Automobilių elektrifikacija – šansas naujiems vardams, bet ar jie gali įgelti senbuviams?

Pastarąjį dešimtmetį automobilių pramonėje į akis krinta kiek neįprastas reiškinys: į rinką žengiantys nauji gamintojai drąsiai, nė kiek nesibaimindami senųjų grandų sėda prie žaidimo stalo. Tokio sujudimo nebuvo jau labai seniai. Tačiau daugeliu atvejų nauji vardai ateina rankose laikydami tą patį kozirį – elektra varomus modelius. Būtent elektrinės pavaros atvėrė naujas galimybes ir leido permaišyti kortas: galima suskaičiuoti ne vieną sėkmingai sužaistą partiją. Kokiais ėjimais naujokai demonstruoja savo ambicijas?

Pradžia nuo nulio arba visiška reinkarnacija

Nemaža dalis naujų į rinką žengusių gamintojų viską pradėjo nuo nulio. Pavyzdžiui, šiandien visame pasaulyje žinoma, populiariausių automobilių pardavimo statistikos viršūnėje įsitvirtinusi „Tesla“ buvo įkurta 2003-aisiais. Tai visiškai naujas projektas, neturintis sąsajų su kitais automobilių gamintojais, tačiau ambicijos, aiški vizija ir puiki rinkodara per du dešimtmečius leido tapti lyderiais.

Vis didesnį pagreitį įgauna Kinijos gamintojai. Vienas geriausių pavyzdžių – vos prieš dešimt metų įkurtas NIO. Jau dabar jis per metus pagamina apie 160 tūkst. elektromobilių. NIO  stengiasi įsitvirtinti ir plėstis ne tik vietinėje rinkoje, bet ir Europoje. Pasiekti gerų rezultatų Senajame žemyne svarbu ne tik dėl pelno, bet ir dėl reputacijos.

Galima rasti ir daugiau panašių arba dar įdomesnių pavyzdžių. Neseniai Europos rinkoje pasirodė naujas vardas KGM, o tik elektra varomas šio gamintojo modelis „Torres EVX“ patraukė tiek užsienio, tiek Lietuvos automobilių žurnalistų bei apžvalgininkų dėmesį. Pavyzdžiui, daugiametis konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys bei automobilių apžvalgininkas Dainius Leonavičius pripažįsta, kad naujas vardas jį suintrigavo, o, paaiškėjus visai šio gamintojo istorijai, kilo noras juo pasidomėti plačiau.

„Truputį nustebau, kai sužinojau, kad KGM – nevisiškai naujas gamintojas. Tai – iš naujo atgimstantis „SsangYong“. Anksčiau šio gamintojo visureigiai geriausiai buvo žinomi dėl išraiškingo, bet ne visiems priimtino dizaino. Regis, viskas verčiasi aukštyn kojom: naujieji savininkai stengiasi daug ką pradėti nuo švaraus lapo. Pavyzdžiui, naujasis „Torres EVX“ nėra toks šokiruojantis ir visiškai neprimena ankstesnių modelių. Taip, kai kurie dizaino elementai panašūs į kitų koncernų modelius, tačiau iš esmės jis ganėtinai nuosaikus ir išvaizdus.

Radikaliai keičiasi ne tik įvaizdis, bet ir ambicijos. Iki šiol „SsangYong“ per metus pagamindavo kiek daugiau nei po 100 tūkst. automobilių, tačiau naujieji šeimininkai visiškai restruktūrizavo ir atnaujino vieną gamyklą, tad jau dabar KGM pajėgumai padidėjo dvigubai, o artimiausiu metu planuojama pasiekti net 360 tūkst. automobilių metinę gamybos apimtį“, – apie vieną naujausių rinkos dalyvių pasakoja D. Leonavičius.

Tik konkurencingos kainos nepakanka

Nors rinkos senbuviai sprendžia tam tikras dilemas (pavyzdžiui, automobilių pramonės milžinas „Volkswagen“ vienu metu turi vystyti dvi skirtingas kryptis: pirkėjams, norintiems vidutinio dydžio SUV modelio su vidaus degimo varikliu arba elektrifikuota pavara, siūlo „Tiguan“, o ieškantiems elektromobilio – ID.4), tvirtos pozicijos rinkoje leidžia palaikyti reikiamą dinamiką. 

O naujokai privalo patraukti dėmesį geromis techninėmis savybėmis ir pasiūlyti konkurencingą kainą. Tačiau net jei tai pavyksta, svarbu ieškoti ir kitų sričių, kuriose būtų galima pademonstruoti išskirtinumą.

„Kaip pavyzdį paimkime „KGM Torres EVX“: jo kaina labai patraukli, beveik 40 tūkst. eurų, ir rinkoje nėra kito tokios klasės elektra varomo modelio, kuris šiuo atžvilgiu jį pranoktų, atsižvelgiant į visumą. Bet tik to nepakanka, todėl gamintojas turėjo pasiūlyti ir dar kažką išskirtinio, palyginus su konkurentais. Šiuo atžvilgiu galima paminėti šio modelio komfortą. 

Bandant jį, teko dardėti liūdnai pagarsėjusiu Molėtų plentu. Buvau maloniai nustebintas, kaip komfortiškai veikia jo važiuoklė. Kone visi tokios klasės modeliai turi standžias važiuokles, todėl tokiame kelyje jie vargina, o šis pasižymėjo labai aukštu komfortu. Iš tikrųjų nepamenu, kada paskutinį kartą šiuo keliu važiavau taip patogiai, jei nekalbame apie „Mercedes-Benz“ ar kitus aukštos klasės, „premium“ gamintojų modelius“, – pastebi D. Leonavičius.

Apžvalgininkas priduria, kad ir nusukus nuo asfalto į dar prastesnius kelius šis automobilis paliko neblogą įspūdį tiek valdymo, tiek komforto savybėmis, todėl tai gali būti patrauklus variantas tiems, kuriems reikia komfortiško didesnio pravažumo elektromobilio. Tai tampa šio modelio išskirtine ypatybe, nes kitų tai siūlančių konkurentų rinkoje iš esmės nėra.

Ar pakanka kozirių prieš senbuvius?

Tai dar ne visi šio rinkos naujoko koziriai. Iš konkurentų KGM išsiskiria ir 8 metus arba net milijoną kilometrų siekiančia akumuliatoriaus garantija. Taip drąsiai elgiamasi dėl to, kad bendrovė naudoja vieno pažangiausių ir didžiausių pasaulyje elektromobilių akumuliatorių gamintojų BYD produkciją. Toks pasirinkimas suteikia dar vieną privalumą – išvystytos technologijos užtikrina našumą.

„Nustebau dėl šio elektromobilio ekonomiškumo. Važiavau netaupydamas, ganėtinai dinamiškai. Įveikus 200 km, akumuliatoriaus įkrovos lygis siekė gerokai daugiau nei 50 proc., todėl viena įkrova, nesistengiant važiuoti ekonomiškai, galima įveikti bent 400 km. Gamintojas deklaruoja 460 km atstumą viena įkrova, todėl realus rezultatas tikrai geras“, – apžvelgia D. Leonavičius.

Bet ar tokios galimybės leidžia stoti į akistatą su konkurentais? Panašiai kaip ir „Torres EVX“ kainuojantis tik elektra varomas „Nissan Ariya Engage“, gamintojo duomenimis, viena įkrova įveikia 400 km, o keliais tūkstančiais brangesni „Škoda Enyaq iV 60“ bei „Volkswagen ID.4 Pure“ atitinkamai iki 400 km ir apie 360 km. Šiuo atžvilgiu naujokas gali ne tik drąsiai konkuruoti, bet net ir aplenkti senbuvius.

Nauji ar iš naujo atgimstantys gamintojai gali būti rimti konkurentai net ir tiems, kurie prie šio žaidimo stalo sėdi ilgus dešimtmečius ar net daugiau nei šimtmetį. Besikeičiančios tendencijos, modernios technologijos bei naujos energijos rūšys automobilių pramonėje leidžia į šią rinką įžengti naujiems vardams arba suteikia antrą šansą tiems, kuriems anksčiau konkuruoti buvo per daug sudėtinga.

Visgi svarbu, kad ir vartotojai suprastų apie besikeičiantį automobilių pramonės paveikslą ir kaip niekada dideles galimybes rinktis ne tik iš rinkos senbuvių, bet ir iš naujokų, nes šie gali maloniai nustebinti ar pasiūlyti tai, ko neturi kiti, net ir seniai rinkoje įsitvirtinę gamintojai.

 

ŽYMĖ:
Pasidalink