„Ariel Hipercar” – elektromobilis su dujų turbinos generatoriumi – jau pakeliui

Visame pasaulyje žinoma lengvo sportinio automobilio „Atom” gamintoja Didžiosios Britanijos bendrovė „Ariel Motor” pristatė pirmąjį savo elektromobilio prototipą darbiniu pavadinimu „Ariel Hipercar” („High Performance Carbon Reduction”).

Šią sritį „Ariel” plėtoja naudodamas Didžiosios Britanijos vyriausybės pagalba. Elektriniam automobiliui kurti specialiai buvo įsteigtas „Ariel Electric Ltd” padalinys, taip pat šiame projekte dalyvauja ir kitos JK bendrovės. Ankstyvuosiuose bandymų etapuose buvo naudojamas modelis kurio kėbulas buvo perdarytas iš seno „Mustang”.

4298 mm ilgio „Ariel Hipercar” kupė pasižymi neįprastu dizainu ir pažangia aerodinamika. Vertikalūs stabilizatoriaus kiliai yra ne tik virš galinių, bet ir virš priekinių ratų. Kėbulo pagrindą sudaro aliuminio monokokas su iš aliumini pagamintu pagalbiniu rėmu, tačiau pats kėbulas pagamintas iš anglies pluošto. Pakeliamos durys valdomos elektra.

Pirmasis prototipas turi visų varančiųjų ratų pavarą: kiekvienas ratas turi savo „Equipmake APM200” elektros variklį, kurio galia 299 AG ir 450 Nm. Kiekvienas įrenginys, kuriame taip pat yra inverteris ir reduktorius sveria 57 kg. Visų varančiųjų ratų versijos bendra galia yra 1196 AG. Sukimo momentas – 1800 Nm. Planuojama sukurti ir dviem varikliais galinius ratus varančią versiją, kurios galia bus perpus mažesnė.

„Cosworth” ličio jonų akumuliatoriaus nominali įtampa  690 voltų, o talpa – 62,2 kWh. Elementai sumontuoti aliuminio ir anglies pluošto korpusuose, kurie yra po salono grindimis ir centriniame tunelyje. Vienu įkrovimu nuvažiuojama apie 240 km. Automobilyje montuojamas ir „Cosworth” dujų turbinos generatorius. Turbina gali suktis iki 110 000 apsisukimų per minutę ir generuoti 35 kW (48 AG), kurie įkrauna akumuliatorių.

„Ariel Hipercar” važiuoklėje naudojama dvigubų svirčių pakaba, „Bilstein” adaptyvūs amortizatoriai ir reguliuojami stabilizatoriai.

Dabartiniame kūrimo etape prototipas sveria 1546 kg, tačiau inžinieriai tikisi, kad jis svers mažiau nei 1,5 tonos, o galiniais ratais varoma versija turėtų sverti kiek mažiau nei 1400 kg. Bandymų metu „Hipercar” iki 60 mylių per valandą (97 km/val.) įsibėgėjo per 2,09 sekundės, o iki 100 mylių per valandą (161 km/val.) – per 4,4 sekundės. Inžinieriai tikisi, kad kruopščiai sukalibravus atskirą elektrinio variklio valdymo sistemą pavyks pasiekti dviejų ir keturių sekundžių rezultatą. Maksimalus greitis ribojamas iki 250 km/val.

„Ariel” elektra varomam hiperautomobiliui sukurti prireikė beveik dvejų metų tačiau galų gale užsakymų priėmimas prasidėjo. Visais ratais varomas „Hipercar” kainuos beveik 1 mln. svarų sterlingų.

ŽYMĖ:
Pasidalink