2024-ieji tapo rekordiniais „Škoda“ metais

2024-ieji buvo geriausi finansiniai metai bendrovės „Škoda Auto Group“ istorijoje. Jos pardavimo pajamos siekė rekordinius 27,8 milijardo eurų (+4,7 proc., palyginti su 2023 m.), o veiklos pelnas – 2,3 mlrd. eurų (+30 proc.).

Grynasis pinigų srautas padidėjo daugiau nei dvigubai ir viršijo 2 milijardus eurų (+116,2 proc.), o pardavimo grąža išaugo iki 8,3 proc. Tai rodo puikius bendrus įmonės finansinius rezultatus ir atsparumą rinkų dinamikai.

Tokie įspūdingi rezultatai leidžia įmonei ramiai pasitikti artėjančius intensyvesnės transformacijos iššūkius. Toliau gerėjančius finansinius rodiklius visų pirma lemia didesnis pardavimo mastas, palankūs valiutų kursai, taip pat nuoseklus „Next Level Efficiency+“ programos įgyvendinimas, daug dėmesio skiriant sąnaudų optimizavimui. 

„Škoda Auto“ pernai klientams visame pasaulyje pristatė 926 tūkst. 600 transporto priemonių (+6,9 proc.), o „Octavia“ išliko prekių ženklo bestseleriu (215 tūkst. 700 vnt.; +12,4 proc.). „Škoda“ užfiksavo ryškų paklausos augimą visame savo pagrindiniame pardavimo regione, t. y.  Europoje. Čia bendrovė aplenkė rinkos plėtros rodiklius ir užėmė ketvirtą vietą tarp daugiausiai pardavusių automobilių gamintojų. 2023 m. Čekijos įmonė rikiavosi 7-oje pozicijoje. 

„Didžiuojuosi, kad vadovauju vienai iš nedaugelio automobilių bendrovių, kurios šioje permainų eroje gali pranešti apie rekordinius finansinius duomenis. 2024-ieji buvo finansiškai sėkmingiausi metai mūsų istorijoje. Jie išryškino dvi pagrindines mūsų stipriąsias puses: atsparumą ir gebėjimą prisitaikyti. Tvirtas verslo modelis ir aiškiai apibrėžtas veiksmų planas įrodo savo vertę nepastoviais laikais. Veiklos efektyvumas ir itin palankus klientų požiūris į mūsų modernią produktų gamą leido mums pralenkti rinkos vidurkį, ypač Europoje, ir užsitikrinti 4-ąją vietą tarp visų gamintojų“, – sakė „Škoda Auto“ generalinis direktorius Klausas Zellmeris,

„Šie pasiekimai yra labai svarbūs norint išlaikyti mūsų įmonę teisingame kelyje, net kai susiduriame su ateities iššūkiais ir finansiniu spaudimu. Jie taip pat suteikia mums galimybę toliau daryti būtinas investicijas savo ištekliais. Esu labai dėkingas visiems škodiečiams už nepaprastai sutelktas pastangas, kurios nuosekliai veda mūsų markę į priekį, prekybos partneriams – už neįtikėtiną atsidavimą, o klientams – už pasitikėjimą moderniausiu ir plačiausiu produktų portfeliu „Škoda“ istorijoje. Drauge kuriame šviesią įmonės ateitį“, – pridūrė vadovas.

Rekordinis naujienų skaičius

Didžiausiomis bendrovės rinkomis išliko Vokietija, Čekija ir Jungtinė Karalystė, o žymus paklausos padidėjimas buvo užfiksuotas Turkijoje, Lenkijoje ir Ispanijoje.

2024 m. „Škoda Auto“ pristatė rekordinį skaičių naujų ir atnaujintų modelių. Kartu su atnaujintais „Scala“, „Kamiq“ ir „Octavia“ modeliais bendrovė išleido naujos kartos „Kodiaq“ ir „Superb“ automobilius, kurie turi patobulintas iš tinklo įkraunamas hibridines pavaras. 

Be to, „Škoda“ pristatė visiškai naują „Kylaq“. Tai Indijoje specialiai šios šalies rinkai sukurtas pirmasis bendrovės trumpesnis nei keturių metrų ilgio visureigis, skirtas šiam itin dinamiškam segmentui. Kitas svarbus metų akcentas buvo pasaulinė „Elroq“ premjera, žyminti svarbų etapą „Škoda“ elektrifikacijos kelionėje.

Žvelgiant į ateitį, bendrovė yra gerai įsitvirtinusi rinkoje, nes jos siūlomas naujausias produktų portfelis apima visus pavarų tipus, įskaitant visiškai elektrinį kompaktišką visureigį „Elroq“ ir neseniai pristatytą naujos kartos elektrinį „Enyaq“. 

Be to, „Škoda“ tęsia savo tarptautinę veiklą. Neseniai pastatytoje gamykloje Vietname surinkimo darbai turėtų prasidėti artimiausiomis savaitėmis, o visiškai naujas „Kylaq“ krosoveris turėtų padėti pasiekti tikslą iki 2026 m. parduoti 100 tūkst. automobilių svarbioje augančioje rinkoje – Indijoje. 

„Visame pasaulyje pristatydami 926 tūkst. 600 transporto priemonių, dideliu skirtumu pranokome praėjusių metų rodiklius ir užsitikrinome rekordinę 5,9 proc. rinkos dalį Europoje. Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Italijoje ir Jungtinėje Karalystėje užėmėme didžiausią visų laikų rinkos dalį. Tai nebūtų buvę įmanoma be mūsų tarptautinių klientų, o ypač be automobilių parkų valdytojų pasitikėjimo. Pernai išleidome daug naujų modelių su plačiu jėgos agregatų asortimentu, įskaitant moderniausius iš tinklo įkraunamus hibridus. 

Su visiškai nauju „Elroq“ ir naujos kartos „Enyaq“ tęsiame savo kelionę link netaršaus judumo. Be to, mes patobulinome „MyŠkoda“ programėlę ir taip pagerinome klientų patirtį: tai lėmė aukštesnius įvertinimus skaitmeninėse parduotuvėse. Taip pat integravome „Powerpass“ – savo įkrovimo paslaugą su daugiau nei 630 tūkst. įkrovimo taškų – tiesiai į programėlę. Orientacija į klientą ir toliau bus mūsų kasdienio verslo pagrindas“, – pažymėjo už pardavimą ir rinkodarą atsakingas bendrovės valdybos narys Martinas Jahnas. 

Elektrifikacija tęsis

Per 130 metų „Škoda Auto“ nuolat tobulėjo ir keitėsi. Jos sėkmės paslaptis –  visada daug dėmesio skirti savo klientams. Dabar bendrovė toliau spartina savo transporto priemonių parko elektrifikaciją, siekdama, kad elektromobilumas būtų prieinamas dar didesniam skaičiui klientų.

Nepaisant stiprėjančios konkurencijos ir visiškai elektrinių transporto priemonių paklausos sulėtėjimo, praėjusiais metais „Enyaq“ modeliai užėmė trečią geriausiai parduodamų grynųjų elektromobilių vietą Europoje – bendrovė pristatė 79 tūkst. 500 vienetų šių automobilių. Neseniai pademonstruotas naujos kartos „Enyaq“ taip pat turėtų sulaukti ne ką mažesnės sėkmės.

Naujausią „Škoda“ elektrinį modelį „Elroq“ išleidusi bendrovė 2025-aisiais užsibrėžė padvigubinti elektromobilių pardavimą. Daugybėje Europos rinkų „Elroq“ yra pristatomas kaip prieinamiausias elektrinis modelis itin svarbiame kompaktinių visureigių segmente, atsižvelgiant į jo baterijos dydį ir gausią standartinę įrangą. 

Iki kovo pradžios daugiau nei 35 tūkst. naujųjų „Elroq“ užsakymų gavusi „Škoda“ dar kartą parodė, kad Europoje įsitvirtinusi automobilių gamintoja gali sėkmingai konkuruoti elektromobilumo srityje, nepaisant naujų konkurentų.

Žvelgiant į ateitį, Čekijos įmonė planuoja gaminti papildomus visiškai elektrinius modelius, įskaitant miestui pritaikytą krosoverį „Epiq“ ir didelį elektrinį šeimos visureigį pagal „Vision 7S“ koncepciją.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink