Nepaisant prieš dešimtmetį Europos naujų automobilių rinkoje įvykusio SUV modelių demografinio sprogimo, kompaktinės klasės hečbekai tebėra vienas konkurencingiausių rinkos segmentų. Šios klasės transporto priemonėms gamintojai skiria didelį dėmesį, tad naujausi modeliai išsiskiria moderniausiomis technologijomis, gera medžiagų bei važiavimo kokybe, išlaiko konkurencingą kainą, o dėl to galiausiai laimi pirkėjai.
Konkurencinga kompaktinės klasės modelių rinka
Sėkmingai konkuruoti Europos kompaktinės klasės modelių rinkoje ilgą laiką gamintojams buvo garbės reikalas. Nors šiandien rinkos dinamikai stiprią įtaką daro didėjantis SUV modelių populiarumas, paklausiausių automobilių viršūnėje vis dar galima išvysti būtent kompaktiškus hečbekus.
Pavyzdžiui, „JATO Dynamics“ duomenimis, 2021-aisiais perkamiausias Europoje buvo „Volkswagen Golf“ (205 tūkst. 408 automobiliai). Antroje vietoje liko miesto mažylis „Peugeot 208“ (196 tūkst. 869 automobiliai), o trečioje – dar vienas kompaktiškas hečbekas „Dacia Sandero“ (196 tūkst. 792 automobiliai). Perkamiausių keturračių penketuke puikuojasi tik vienas SUV – „Peugeot 2008“ (194 tūkst. 953 automobiliai).
Tiek mūsų šalies, tiek Europos rinką stebintis automobilių apžvalgininkas ir „Lietuvos metų automobilio“ komisijos narys Egidijus Babelis sako, kad europiečių lojalumas kompaktiškoms transporto priemonėms jo nestebina.
„Pažvelgus į mūsų šalies gatves, galime išvysti daug SUV, o Europoje labai populiarūs kompaktiški modeliai. Taip yra todėl, kad vakarinėje žemyno dalyje pirkėjai yra racionalesni ir labiau vertina kainos bei kokybės santykį.
Kompaktiški modeliai, palyginti su analogiškais SUV, pasižymi geresnėmis valdymo savybėmis, geresne degalų ekonomija ir geresne įranga už tą pačią kainą. Mes gal praleidome pro akis, bet, pavyzdžiui, aštuntosios kartos „Volkswagen Golf“ pristatymas buvo didelis ir svarbus įvykis Europoje“, – tikina specialistas.
Gamintojų siekį išlaikyti aukštas pozicijas kompaktinės klasės modelių rinkoje liudija naujausi šios klasės automobiliai. Tarkime, naujasis „Renault Megane E-Tech“ šiuo metu pristatomas tik kaip elektromobilis, ir tai ganėtinai ryžtingas žingsnis šiame segmente.
Kitas prancūzų gamintojas „Peugeot“ neseniai pristatė trečiosios kartos 308 modelį. Jo savybės ir jame pritaikytos naujovės taip pat sufleruoja, kad gamintojui šis rinkos segmentas ypač svarbus.
Tai ir pirmasis „Peugeot“, ant kurio galima pamatyti atnaujintą bendrovės logotipą. Vartotojams tai smulki detalė, tačiau vien šis, iš specialaus radio bangoms pralaidaus metalo pagamintas logotipas jau yra technologinio progreso žybsnis. Po juo paslėpti radarai ir jutikliai, skirti modernioms aktyvaus saugumo sistemoms.
Taip pat, palyginti su ankstesniu modeliu, pagerinta salono medžiagų kokybė ir išplėsta erdvė keleiviams, atnaujintas prietaisų skydelis ir sumontuota naujos kartos multimedijos sistema.
Dar vienas žingsnis, demonstruojantis gamintojo ambicijas, – nuo šiol siūloma ir iš tinklo įkraunama hibridinė 308 versija. Neseniai bandymus su šiuo modeliu atlikę populiaraus Didžiosios Britanijos portalo „whatcar.com“ apžvalgininkai pabrėžia, kad tai gali būti rimtu konkurenciniu pranašumu, palyginus su tokiais modeliais kaip „Volkswagen Golf“ ar „Toyota Corolla“, kurių gamoje tokios versijos nėra. Tuo metu „carwow.co.uk“ pažymi, jog solidesnė ir prabangesnė išvaizda taip pat turėtų tapti vienu iš šio modelio kozirių.
Moki tiek pat, bet gauni daugiau
Kompaktinės klasės automobilių segmente vykstančią nuolatinę konkurenciją regintis E. Babelis sako, kad vos per dešimtmetį įvykęs progresas pastebimas labai aiškiai.
„Lyginant dabartines šios klasės transporto priemones ir tas, kurias teko išbandyti prieš dešimtmetį, skirtumai – kaip ant delno. Jos pagerėjo visomis prasmėmis. Važiavimo kokybė stipriai pagerėjo, salono medžiagų kokybė žymiai geresnė nei anksčiau, nekalbant apie technologijas, tiek saugumo, tiek komforto. Net ir mažesni modeliai gali turėti tokias pačias sistemas kaip didesni ir kur kas brangesni automobiliai“, – pažymi apžvalgininkas.
Šiuo metu kompaktinės klasės modeliams tenka konkuruoti ne tik tarpusavyje, bet ir su panašaus dydžio didesnio pravažumo automobiliais. Pirkėjus SUV modeliai paperka aukštesne sėdėjimo vieta ir aukštesne prošvaisa, tačiau vertinti reikėtų visą gaunamą paketą ir jo kainą.
„Palyginus SUV ir kompaktinės klasės modelių kainas, galima pastebėti, kad, perkant hečbeką, už tokią pačią sumą pavyks įsigyti kiek didesnį ir geriau sukomplektuotą automobilį. Pavyzdžiui, B segmento, didesnio pravažumo „Ford Puma“ vizualiai yra labai patrauklus modelis, bet už tiek pat galima įsigyti visomis prasmėmis erdvesnį, geresnę įrangą turintį C segmento „Ford Focus“.
Yra ir daugiau skirtumų. Neseniai teko išbandyti naują „Volkswagen“ krosoverį „Taigo“, o po to iš karto važiuoti su aštuntosios kartos „Golf“. Įsėdus į pastarąjį, atrodė, kad esu aukštesnės klasės automobilyje, nes medžiagų kokybė pastebimai geresnė, vairavimas malonesnis, o jei pažvelgtume į techninę pusę, „Golf“ pažangesnis ir šiuo atžvilgiu“, – pastebi E. Babelis.
Tad, nors Europos naujų automobilių rinka keičiasi, gamintojai ir toliau daug dėmesio skiria kompaktinės klasės modeliams. Dėl stiprios konkurencijos segmento viduje ir SUV modelių spaudimo laimi pirkėjai – kompaktiški modeliai ir toliau progresuoja visais atžvilgiais, o kaina išlieka itin konkurencinga.