Automobilio komfortas – ar eitumėte dėl jo į kompromisus?

Matas Buzelis (Egidijaus Babelio nuotr.)

Metų sandūroje prasminga apžvelgti praėjusius metus, tad tiek kultūros, tiek pramonės sričių specialistai skelbia įsimintiniausius prabėgusių dvylikos mėnesių įvykius, idėjas, projektus ar produktus. Ne išimtis ir automobilių pramonė bei žiniasklaida, kurios atstovai šiuo laikotarpiu išsirenka ypatingai paminėti vertus modelius ir pagerbia jų kūrėjus.

2022 metai liks pažymėti ne viena Prancūzijos gamintojo „Citroën“ pergale. Pavyzdžiui, baigiantis rudeniui, šios markės automobilis C5 X triumfavo „Lietuvos metų automobilio 2023“ rinkimuose. Dar anksčiau pirmaujantis Didžiosios Britanijos patarimų portalas „Which?“ paskelbė elektromobilį ë-C4 nugalėtoju „Geriausio pirkinio“ kategorijoje.

Britiškojo leidinio automobilių bandymų specialistų komisija pagrindinėmis šio modelio savybėmis, leidusiomis išplėšti pergalę, nurodė aukštą standartinės įrangos lygį, taip pat – itin komfortišką važiavimą. Pastarąjį aspektą lėmė prancūzų gamintojo sprendimas grįžti prie legendomis apipintų važiuoklių savybių – naujausios kartos modeliuose pradėti diegti „Progressive Hydraulic Cushions“ amortizatoriai su papildomomis atramomis, kad automobiliai ypač švelniai įveiktų kelio nelygumus.

Vertintojų išskirta standartinė elektromobilio įranga apima platų diapazoną praktiškų sistemų. Baltijos šalių regione visuose ë-C4 modeliuose montuojamas integruotas trijų fazių 11 kW galios kroviklis, automatinės dienos šviesos, pastovaus greičio palaikymo sistema su greičio ribotuvu, 10 colių įstrižainės centrinis ekranas ir platus vairuotojo pagalbos sistemų paketas. Jau bazinėje įrangoje yra avarinė stabdymo sistema, taip pat eismo ženklų atpažinimo ir vairuotojo budrumo stebėjimo funkcijos.

Nuoseklus įvertinimų apibendrinimas

Patys „Which?“ specialistai pažymi, kad „Geriausio pirkinio“ titulas yra vienas svariausių įvertinimų rinkoje, patvirtinantis, jog taip nominuotas produktas „nuosekliai gerai pasirodė nepriklausomų bandymų metu tiek keliuose, tiek laboratorijoje ir susilaukė palankių vartotojų įvertinimų“. Bandydami automobilius, ekspertai atsižvelgia į daugybę skirtingų kriterijų, įskaitant patikimumą, saugumą, ekonomiškumą bei komfortą.

„Which?“ komisijos nariai taip pat pažymėjo, kad pastarasis kriterijus ë-C4 elektromobilyje neapsiriboja vien progresyvia važiuokle, bet ir apima daugybę detalių automobilio salone. Didelis langų plotas, pagal specialią komforto programą „Citroën Advanced Comfort“ suprojektuotos sėdynės, dėmesingai parinktos apdailos medžiagos – tokia visuma sukuria atpalaiduojamą atmosferą tiek išsileidus į ilgą kelionę, tiek ir per trumpą išvyką.

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pažymi, kad tokios transporto priemonių savybės dar svarbesnės mūsų regiono valstybėse nei kokybiškais keliais garsėjančiose Vakarų Europos šalyse. Pavyzdžiui, Lietuvoje ar Latvijoje, daugybę kilometrų vairuotojams kasdien tenka įveikti prastos būsenos danga.

Vis dėlto, specialisto teigimu, holistinis požiūris į komfortą kaip visumą, neapsiribojant vien pakabos parinktimis, bet ir įtraukiant apgalvotus salono sprendimus, gali tapti labai svarbiu koziriu bet kuriame pasaulio krašte. Tai neabejotinai padėjo „Citroën“ elektromobiliui laimėti minimuose rinkimuose.

„Mano supratimu, gamintojai turėtų skirti didelį dėmesį bendram komfortui automobilyje: tiek akustiniam, tiek fiziškai juntamam, kuris apima medžiagų parinkimą, jų pritaikymą ir pan. Kuo automobilis komfortiškesnis, kuo jis mažiau vargina kelionėse, kuo geriau tvarkosi su kelio nelygumais, tuo jis turėtų būti pranašesnis“, – sako pašnekovas.

Neina į kompromisus

M.Buzelio teigimu, šiais laikais tokia istorija net kiek stebina. Kai dauguma automobilių dėl grožio „apaunami“ vis platesniais ratais su vis siauresnėmis padangomis, dėl ko tampa vis standesni, „Citroën“ grįžo prie istoriškai šio prekių ženklo suformuoto požiūrio, kad pirmiausia – komfortas, o paskui visi kiti dalykai.

„Mėgstu sakyti, kad geriausi automobiliai yra tie, kuriuos gaminant daryta mažiausiai kompromisų. Juk mašina negali būti ir labai komfortiška, ir labai standi. Bet kai didelis dėmesys sutelkiamas vienai sričiai, pavyzdžiui, komfortui, tikėtina, kad ji bus puikiai ištobulinta“, – pastebi automobilių žinovas.

„Which?“ specialistų vertinimu, didelis dėmesys komfortui ypač dera su elektromobilio prigimtimi – važiuoti tyliai, sklandžiai, be vibracijų ir sukuriant įtampos nekeliančią atmosferą. Suprantama, pasirinktas modelis turi atitikti tam tikrus viena įkrova nuvažiuojamo atstumo, našumo ir įkrovimo galimybių reikalavimus.

Nugalėjusiame ë-C4 modelyje montuojama 50 kWh talpos ličio jonų baterija, iš kurios energija tiekiama 136 AG galią bei 260 Nm sukimo momentą sukuriančiam elektros motorui. Viena įkrova šeimyninis hečbekas gali įveikti iki 357 km (vertinant pagal WLTP metodiką), o jį įkrauti galima iki 100 kW galia. Įkraunant tokia sparta, per pusvalandį baterijos atsargos papildomos iki 80 proc.

Pasidalink