, Alpine A110 ir Piech GT bruožų. Iš Caterham Seven paveldėta manevringumo, paprastumo ir lengvumo dvasia.

„Project V” yra nedidelis elektrinis kupė su 2+1 sėdimųjų vietų sistema, vienintelė galinė keleivio sėdynė yra viduryje, tačiau bus siūlomas ir 2+2 variantas. Bendras automobilio ilgis – 4255 mm, plotis – 1893 mm, aukštis – 1226 mm, ratų bazė – 2581 mm. Kėbulas pagamintas iš anglies pluošto ir aliuminio lydinio, deklaruojama bendroji masė – 1190 kg.

„Project V” turi 400 voltų elektrinę architektūrą, 55 kWh akumuliatorius padalytas į du modulius ir įrengtas po kėbulo grindimis; tarpas tarp modulių reikalingas tam, kad priekinės sėdynės būtų kuo žemesnės. Pakaba yra su dvigubais svyruokliais, reguliuojamomis spyruoklėmis ir amortizatoriais. Visuose ratuose įrengti galingi ventiliuojami diskiniai stabdžiai. Standartinės padangos – „Michelin Pilot Sport 4S” 235/35 R 19 priekyje ir 285/30 R 20 gale.

Vienintelis su pavarų dėže suporuotas elektros variklis sumontuotas ant galinės ašies, jo didžiausia galia – 200 kW (272 AG). Iki 100 km/h Caterham Project V įsibėgėja greičiau nei per 4,5 sekundės, didžiausias greitis – 230 km/h. Numatomas nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu pagal WLTP ciklą yra 400 km. Didžiausia akumuliatoriaus įkrovimo galia – 150 kW, ji leidžia per 15 minučių papildyti įkrovą nuo 20 % iki 80 %.

„Project V” interjeras sukurtas itin lakoniškai ir šiek tiek senamadiškai (skaitmeninis prietaisų skydelis imituoja analoginį), tačiau jame siūlomas ankstesniems „Caterham” modeliams nebūdingas komforto ir saugumo lygis: yra oro kondicionierius, „muzika” ir moderni multimedijos sistema su jutikliniu ekranu. Dėl uždaro kėbulo „Caterham Project V” galima naudoti kaip kasdienį automobilį, taip pat ir šeimyninį – ant galinės sėdynės galima pasodinti vaiką. Kompanija žada, kad trasoje Project V elgsis kaip tipiškas Caterham, t. y. suteiks vairuotojui teigiamų emocijų jūrą.

„Caterham Project V” premjera įvyks šiandien  prasidėsiančiame Gudvudo greičio festivalyje, gamyba prasidės ne vėliau kaip 2026 m. ir nebus masinė – bendrovė ketina pagaminti apie 2 000 naujojo modelio egzempliorių per metus. Bazinės versijos kaina bus šiek tiek mažesnė nei 80 000 svarų sterlingų.

 

Pasidalink