Prieš penkerius metus pristatytas „Mazda CX-3“ visuomenės buvo pripažintas dėl unikalaus dizaino bei puikių vairavimo savybių, o per šį laikotarpį sugebėjo tapti ir antru geriausiai parduodamu „Mazda“ automobiliu. Gamintojas atnaujino vieną populiariausių savo modelių ir pristato dar geresnes jo vairavimo savybes bei efektyvesnius variklius.
„Šis modelis gali pasigirti bestselerio statusu, tad labai laukėme jo atnaujinto. Sėkmės istorija tęsiasi ir vairuotojai galės džiaugtis ne tik puikiu vieno stilingiausių ir didžiausią vairavimo džiaugsmą teikiančių krosoverių rinkoje dizainu bei valdymo savybėmis, bet ir patobulintais varikliais“, – apie naująjį CX-3 pasakojo „Mazda“ rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Karolis Misevičius.
Efektyvesnis važiavimas
Atskirai verta paminėti ir interjerą, kurtą pagal „Mazda“ KODO filosofiją ir koncentruotą į ergonomiką bei dizainą. Atnaujintas CX-3 išlaikė tas pačias švarias salono linijas ir modernų dizainą, padedantį nesiblaškyti ir skirti dėmesį vairavimui, o vairuotojui prieš akis išliko išskirtinį įspūdį sukurianti variklio sūkių rodyklė.
CX-3 gali būti komplektuojamas su 2 litrų darbinio tūrio „Skyactiv-G“ varikliu, turinčiu cilindrų išjungimo technologiją. Esant lengvai apkrovai, pavyzdžiui, važiuojant pastoviu greičiu, išjungiami du iš keturių cilindrų. Jie sumažina energijos sąnaudas ir leidžia pasiekti 14 procentų mažesnį degalų suvartojimą bei CO2 emisijas.
Oro srautas, degalų įpurškimas ir uždegimo laikas yra preciziškai kontroliuojami, kad variklis nepastebimai persijungtų tarp dviejų ir keturių cilindrų veikimo. Vidutinės degalų sąnaudos pagal WLTP matavimo ciklą siekia 6,2 l/100 km, anglies dioksido emisijos – 140 g/km.
Pagrindas – „Jinba-Ittai“ filosofija
Į automobilį montuojamos ir kitos modernios „Mazda“ technologijos. „Skyactiv-Vehicle Dynamics“ ir „G-Vectoring Control“ užtikrina sklandesnį ir daugiau malonumo teikiantį vairavimą. Šios sistemos atspindi kiekvienam „Mazda“ modeliui naudojamą „Jinba-Ittai“ filosofiją – vairuotojas automobilyje turi būti tarsi raitelis ant žirgo. Susilieti su juo, koncentruotis į vairavimą ir mėgautis kiekviena važiavimo akimirka.
Keleivių saugumu rūpinasi „i-Activesense“ sistemų rinkinys, kurio kameros ir radarai stebi kelią ir jį supančią aplinką, kad iš anksto perspėtų apie kelio pavojus. O kad vairuotojas galėtų geriau susikoncentruoti į kelią ir vairavimą, reikalinga informacija jam aiškiai ir patogiai pateikiama spalvotame „Colour Active Driving Display“ ekrane.
Keturis varančiuosius ratus turinčiuose modeliuose veikia sistema „i-Activ AWD“, kuri nuolat stebi lauko temperatūrą, stabdžių ir greičio pedalų naudojimo ypatumus ir nuspėja, kada gali prireikti įjungti visų varančiųjų ratų pavarą. Tada ji iš anksto optimizuoja sukimo momento paskirstymą visiems ratams ir padeda suvaldyti mažėjantį sukibimą su kelio danga.
Įvertino ekspertai
Vienas garsiausių Didžiosios Britanijos ir pasaulio leidinių apie automobilius „Top Gear“ negailėjo pagyrų CX-3. Pasak britų, tai – vienomis geriausių valdymo savybių pasižymintis automobilis savo klasėje, aukšto lygio vairavimo patirtį papildo ergonomiškos sėdynės ir keliomis kryptimis reguliuojamas vairas, tai leidžia prie vairo patogiai įsitaisyti įvairaus sudėjimo žmonėms. Taip sukuriamas artimesnis automobilio ir vairuotojo ryšys, o tai nebūdinga SUV tipo automobiliams.
Britų leidinys apie automobilius „Carwow“ laikėsi tos pačios nuomonės ir kalbėdamas apie „Mazda CX-3“ rašė, kad ieškantiems šeimos automobilio, kuriuo važiuojant vingiuotais keliais galima dar ir pasimėgauti vairavimu, tai yra tinkamiausias pasirinkimas.
„Apvalios salono ventiliavimo angos ir didžiulis skydelio centre sumontuotas variklio sūkius rodantis tachometras priverčia pasijausti lyg sportiniame automobilyje“, – apie atnaujintą CX-3 rašė „Carwow“.
Atnaujintą „Mazda CX-3“ jau galima išbandyti ir užsakyti Lietuvoje esančiose gamintojo atstovybėse.