Vakar oficialiai pristatytas „Audi Q6 e-tron“ bekelės koncepcinis modelis, sukurtas pagal serijinį dvimotorį „Audi SQ6 Sportback e-tron“ krosoverį. Šis automobilis bent teoriškai gali virsti riboto leidimo specialiu modeliu, skirtu bekelės nuotykių ieškotojams.
Penkeriais metais anksčiau-2020 m. „Mercedes-Benz“ pristatė panašią elektrinio krosoverio EQC prototipinę versiją, tačiau ji taip ir nebuvo pradėta gaminti. Kita vertus, „Mercedes-Benz EQC“ apskritai pasirodė nesėkmingas modelis ir jo gamyba jau nutraukta. Audi Q6 e-tron ir į kupė panaši Sportback versija dar tik pradeda savo karjerą rinkoje. Automobilis sukurtas ant naujausios modulinės platformos PPE (Premium Platform Electric) su 800 voltų elektrine architektūra ir labai padoriomis techninėmis charakteristikomis, todėl Q6 e-tron šeima vargu ar žlugs.
Žodis „konceptas“, žinoma, iš karto atbaido, rodydamas, kad tai tik vienkartinis demonstracinis projektas, tačiau pranešime spaudai cituojami „Audi“ generalinio direktoriaus Gernoto Döllnerio žodžiai, kad jis „nekantriai laukia, kaip klientai reaguos į šį labai emocingą automobilį“. Tai reikėtų suprasti taip, kad jei klientų reakcija bus stipri ir teigiama, gali būti, kad atsiras serijinis „Audi Q6 e-tron offroad“.
Koncepto pagrindas – topinė SQ6 kupė tipo krosoverio versija su dviem elektros varikliais (po vieną kiekvienai ašiai), kurių bendra galia siekia 517 AG. Išlaikyta nepriklausoma visų ratų pakaba, tačiau kiekviename rate įrengta ne iš originalios įrangos perimtas, o nuo nulio sukurtas pažeminantis reduktorius- jų dėka ratų sukimo momentas padidinamas 50 proc. lyginant su standartiniais 20-30 proc. Didžiausias sukimo momentas per dešimt sekundžių gali siekti 13 400 Nm.
Didžiulės traukos dėka „Audi Q6 e-tron“ bekelės konceptas gali įveikti iki 45 laipsnių kampu esančias įkalnes, tačiau maksimalus greitis sumažėjo nuo 230 iki 175 km/val. Prošvaisa padidinta nuo standartinės 164 mm iki 324 mm, tarpvėžė praplatinta 250 mm. Montuojamos „Venom Power Terra Hunter M/T“ padangos su dygliais. Naujuose buferiuose įrengtos galingos vilkimo akutės, o priekiniame buferyje po pagrindiniais žibintais įrengti milžiniški LED prožektoriai. Ratų arkos gerokai praplėstos, šonuose – nauji reljefiniai apvadai, ant stogo įrengta ekspedicinė bagažinė su „šviestuvu“. Elektrinio krosoverio dugnas gamykloje yra plokščias, tačiau koncepciniame modelyje jame įrengta papildoma apsauga.
Šiandien rinkoje yra tik du „civiliniai” modeliai su ratų reduktoriais – „Mercedes-AMG G 63 4×4²“ ir „Ineos Grenadier“, tačiau patyrusios tiuningo studijos už dosnų mokestį yra pasirengusios vadinamąsias portalius tiltus sumontuoti beveik bet kuriame automobilyje, pavyzdžiui, prabangiame krosoveryje „Bentley Bentayga“.