Išorė gali apgauti: visi SUV atrodo talpūs, bet kurie iš tiesų subalansuoti šeimai?

Šiuolaikinės šeimos sėdo į didesnio pravažumo automobilius. Jaunatviškiems tėvams svarbu stilius, gausi įranga, įvairios technologijos, tad jie renkasi sportiškumą pabrėžiančius erdvesnius modelius. Tačiau kyla klausimas, ar jie tikrai ieško šeimai pritaikytų variantų, nes didžioji dauguma šiandieninių SUV savo erdve ir patogumu nusileidžia klasikinių kėbulo tipų transporto priemonėms. Kaip turi atrodyti tikrieji, klasikiniai šeimyniniai SUV?

Pirmtakai buvo erdvesni

Šeimos nori važinėti ne tik patogiai, tačiau ir stilingai. Dėl to jos renkasi madingus krosoverių ir SUV kėbulus. Tačiau dabartiniai modeliai nusileidžia erdve tiems automobiliams, kuriuos anksčiau laikėme šeimyniniais.

Pavyzdžiui, populiarus naujai pasirodęs, už pirmtaką gerokai padidėjęs „Volkswagen Tiguan“ giriasi erdvia, 550 litrų bagažine. Tačiau prieš 10 metų madingas šeimyninis vienatūris „Volkswagen Touran“ turėjo net 743 litrų bagažinę ir galėjo būti komplektuojamas su 3 sėdynių eilėmis. Naujojo „Passat“ bagažinės talpa siekia 690 litrų. Tačiau jis – vadybininkams, „Touran“ nebegaminamas, o šeimos nori „Tiguan“.

„Šeimoms gali tikti įvairūs automobiliai, nes ne visada visos sėdynės užimamos, o bagažinė prikraunama iki galo. Bet pagal nusistovėjusį suvokimą, kad šeimyniniame automobilyje turi patogiai tilpti 4 ar 5 žmonės ir bent du vežimėliai gale, retas šiandieninis krosoveris prilygsta klasikiniams modeliams“, – aiškina automobilių žurnalistas Justas Lengvinas.

Kitas pavyzdys – „Renault Espace“, vienatūrių pradininkas, dabar dėl besikeičiančių pirkėjų poreikių tapo krosoveriu. Jo 581 litro bagažinė atrodo visai nemaža, bet ji gerokai nusileidžia ankstesniosios kartos, vienatūrio kėbulą turėjusio modelio 660 litrų bagažinei, kurioje buvo galima sumontuoti ir tikras, o ne butaforines trečiosios eilės sėdynes.

„Krosoverių bėda – jų visureigiškos, į viršų, o ne į ilgį besistiebiančios proporcijos. Norėdami išlaikyti patrauklų dizainą, gamintojai trumpina galines iškyšas, dėl to nukenčia erdvė. Universalas vis vien bus erdvesnis už krosoverį, nes jis – ilgesnis. Čia man išsiskiria naujos kartos „Hyundai Santa Fe“ su gana ilga, ištęsta galine dalimi: ji turėtų būti tikrai erdvi“, – komentuoja laidos apie automobilius „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas.

Vien erdvės nepakanka

Naujas, jau penktosios kartos „Hyundai Santa Fe“ iš tiesų į akis krenta dėl savo kiek neįprasto stiliaus. Tačiau jis toks kampuotas ne veltui: stačiakampio gretasienio forma pasižymi didžiausia erdve iš visų automobilių formų. Taigi naujajame „Santa Fe“ gali lengvai tilpti 7 keleiviai, o penkiavietėje versijoje įrengta net 725 litrų bagažinė.

Modelį jau išbandę britų „What Car?“ žurnalistai stebėjosi plačiomis durimis, per kurias lengva patekti į trečią sėdynių eilę, be to, ji erdvesnė negu kitų didžiausių septynviečių SUV. Dar vienas korėjietiško SUV privalumas – patogių dėtuvių ir technologijų gausa.

„Ne ką mažiau svarbu ir įranga. Manau, moderniame šeimyniniame automobilyje turi būti įrengti USB įkrovimo lizdai gale ir, pageidautina, šildomos sėdynės. O priekyje vairuotojui, kuris gali būti trukdomas iš galo, labai aktualus paprastas automobilio sistemų valdymas“, – pastebėjimais dalijasi J. Lengvinas.

„Hyundai Santa Fe“ ir jo brolis „Kia Sorento“ ilgą laiką savo klasėje karaliavo beveik be jokios konkurencijos. Pagal dydį jie lygiavosi į didžiausius „premium“ SUV, tačiau pagal kainą konkuravo su vidutine klase. Taip pat jie paklausūs dėl patikimumo: bendrovė „Hyundai“ siūlo savo SUV net 5 metų garantiją be ridos apribojimo. 

Dabar atsirado vienas kitas konkurentas. Žurnalistai išskiria ir „Škoda Kodiaq“, tačiau klasikinių, didelių šeimyninių SUV segmentas vis dar nedidelis.

„Šeimyniniam automobiliui nepakanka būti tik erdviam, reikia, kad ir važiuotų gerai, ganėtinai komfortiškai, bet ne per daug minkštai, kad nelinguotų, nes vaikams gale gali pasidaryti bloga“, – aiškina J. Lengvinas.

Šeimyniniam automobiliui sportiškumo nereikia

Nemaža dalis krosoverių išsiskiria standžiu važiavimu ir sportiško, užtikrinto vairavimo subtilybėmis. Tačiau ar to reikia šeimyniniam automobiliui? V. Kudarauskas atkreipia dėmesį į tai, kad šiuolaikiniai krosoveriai gaminami ant lengviesiems automobiliams sukurtų modulinių platformų. Šios gamintojams leidžia labai daug improvizacijų, bet vis vien susiduriama su tam tikrais niuansais.

„Pavyzdžiui, „Volkswagen Tiguan“ yra konstruojamas ant „MQB Evo“ platformos, kaip ir „Volkswagen Golf“, „Škoda Octavia“ ir kiti lengvieji automobiliai. Norint, kad iškėlus kėbulą automobilis būtų normaliai valdomas, reikia kietinti važiuoklę, dėl to atsiranda diskomfortas. 

Nors „Volkswagen“ platforma labai gera, gamintojai moka išgaudyti aukso viduriuką tarp komforto ir valdymo savybių, automobiliai vis vien važiuoja labai panašiai. Gaila, nes skirtingų klasių, skirtingiems poreikiams pritaikyti modeliai turėtų važiuoti skirtingai. Žiūrint į senesnius automobilius, kurie turėjo savo platformas, tie skirtumai jaučiami daug labiau, jie atrodė labiau pritaikyti savo darbui“, – dėsto pašnekovas.

„Hyundai Santa Fe“ sukonstruotas taip pat ant modulinės N3 platformos, bet ji skirta dideliems, į komfortą orientuotiems modeliams. Britų žurnalas „What Car?“, ištestavęs naują „Santa Fe“, gyrė jį dėl komforto, nors jo ratlankiai siekia net 20 colių. Jų teigimu, automobilis pakankamai gerai sukimba posūkiuose, tačiau tokiai didelei baržai tinka lėtas ir lengvas vairo mechanizmas: su juo didelį automobilį itin lengva vairuoti miesto gatvėse.

Žurnalistų manymu, geriausius ir patogiausius didelius šeimyninius SUV, aišku, gamina „premium“ gamintojai. Tačiau jų ir kaina atitinkama. Nors vidutinėje klasėje žaidėjų nors vežimu vežk, dažnu atveju tenka taikytis su kompromisais. Tikrąsias didelių šeimyninių SUV modelių vertybes puoselėjančių automobilių tėra vos keli.

Pasidalink