Mažiau nei savaitė beliko iki „Aurum 1006 km lenktynių“ – didžiausių Baltijos šalyse ilgų nuotolių automobilių lenktynių, kurios Palangoje bus surengtos jau 23 kartą pamečiui.
„Džiaugiuosi, kad šiais nelengvais laikais, kai vienus dar baugina, ir pagrįstai, kovido šešėlis, kitus – atsiritantis karo iš netolimo užsienio aidas, mūsų tradicinį renginį ir šiemet pagerbė per tris dešimtis komandų, – sako lenktynes nuo pat pradžių rengiančios VšĮ „Promo events“ direktorius Darius Jonušis. – Jei pavartysime vykusių lenktynių protokolus, pamatysime, jog tiek dalyvių sulaukia anaiptol ne visos garsios Europos trasos ir ne visos jose rengiamos lenktynės“.
Neseniai paraiškų dalyvauti Palangos maratone formalumus baigė tvarkyti dvi Estijos komandos – „KSB Racing by Jõujaam“ ir „Jõujaam“.
Abiem komandoms kelio į Palangą ieškoti neteks, nes „Aurum 1006 km lenktynėse“ jos ne naujokės.
„Jõujaam“ ekipai sėkmingiausiai susiklostė varžybos 2020 metais, kai jos lenktynininkai Andres Altpere, Sven Karuse, Kristo Magi ir Andreas Ringo bendrojoje įskaitoje finišavo keturiolikti, o TC3 klasėje iškovojo pirmąją vietą.
Pernai tokių pozicijų estams iškovoti nepavyko, tad šiemet jie atvyksta kupini ryžto bent pakartoti sėkmę, lydėjusią prieš dvejus metus.
Juolab, kad komandoje liko lietuvišką trasą gerai pažįstantys Sven ir Andreas, o papildė patyręs Jori Ala-Jyra. Šis estų trejetukas vairuos 3,3 litro darbo tūrio variklį turintį BMW E36 automobilį ir šįkart varžysis TC4 klasėje.
O štai kita, „KSB Racing by Jõujaam“ komanda atsiveža ne tik didžiausią – 7 litrų darbo tūrio variklį turintį 2018 m gamybos „Ford Madstang“, kuris bus ir galingiausias, išvystantis 650 AG.
Dar vienas charakteringas šios ekipos išskirtinumas – visi jos pilotai – suomiai.
Kodėl lenktynėse Suomijos sportininkai startuos su Estijos vėliava?
„Automobilis paruoštas startui ir prižiūrimas „Jõujaam“ komandoje, mes startuojame su Estijos licencija, o kad važiuoja suomiai, didelės nuostabos, ypač pas mus, Estijoje, nėra, – tvirtina komandos vadovė Gunilla Lindqvist. – Ne tik šie, bet ir daugelis Suomijos sportininkų turi labai gerus santykius su mūsų ekipa ir mielai joje lenktyniauja“.
Komandos vadovė teigia, jog tituluočiausias – Raimo „Ransu“ Kesseli, net kelis kartus iškovojęs Suomijos čempiono titulą „Finland in Retro Superbikes“ varžybose.
Magnus „Mankka“ Collin – 2020 m. Suomijos „Superbikes“ lenktynių serijos čempionas, o pernai turėjęs tenkintis vicečempiono titulu.
Abu šie sportininkai yra išbandę ir garsiąsias Le Mano lenktynes.
Palangoje debiutuoja tik trečias ekipos pilotas Markku Blomqvist, tačiau jis turi nemenką kitų įvairių lenktynių, tarp jų ir ilgų nuotolių, praktiką.
„KSB Racing by Jõujaam“ komanda pernai tik per plauką liko nuo bendrosios įskaitos prizininkų šešetuko finišavusi septinta, o savo klasėje likusi antra.
„Šiemet tikimės bent jau SP4 klasėje, kurioje varžomės, būti laipteliu aukščiau, o dėl bendrosios įskaitos kelsime sau tikslą jau Palangoje, kai akivaizdžiai pamatysime ir įvertinsime varžovus, – neslepia ambicijų komandos vadovė G. Lindqvist. – Mūsų vairuotojai visi labai greiti ir taktiškai brandūs, todėl kvalifikacijoje suteiksime galimybę pasirodyti visiems“.
Kodėl ši Estijos ekipa vėl sugrįžo, kas labiau įtakojo norą varžytis Palangoje – geras pernai pasiektas rezultatas, noras laimėti daugiau ar visiškai kiti faktoriai?
„Nemeluosiu sakydama, jog vairuotojus, o kartu ir visą komandą papirko čia vyraujanti atmosfera, tiek organizatorių, tiek varžovų profesionalumas ir kartu azartiškumas.
Nepaisant, jog virte verda nuožmi konkurencija, visi lieka draugais. Paperka ir paprasčiausias matymas, kaip visi neriasi iš kailio dėl rezultato, tad abejingų nė su žiburiu čia nesurasi. O tai labai vertingas ir patrauklus viso renginio bruožas“, – įsitikinusi į Palangą atvykstančios Estijos komandos vadovė Gunilla Lindqvist.
Vytauto PILKAUSKO nuotraukos