Naujos transporto priemonės turėtų būti suprojektuotos taip, kad būtų galima lengvai pašalinti jų dalis, siekiant jas pakeisti, perdirbti, atnaujinti ar pakartotinai panaudoti. Europarlamentarai siūlo, kad per šešerius metus nuo naujų taisyklių įsigaliojimo bent 20 proc. automobiliuose naudojimo plastiko būtų perdirbtas. Jei rinkoje bus pakankamai perdirbto plastiko už prieinamą kainą, minėtas perdirbamų medžiagų naudojimo automobilių gamyboje tikslas per dešimtmetį turėtų didėti iki 25 proc., įsitikinę EP nariai. Jie taip pat siekia, kad Europos Komisija atliktų perdirbto plieno ir aliuminio panaudojimo automobilių gamyboje galimybių studiją.
Be to, EP nariai siūlo išplėsti gamintojų atsakomybę, kad pastarieji per trejus metus nuo taisyklių įsigaliojimo taptų atsakingi už eksploatavimui netinkamų automobilių surinkimo ir utilizavimo kaštų padengimą. Europarlamentarai kartu mano, kad būtina aiškiai atskirti naudotų ir eksploatavimui netinkamų automobilių sąvokas bei uždrausti pastarųjų transporto priemonių eksportą.
EP pranešėjai Paulius Saudargas (Europos liaudies partija) ir Jens Gieseke (Europos liaudies partija, Vokietija) teigė: „Europos Parlamentas remia žiedinę ekonomiką automobilių pramonėje. Rūpinamės žaliavų saugumu, saugome aplinką ir užtikriname tvarumą. Siekdami išvengti perteklinių reikalavimų pramonei siūlome nustatyti realistiškus tikslus, sumažinti administracinę naštą ir užtikrinti sąžiningą konkurenciją.“
ES taisyklių pataisoms pritarė 431 EP narys, 145 nepritarė, o 76 susilaikė. Jas dar būtina suderinti su ES Taryba, kuri jau yra patvirtinusi savo poziciją.
2023 m. ES pagaminta 14,8 mln. naujų automobilių, o 12,4 mln. užregistruota. ES keliuose važinėja beveik 286 mln. automobilių, o 6,5 mln. kasmet tampa nebetinkami naudoti.