Europos Parlamentas balsavo už griežtus naujų autobusų ir sunkvežimių taršos reikalavimus

Antradienį Europos Parlamentas pritarė anglies dioksido taršos reikalavimų naujiems autobusams ir sunkvežimiams griežtinimui.
Naujomis taisyklėmis Europos Parlamento (EP) nariai siūlo sunkiasvorių transporto priemonių taršą 2030–2034 m. laikotarpiu vidutiniškai sumažinti 45 proc., 2035-2039 m. – 65 proc., o nuo 2040 m. – 90 proc. Europarlamentarai taip pat pritarė siūlymui nustatyti, kad nuo 2030 m. nauji miestų autobusai negalėtų išmesti jokių anglies dioksido dujų. Išimtis iki 2035 m. būtų taikoma tik biometanu varomiems naujiems miesto autobusams.

EP pranešėjas Bas Eickhout (Žalieji, Nyderlandai) teigė: „Perėjimas prie netaršių sunkvežimių ir autobusų svarbus ne tik siekiant klimato tikslų, bet ir užtikrinant švarų orą mieste. Vienai iš pagrindinių Europos gamybos pramonių suteikiame aiškumą ir paskatas investuoti į elektra ir vandeniliu varomas transporto priemones. Siekiame ambicingesnių ES taisyklių, siūlome jas taikyti platesniam sunkiasvorių transporto priemonių ratui, o taip pat adaptuojame taršos mažinimo tikslus, siekiant paspartinti pertvarką.“

ES taisyklių pataisoms pritarė 445 EP nariai, 152 nepritarė, o 30 susilaikė. Parlamentas dabar yra pasiruošęs pradėti derybas su ES Taryba dėl galutinio taisyklių projekto suderinimo

Sunkiasvorės transporto priemonės, pavyzdžiui, autobusai ar sunkvežimiai, ES išmeta ketvirtadalį  šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) transporto srityje arba 6 proc. visų ES ŠESD.

ES taisyklių pataisos kartu yra EP atsakas į Konferencijos dėl Europos ateities išvadas, kuriose piliečiai paragino ES kovoti su tarša ir skatinti elektromobilių įsigijimą bei netaršių technologijų plėtrą.

Pasidalink