„Audi Sport“ elektros pavaros progresas sužavėjo automobilių sporto legendas

Efektyvūs ir teikiantys vairavimo malonumą – penki lenktynėms ir dinamiškam vairavimui skirti „Audi“ modeliai puikiai iliustruoja elektros pavaros progresą. 2012 metais „Audi“ tapo vienu pirmųjų gamintojų, pradėjusių naudoti elektrifikuotas jėgaines aukščiausio lygio automobilių sporte. Ir tik šiais metais pirmą kartą vienoje vietoje surinkti Le Mane dominavęs „Audi R18 e-tron“ sportinis modelis, „Fomulės E“ bolidas „e-tron FE07“, Dakaro ralio prototipas „RS Q e-tron“ ir du demonstraciniai automobiliai – „Vision Gran Turismo“ ir „S1 e-tron quattro Hoonitron“. Juos išbandė ir elektrinės pavaros progresą įvertino devyniskart Le Mano laimėtojas Tomas Kristensenas ir trys „Audi“ Dakaro programos vairuotojai.

„Audi Sport“ padalinio teritorijoje Neuburge prie Dono (Vokietija) pirmą kartą vienoje vietoje surinkti itin greiti, unikalias emocijas garantuojantys elektra varomi modeliai įkvėpė net visko mačiusius lenktynininkus. Dešimtmečius patirties sukaupę ir daug svarbių pergalių iškovoję automobilių sporto veteranai Mattias Ekströmas, Stephane‘as Peterhanselis ir Carlosas Sainzas liko sužavėti elektros pavarų progreso. Itin aktyviai į „e-tron on track“ demonstraciją įsitraukė „Misteriu Le Manu“ dažnai vadinamas visų „e-tron“ modelių pirmtaką kadaise vairavęs profesionalus lenktynininkas T. Kristensenas.

Prieš vienuolika metų „Audi“ iškovojo pirmąją pergalę FIA rengiamo Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate WEC (angl. World Endurance Championship). Gamintojos komanda tuomet triumfavo Le Mano 24 val. lenktynėse su hibridiniu „R18 e-tron quattro“ bolidu. „Devintajame dešimtmetyje „Audi“ buvo pademonstravusi įkvepiantį novatoriškumą su „quattro“ technologija, o vėliau aukščiausios klasės technologijų laboratorija tapo Le Manas, – sakė „Audi Motorsport“ vadovas Rolfas Michlas. – „Taip ir prasidėjo iki šių dienų besitęsianti neeilinių pasiekimų kupina mūsų alternatyvių jėgainių istorija. Taip mes įkvepiame milijonus prekės ženklo gerbėjų ir parodome visam pasauliui, kokia patraukli ir veiksminga gali būti elektros pavara.“

2012-2014 metais „Audi“ su „R18 e-tron quattro“ hibridiniu sportiniu automobiliu Le Mane iškovojo tris pergales iš eilės. Vienose iš svarbiausių pasaulyje ištvermės lenktynių „Audi“ iš viso triumfavo net 13 kartų. „R18 buvo labai agresyvus automobilis, sukonstruotas labai orientuojantis į vairuotoją. Valdydamas šį bolidą iki pat ribos galėdavai justi grįžtamąjį ryšį, – prisimenė T. Kristensenas. – „Tai sudėtingiausias automobilis, kokį kada nors buvau vairavęs“. LMP1 lenktyninių automobilis atgijo „e-tron on track“ pristatyme. Žinoma, devynis kartus Le Maną laimėjęs tituluočiausiu 100 metų lenktynių istoriją skaičiuojančių lenktynių dalyviu laikomas T. Kristensenas supažindino sėkmingiausią visų laikų Dakaro pilotą S. Perterhanselį su savo buvusiu bolidu. „Man, kaip prancūzui, ilgą istoriją turinčios Le Mano 24 valandų lenktynės yra labai ypatingos. „Formulė 1“, Le Manas ir Dakaras yra tikri automobilių sporto gigantai. Iš karto žinojau, kad šiandien rinksiuosi R18“, – sakė 14 kartų Dakarą laimėjęs lenktynininkas. Po trumpo pasivažinėjimo Neuburge 58 metų dykumų lenktynių ekspertas liko sužavėtas: „Nuostabus automobilis, kurio valdymas – itin tikslus. Žinoma, žiedinės lenktynės man mažai pažįstama sritis, tačiau vairuoti šį bolidą buvo nepaprastai smagu. Jėgainės koncepcija visiškai pasiteisino: aiškiai jaučiasi, kaip hibridinė pavara pagreitina automobilį.“

Prancūzo komandos draugas, dukart Pasaulio ralio čempionas ir triskart Dakaro ralio maratono laimėtojas C. Sainzas išbandymus pradėjo nuo paties galingiausio automobilio. Prekės ženklas „e-tron Vision Gran Turismo“ modelį sukūrė prieš penkerius metus kaip lenktynių taksi FIA „Formulės E“ čempionato svečiams. „Daugiau nei 800 AG ir 100 proc. elektrinė pavara. Tai buvo tiesiog neįtikėtina, – stebėjosi 60 metų ispanas. – Puikus automobilis, kuris dar ir fantastiškai atrodo. Vieną kartą išbandžius tokį galingą elektromobilį, nebesinori vairuoti nieko kito“. „Audi e-tron FE07“ bolidas buvo sukonstruotas „Formulės E“ čempionato 2020-2021 metų sezonui. Baterijoje sukaupta energija varomas lenktynių bolidas žymėjo naują „Audi“ automobilių sporto strategijos etapą. Priklausomai nuo čempionato reglamente numatyto režimo, elektrinio bolido išvystoma galia siekė iki 340 AG.

Galingus automobilius puikiai pažįstantis dukart DTM ir vieną kartą Pasaulio ralio kroso čempionatą laimėjęs lenktynininkas M. Ekströmas „e-tron on track“ pristatymo pasivažinėjimui pasirinko „Audi S1 e-tron quattro Hoonitron“. Legendinis lenktynininkas ir kaskadininkas Kenas Blockas sužavėjo milijonus žiūrovų vaizdo klipe „Electrikhana“ vairuodamas būtent šį prototipą, kuris vizualiai primena 1987 metais „Pikes Peak“ lenktynėse dalyvavusį „Audi Sport quattro S1“ automobilį. „Pasirinkau šį automobilį, nes esu didžiulis „quattro“ pavaros gerbėjas“, – sako 45 metų švedas. – „Kartą jau vairavau „Audi S1 e-tron quattro Hoonitron“ Davose (Šveicarija) ant ledo ir sniego, bet tik dabar supratau tikrąsias jo galimybes. Galios tiek daug, kad net ant asfalto dangos galėjau slysti šonu visą trasą. Nieko panašaus anksčiau nebuvau patyręs.“

Automobilių sportui ir ekstremaliam vairavimui skirtų automobilių kolekciją užbaigia naujausias modelis – „Audi RS Q e-tron“. Būtent šį sudėtingiausiems išbandymams sukurtą lenktynių visureigį šiuo metu pilotuoja M. Ekströmas, C. Sainzas ir S. Peterhanselis. Jame sumontuota elektros pavara su energijos keitikliu ir aukštos įtampos baterija. Puikiai su energijos valdymo reikalavimais susidorojanti konstrukcija jau pasiteisino dykumų ralio maratonuose. 2022 metais „Audi“ su šiuo prototipu laimėjo Abu Dabyje vykusias dykumų lenktynes. Gamintojo komanda taip pat jau du kartus dalyvavo Dakaro ralio maratone, kuriame iškovojo šešias pergales greičio ruožuose ir 28 kartus pateko tarp trijų greičiausių dienos ekipažų. Išskirtiniai penki modeliai vienai dienai išpildė legendinių lenktynininkų svajones. Lygiai taip pat „Audi“ elektros pavara kasdien realybe paverčia tūkstančių efektyvumo ir vairavimo malonumo ieškančių vairuotojų lūkesčius.

„Audi R18 e-tron quattro“ (2012 m.)

Elektrifikuotų „Audi“ jėgainių istorija automobilių sporte prasidėjo nuo dyzelinio hibrido. Centre sumontuotas 375 kW (510 AG) galios 3,7 litro, V6 tipo TDI variklis suko galinius, o 150 kW (204 AG) elektros motoras – priekinius ratus.

„Audi e-tron Vision Gran Turismo“ (2018 m.)

„Formulės E“ čempionate kaip lenktynių taksi „Audi“ pirmą kartą panaudojo pagal kompiuterinio žaidimo skaitmeninį modelį pagamintą realų automobilį. Galinius šio modelio ratus suka du, o priekinius – vienas elektros motoras. Bendra elektros pavaros galia siekia net 600 kW (815 AG).

„Audi e-tron FE07“ (2020-2021 m.)

2017 metai „Audi“ tapo pirmuoju „Formulės E“ čempionate dalyvavusiu Vokietijos gamintoju. 2020-2021 metų sezonui skirtas vien elektra varomas bolidas, priklausomai nuo važiavimo režimo, išvystė iki 250 kW (340 AG) galią.

„Audi S1 e-tron quattro Hoonitron“ (2022 m.)

„Hoonigan Elektrikhana“ vaizdo įrašų filmavimams skirtas vien elektra varomas prototipas buvo sukurtas bendradarbiaujant legendiniu šonaslydžio meistru Kenu Blocku. Priekinius ir galinius ratus varo atskiri elektros motorai, o bendra pavaros galia siekia 500 kW (680 AG).

„Audi RS Q e-tron“ (2023 m.)

Pirmasis FIA žemų emisijų T1U kategorijos prototipas išsiskiria novatoriška elektros pavara, kurioje naudojamas energijos keitiklis ir aukštos įtampos baterija. Visus keturis ratus sukančios elektros sistemos galia ribojama iki 271 kW (369 AG).

ŽYMĖ:
Pasidalink
Exit mobile version