Ar keturratis yra tinkamas ilgoms kelionėms?

Daug kas keturračius įsivaizduoja kaip ūkio darbams arba vietinėms pramogoms, pasivažinėjimams miške tinkamą transporto priemonę. Tačiau nuotykių ieškotojams jie puikiai tarnauja ir kaip ilgesnių pažintinių kelionių kompanionai. Tiesa, į kelią jie leidžiasi tikrai ne su pirmu pasitaikiusiu ratuočiu. Kaip atrodo tolimesnės išvykos keturračiu ir kuo turi pasižymėti tam skirti modeliai?

Kur vyksta turizmas keturračiais?

Yra keliautojų tipas, tarptautinėje bendruomenėje vadinamas „overlanderiais“, kurie pasaulį bando pažinti ne vien tik keliaudami lėktuvais ar važinėdami asfaltu į lankytinas vietas. Jų kelionės pasižymi platesne geografija, veda į atokesnes vietas su bekelei pritaikytomis transporto priemonėmis. Tarp „overlanderių“ populiarūs į kemperius konvertuoti visureigiai, nes jais ilgą laiką galima keliauti nepasiekiant civilizacijos.

Tokiu būdu kai kurie žmonės pasaulį tyrinėja ir kitomis dideliu pravažumu pasižyminčiomis transporto priemonėmis – keturračiais. Natūralu, kad rinkoje yra būtent jiems skirtų modelių: „CanAm Outlander“, „Polaris Sportsman“ ar „Argo Xplorer“, o štai populiariausia Europoje markė „CFMoto“ neseniai pristatė jau antrosios kartos „CForce 1000 Overland G3“ versiją.

„Iš tiesų kelionės keturračiais gana populiarios, patys organizuojame turizmą jais. Populiariausios yra vienos dienos kelionės po Lietuvą iš anksto sudarytu maršrutu po lankytinus objektus, į jas susirenka ypač daug dalyvių. Bent kartą per metus keliaujame iki Estijos aplink Latviją, taip pat darome 5 dienų turus po Rumuniją“, – pasakoja užkietėjęs keturratininkas, lenktynininkas ir turų vedlys, keturračiais prekiaujančios bendrovės „Motorider“ atstovas Adomas Gančierius.

Jis priduria, kad kelionės keturračiu – tarsi išplėstinė pramoga: tai ir nuotaikingas važiavimas bekele ar sunkiai išvažiuojamomis atkarpomis, ir įdomių, atokiai pasislėpusių objektų lankymas.

Kiek ir kur keliauja keturratininkai?

Natūralu, kad kelionės keturračiais vyksta ten, kur įprastas transportas dažniausiai nevažiuoja, nes neišvažiuotų arba tai būtų itin keblu. Neretai riedama keliais, kurie nėra įveikiami net ir visureigiams, nes lengvi, siauri ir manevringi keturračiai pasižymi geresnėmis pravažumo savybėmis.

Asfaltuotų kelių ar ilgų, plačių tiesių žvyrkelių vengiama. Anksčiau keliautojai stengdavosi jais nevažiuoti dėl techninių keturračių ypatybių – lekiant dideliu greičiu vienodais sūkiais kaista ir itin sparčiai dėvisi variatoriaus diržai, o dabar tokius kelius aplenkia dėl kitų priežasčių.

„Šiuolaikiniai keturračių variatoriai jau gerokai patobulinti, todėl mažiau kaista. Asfalto stengiamės kiek galima išvengti dėl to, kad juo riedėti keturračiu nei įdomu, nei malonu, nes minkšto mišinio bekelės padangos neužtikrina reikiamo sukibimo ir greitai dyla. Todėl judėti jau 60 ar net 90 kilometrų per valandą greičiu keturračiu lygiu keliu yra vargas. Jie sukurti bekelei“, – sako A. Gančierius.

Eksperto teigimu, optimalus  atstumas keliaujant keturračiu yra 200–250 kilometrų per dieną. Toks nuotolis suteiks pakankamai įspūdžių ir virs geru sportu bekelėje, be to, liks laiko ir kultūrinei programai.

Kokie modeliai tinkamiausi kelionėms, kokių aksesuarų reikia?

O kokie keturračiai tinkamiausi kelionėms? Darbui sodyboje užtenka ir mažo, ne itin galingo modelio, o žmonėms, kurie daug laiko praleidžia ant balno, didžiausią komfortą suteiks dideli ir galingi modeliai. Štai bendrovė „CFMoto“ vieną galingiausio „CForce 1000“ modelio komplektaciją skyrė „overlanderiams“. Ji iš karto parduodama su gausiu kelionėms pritaikytų aksesuarų kiekiu.

Vienas svarbiausių atributų keliaujant sudėtingu paviršiumi, toliau nuo civilizacijos – apsaugos. Minėtas modelis turi tvirtas dugno apsaugas, su kuriomis nebaisu užkabinti žolėje pasislėpusių akmenų, o korpusą nuo smūgių ar rėmimosi į medžius apsaugos apsauginiai lankai tiek priekyje, tiek gale. Tamsiu paros metu itin naudingi papildomi LED žibintai.

Kadangi kelionėse vairuotojai gana daug laiko praleidžia ant balno, svarbus ir jų komfortas. „Overlanderiams“ skirtų keturračių sėdynės, rankenėlės bei akceleratoriaus rankenos yra šildomos, taip pat jie turi didelius priekinius stiklus.

Keliautojai retai lankosi viešbučiuose, daug emocijų suteikia stovyklavimas, o tam reikia įrangos, taigi erdvi daiktadėžė, į kurią tilptų palapinė, miegmaišis, drabužiai, maistas ir jam gaminti skirta įranga, yra būtina. Pavyzdžiui, „CForce 1000 Overland G3“ modelyje įrengta daugiau nei 100 litrų talpos „bagažinė“, kuri nuo apgadinimų yra apsaugota saugos lankais.

Galiausiai, tokie keturračiai jau gali pasigirti ir moderniomis technologijomis: jie komplektuojami su spalvotais jutikliniais ekranais, kuriuos susiejus su telefonu, galima pamiršti apie atskiras ir strigti galinčias navigacijos sistemas.

Taigi kelionės keturračiais yra įmanomos, jos nuolat populiarėja dėl to, kad ši transporto priemonė gali keliautojus nuvežti dar giliau ir toliau – ten, kur kitos nenuveš. Natūralu, jog į šiuos poreikius jau atsiliepia ir keturračių gamintojai.

 

Pasidalink
Exit mobile version