Automobilių konkursuose – tvarumo iššūkių sprendėjų pranašumas

Automobilių pasaulyje įprasta metus pabaigti ar pradėti susumuojant naujovių bei ryškiausių įvykių derlių. Verčiant dar vieną kalendoriaus lapą gausybė transporto temomis rašančių žurnalistų ir susijusių sričių ekspertų susirenka į komisijas, kuriose apdovanoja geriausius iš geriausiųjų. O kokį poveikį apdovanojimų karūnos turi galutiniam pirkėjui – ar automobilių parkų administratoriams svarbu atsižvelgti į apdovanojimus ir jų rezultatus? Ar tokių gamintojų kaip „Iveco“ pavyzdys signalizuoja apie esminius lūžius komercinio transporto vertinimo skalėse?

Ar tai būtų specializuotų žurnalų, ar žurnalistų autoklubų rinkimai, gamintojai visuomet užgniaužę kvapą laukia Metų geriausiųjų nominacijų ir nugalėtojų paskelbimo. Ne išimtis ir komercinio transporto pasaulis, kuriame verda itin atkakli konkurencinė kova ir kiekviena inovacija gali būti lemtinga.

Specialistų įvertinimai prideda svorio

„Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ kūrėjas Valdas Juozas Vilūnas sako, kad komercinio transporto pirkėjo pasirinkimą svariausiai nulemia automobilio savybių ir kainos santykis. Tačiau apdovanojimai ar patekimas tarp nominantų – taip pat svarbi detalė, nes iš esmės atspindi gamintojo pastangų ir siekio sukurti geresnį, pažangesnį produktą galutiniam klientui nei tai gali padaryti konkurentai, pripažinimą.

„Gamintojo gauti apdovanojimai, žinoma, paglosto pirkėjo savimeilę – juk kiti specialistai įvertino mano pasirinktą transportą“, – sako žurnalistas.

Bendrovės „Sixt“ atstovybės mūsų šalyje pardavimų vadovas, „Lietuvos metų komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys Valdas Stanislovaitis atkreipia dėmesį į dar vieną svarbų apdovanojimų akcentą – informacinį sklaidos lauką.

„Rinkimų proceso metu apie dalyvaujančius modelius rašoma ir kalbama daug daugiau nei apie kitus, todėl natūralu, kad potencialūs pirkėjai bent jau turi progą pagalvoti ir apie šias transporto priemones, net jei prieš tai jų nesvarstė“, – pažymi specialistas.

Anot V. Stanislovaičio, laurai rinkimuose savaime dar nereiškia komercinės sėkmės, tačiau neretai sprendimas pirkti apdovanojimus pelnantį transportą vėliau išnaudojamas ir reklamos bei marketingo specialistų.

„Pavyzdžiui, šūkis „geriausia nuomos kompanija į savo parką įtraukė 100 vienetų geriausių 2020 metų komercinio automobilio modelių“, tikėtina, gali ne vienai įmonei pasirodyti vertas paskelbimo, siekiant atkreipti klientų dėmesį, priminti jiems, kad siūlomas parkas yra pelnęs aukščiausių įvertinimų“, – pastebi V. Stanislovaitis.

Ilgas kelias iki titulo

Vis dėlto, bene didžiausią rinkimuose iškovotų titulų vertę sudaro ne trumpa šlovės spindesio akimirka apdovanojimų vakaro metu ir galimybė pasidėti trofėjų garbingoje lentynoje biure, tačiau ilgas kelias, du kartus nueitas iki galutinio rezultato.

Vieną kartą šį kelią įveikia produkto autoriai, metų metus praleisdami projektavimo biuruose ir kantriai kurdami tobulesnę transporto priemonę. Kitą kartą šį kelią nueina galutinį rezultatą vertinantys specialistai, visus metus skirtingais automobiliais važiuodami tūkstančius kilometrų, kad galėtų kruopščiai pasverti kiekvieno iš jų galimybes, atkreipti dėmesį į privalumus, palyginti tarpusavyje, galiausiai skirti balus ir už techninius parametrus.

Dėl to iš transporto temomis rašančių profesionalių žurnalistų sudarytų komisijų rinkimai laikomi prestižiniais visose pasaulio šalyse, o jose iškovoti titulai atspindi geriausius bendrus įvertinimus, gautus atsižvelgus į itin platų kriterijų aruodą.

„Apie komercinį transportą rašantys žurnalistai puikiai išmano savo darbą. Jie nuolat gauna daug išsamios informacijos apie naujienas, dalyvauja automobilių pristatymuose, bandymuose, todėl jų kompetencija abejoti neverta. Vertinimas, kuris pateikiamas lyginant ne tik techninius duomenis, bet ir važinėjant su įvairiais skirtingų gamintojų modeliais, būna išsamus bei objektyvus“, – teigia V. J. Vilūnas.

V.Stanislovaičio teigimu, jis pats nuolat seka naujienas apie geriausio komercinio transporto rinkimus bei apdovanojimus, atkreipia dėmesį į visus dalyvius bei jų pristatomas naujienas.

„Būtent naujovės, patobulinimai, atsiradę keičiantys modelių kartoms, rinkos naujienos ir pokyčiai mane domina labiausiai, į juos visada atkreipiu dėmesį“, – sako specialistas.

Sprendžiant tvarumo iššūkius – „Iveco“ titulai

Tiek dėl išsamių vertintojų kompetencijų, tiek dėl rinkos pokyčių rinkimuose natūraliai atsiranda naujų nominacijų, kurios specialistus domina ne mažiau. Komercinio transporto rinkimuose vis ryškesniais tampa ekologijos, taupumo ir tvarumo kriterijai, kurie ne tik atspindi naujas technologines galimybes ar taršos reguliavimus, bet vis dažniau iliustruoja ir pirkėjų reikalavimus.

Štai vien daugiau nei 20 metų į alternatyviais degalais varomą komercinį transportą investuojančios „Iveco“ kraityje, greta gausybės tradicinių titulų, per pastarąjį dešimtmetį vis dažnesni tapo apdovanojimai už nuopelnus ekologiškesnių pavarų diegimo srityje.

Kompanijos pastangos populiarinant alternatyviais degalais varomą transportą neliko nepastebėtos ir mūsų šalyje. Pernai vykusiuose „Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimuose suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomas „Iveco Daily“ furgonas išrinktas „Metų alternatyva“. Beje, „Daily“ modelį Italijos gamintojas siūlo ir varomą visiškai elektrine pavara.

„Apdovanojimai už aplinkos tausojimą, taupumą, sumanius sprendimus, kurie didina eismo saugumą ir geriną vairuotojo darbą, palankiai nuteikia transporto valdytojų atstovus“, – pastebi V. J. Vilūnas.

„Iveco“ rinkoje išsiskiria visa lengvųjų ir sunkiųjų komercinių transporto priemonių, varomų suslėgtomis ir skystomis gamtinėmis dujomis, gama. Pagrindiniai gamtinėmis dujomis varomo komercinio transporto privalumai yra didesnis ekonomiškumas palyginus su dyzeliniais analogais, mažiausias vidaus degimo variklių poveikis aplinkai, gerokai tylesnis veikimas, o panaudojus iš organinių atliekų pagamintus biodegalus, iki 95 % sumažinami CO2 išmetimai. Tai skatina žiedinės ekonomikos atsiradimą, atliekų ir besusidarančių išmetimų perdirbimą, naujų darbo vietų atsiradimą ir paskatą mažinti poveikį aplinkai.

Be to, gamtinėmis dujomis varomam transportui leidžiama įvažiuoti į požeminius stovėjimo garažus, nėra apribojimų važiuoti Alpių tuneliuose, keltis keltais ar pervežti geležinkeliais.

Dėl visų šių priežasčių suslėgtų ir suskystintų gamtinių dujų privalumus jau seniau atrado daugelio Europos miestų viešojo transporto parkai, o dabar dėmesį atkreipia vis daugiau lengvojo komercinio transporto naudotojų, sekančių rinkos naujienas ir judėjimo tendencijas.

Nuo 2025 metų įsigalioja draudimai eksploatuoti dyzelini transportą įvairiuose miestuose: Paryžiuje, Romoje, Madride, Štutgarte ir kituose, todėl  gamtinių dujų alternatyva tampa dar patrauklesnė bet kuriai transporto rūšiai.

Pasidalink