Veikiausiai sunku būtų rasti žmogų, kuris nenorėtų sutaupyti ar bent jau nepermokėti už prekes ir paslaugas. Ne išimtis yra ir vežėjai: įmonės stengiasi, kad jų patiriami kaštai augtų kuo mažiau. Tačiau, kaip sutaupyti, kai viskas aplink brangsta?
Nepaisant to, kad pervežimai skirstomi į vietinius, tarpmiestinius ir tarptautinius, specialistai atkreipia dėmesį, kad norint sutaupyti, viena taisyklė galioja visoms logistikos paslaugas teikiančioms bendrovėms.
Atkaklūs skaičiavimai
Arūnas Michejenko, „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalims, teigė, kad kiekviena įmonė, norinti optimizuoti patiriamus kaštus, pirmiausia, turėtų apskaičiuoti maršrutus ir sustojimus taip, kad kelionės metu liktų kuo mažiau „tuščių“ kilometrų. Specialistas pabrėžė, kad tai žino tikrai ne visos įmonės, mat kai kuriais atvejais degalams jos vis dar išleidžia per daug, arba nepasinaudoja visomis galimybėmis, kurias turi.
„Kai kuriais atvejais įmonės vis dar neapskaičiuoja, kuriose šalyse labiau apsimoka papildyti degalų baką, o taip pat nepasirūpina ir akcizo už degalus susigrąžinimu. Sutaupyti ir sumažinti „tuščių“ kilometrų skaičių padeda ir technologijos, tačiau jas taip pat naudoja ne visi“, – sakė A. Michejenko.
Pašnekovas teigė, kad tam, jog vadinamųjų „tuščių“ kilometrų būtų kuo mažiau, svarbu planuoti maršrutus, jei įmanoma iš anksto planuoti sustojimus, rinktis nemokamus kelius. Jis atkreipė dėmesį, kad yra ir tokių vežėjų, kurie ieškoti kito krovinio pradeda ieškoti tik iškrovę turimą, o dėl to sąnaudos gali padidėti.
„Viena iš mūsų įmonės misijų taip pat yra padėti vežėjams sutaupyti. Mes konsultuojame, kokius tiekėjus ir kokiose šalyse reikėtų rinktis, kad pavyktų sumažinti išlaidas degalams, taip pat padedame akcizo ir PVM mokesčių susigrąžinimo klausimais, suteikiame įrankį, kuris padeda apskaičiuoti, kokią kainą turės sumokėti tie, kurie dirba neturėdami kontraktų.
Tie, kurie dirba sudarę kontraktus, daugiau ar mažiau žino, kiek jiems kainuos viena ar kita kelionė, tačiau tiems, kurie dirba krovinius medžiodami biržoje, apskaičiuoti kelionės sąnaudas tampa sudėtinga. Tad jiems siūlome įrankį, kuris padėtų tai apskaičiuoti bei išsiaiškinti, ar kurio nors krovinio gabenimas, dėl degalų kainos ir kelių mokesčių, ne tik nepadės užsidirbti, tačiau taps netgi nuostoliu“, – aiškino A. Michejenko.
Galimybių sutaupyti nedaug
Tiesa, pašnekovas prisiminė, kad anksčiau buvo bandoma sutaupyti sunkvežimiuose montuojant dujų įrangą, tačiau dabar, anot jo, dujų kaina taip pat nekelia jokio susižavėjimo.
Paklaustas, ar apskritai įmonės gali ženkliai sutaupyti rinkdamosi, kokį sunkvežimį įsigyti, A. Michejenko teigė, kad labiausiai sugaupyti galima sprendžiant, kokį skaičių vilkikų įmonė pirks.
„Perkant sunkvežimius galima sutaupyti tiek, kiek leidžia įmonės perkamoji galia ir kokias nuolaidas dėl to galima gauti iš gamintojo. Žinoma, žvalgytis alternatyvų visada verta, tačiau ar dėl to pavyks daug sutaupyti, pasakyti sunku. Juk reikia nepamiršti, kad egzistuoja ir antrinė rinka, tad reikėtų įvertinti, kaip tą sunkvežimį pavyktų parduoti, taip pat, kaip yra išvystytas konkrečių sunkvežimių priežiūros tinklas Europoje. Yra daug faktorių, tačiau apžvelgti, kas yra siūloma rinkoje, visada verta“, – įžvalgomis dalijosi A. Michejenko.
Kokybiški pasirinkimai
Tam, kad ypač svarbu skaičiuoti kilometrus, pritaria ir įmonės „Ivetra ir Ko“ generalinis direktorius Borisas Ignatjevas. Antrą kartą „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų komisijos nariu tapsiantis pašnekovas taip pat teigė, kad įsigydami techniką sutaupyti gali tik didieji rinkos žaidėjai, o mažesniems padeda tik nuoseklus planavimas bei skaičiavimai.
„Dėl to dirba analitikai, tačiau juos turi tik didieji parkai – mažesni dėliojasi kaip moka. Žinoma, procesai vis tiek išlieka daugiau mažiau tokie patys. Visi taip pat skaičiuoja, kur pigesni degalai, nesvarbu ar geri laikai, ar prastesni, degalams visada stengiamasi išleisti mažiau. Tačiau prastesniais laikais įmonės ima daugiau taupyti ir skaičiuodamos serviso išlaidas – atsisakoma nebūtinų vizitų, o taip pat ir renkantis detales dažniau bandoma apskaičiuoti kokybės ir kainos santykį“, – sakė B. Ignatjevas.
Komisijos narys teigė, kad anksčiau buvo užsakomos tik aukščiausios klasės padangos, tačiau dabar vežėjai ėmė dairytis ir į kiek pigesnes, labiau ekonominei klasei nei „premium“ segmentui priskiriamas padangas.
„Žinoma, aukščiausios kokybės padangos taip pat padeda sumažinti degalų sąnaudas, bet toks taupymas jaučiasi ne iš karto. Ieškodami atsarginių dalių, vežėjai dairosi ir į kitų gamintojų siūlomas, dažniausiai pigesnes nei originalios, dalis“, – įžvalgomis dalijosi komisijos narys.
Pašnekovas taip pat išskyrė, kad siekdami sutaupyti transporto parkų valdytojai vis dažniau atsižvelgia ir į vairuotojų vairavimą. Anot jo, stengiantis sumažinti degalų sąnaudas, daug dėmesio skiriama ekonominiam vairavimui,o vairuotojai skatinami laikytis tokių vairavimo principų, kurie padėtų sumažinti išlaidas degalams.
Pasak jo, bandoma sutaupyti ir renkantis sunkvežimius, mat neretai įmonės, jei leidžia piniginė, stengiasi rinktis tokius modelius, kurie didesnę vertę turėtų ir antrinėje rinkoje.
7 dalyviai
Antrą kartą šalies istorijoje organizuojamame „DKV LIVE Metų sunkvežimio 2023“ konkurse įvairiuose testuose bus išbandomi 7 naujausi sunkvežimiai, juos vertins net 11 kompetentingų logistikos rinkos atstovų ir žurnalistų.
Dėl geriausiojo, ekologiškiausio bei kitų titulų šiemet konkurse varžysis šie modeliai (abėcėlės tvarka):
„Ford F-MAX“
MAN TGH
„Mercedes-Benz e-Actros“
„Scania 460S“
„Scania P230“
„Volvo FH“
„Volvo FH Electric“
Konkurso „DKV LIVE Metų sunkvežimis 2023“ startas bus skelbiamas jau gegužės 16 dieną.