Skambiame posakyje sakoma, kad norint pasiekti greitą sėkmę, jai reikia ruoštis metų metus. Šis sezonas motociklų gamintojui „Aprilia“ iš Italijos tapo būtent šio ilgo ir nuoseklaus darbo vaisių skynimo metu. Metus gamintojas pradėjo laimint legendines „Africa Eco Race“ lenktynes, o birželio antrąją dieną užėmė net du podiumo laiptelius Graikijoje vykusiame „Hellas Rally Raid“.
Užtikrintas debiutas Afrikos dykumose
Metų pradžioje, kai visų akys krypsta į Saudo Arabijoje vykstantį Dakaro ralį, Europoje startuoja senąjį šių lenktynių maršrutą atkartojančios „Africa Eco Race“ varžybos. Šiemet sportininkai startavo Monake ir turėjo įveikti 6000 kilometrų trasą, suskirstytą į 12 etapų, bei finišuoti Senegalo sostinėje Dakare, šalia legendinio rožinio ežero. Tarp 72 ekipažų šiame ralyje startavo net 47 motociklininkai ir jau nuo pirmojo etapo lyderio poziciją užsiėmė italas Jacopas Ceruttis. Buvęs greičiausias keturiuose greičio ruožuose, italas lipo ir ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.
Svarbus faktas šioje istorijoje yra tai, kad sportininkas iki podiumo atvažiavo motociklu, pirmą kartą lenktyniavusiu Afrikos smėlynuose – „Aprilia Tuareg 660“, kurtu kartu su „Aprilia Racing“ padalinio ekspertais ir inžinieriais. Žinoma, tai nebuvo pirmas šio modelio pasirodymas varžybose – 2023 metais motociklas jau iškovojo Italijos „Motorally“ titulą ir parvežė pergalę iš „Transanatolia“ ralio Turkijoje. Tačiau įveikti Afrikos dykumą legendiniu nuotykių ieškotojų maršrutu tapo vienu svarbiausių iššūkių.
„Jacopo Cerutti pergalė Dakare yra beprecedentis pasiekimas! Tai didžiulė sportinė pergalė, pabrėžianti puikius sportininko sugebėjimus ir tai, kad sukūrėme bei pagaminome išskirtinių pajėgumų motociklą čia, Noalės mieste, Italijoje“, – pasididžiavimo po pergalės neslėpė „Aprilia Racing“ vadovas Massimo Rivola.
J.Ceruttis taip pat neslėpė nuostabos bei džiaugsmo ir sakė, kad startuodamas net nesvajojo apie pergalę: „Man buvo garbė bendradarbiauti su „Aprilia Racing“ ir „GCorse“ kuriant šį modelį. Žinojau, kad gamyklinis „Tuareg“ jau buvo puiki bazė tobulinimams, o per labai trumpą laiką pasiekėme neįtikėtinų rezultatų ir, tiesą sakant, nemaniau, kad mums pavyks taip gerai pasiruošti startui. Tikrai nesitikėjau laimėti.
Galbūt pradėti lenktynes be spaudimo, kurį patiria favoritai, buvo gerai, o šiek tiek sėkmės taip pat padėjo – važiuojant Afrikos reiduose ji visada padeda, nes netikėtumai visada tyko už kampo. Fantastiška patirtis ir jausmas. Dabar galime švęsti.“
Pratęsė pergalių seriją
Vis didesnio populiarumo ir tarp kasdienių vartotojų sulaukiančio „Aprilia Tuareg 660“ motociklo pergalė „Africa Eco Race“ nebuvo atsitiktinumas. Puikiai subalansuotas ir aštriai valdomas motociklas gegužės pabaigoje startavo Graikijoje vykusiose „Hellas Rally Raid“ varžybose. Savaitė Viduržemio regiono kalnuose dalyviams nepašykštėjo pačių sudėtingiausių varžybinių sąlygų – sportininkams teko kęsti alinantį karšti, važiuoti pilant vasariškoms liūtims, o kartais netgi kalnuose išvysti sniego.
Prie starto linijos šiame ralyje stojo daugiau nei 230 motociklininkų, o tarp jų varžėsi ir „Aprilia“ komanda, kurią sudaro Jacopas Ceruttis ir Francesco Montanaris. Įveikus 1850 kilometrų, sportininkai užėmė pirmąją bei antrąją vietas M6 įskaitoje, kurioje varžosi dviem cilindrais varomi motociklai. Bendroje įskaitoje J.Ceruttis finišavo ketvirtas, o F.Montanaris – aštuntas.
Lietuvos trasose ir keliuose taip pat galima išvysti šį, savo vardą jau spėjusį įtvirtinti, modelį. Štai jau įvykusiuose „Enduro Rally Fest“ etapuose, kuriuose startuoja net keli šimtai dalyvių, taip pat buvo galima išvysti ir du itališkuosius „Tuareg 660“, kuriais sportininkai sėkmingai įveikė visas jiems pateiktas užduotis ir sava eiga greitkeliais grįžo namo.