Automobilių rinkoje įsivyravo aiški tendencija: geriausia investicija – SUV modelis su gausia įranga

Nuo pirmųjų miesto visureigių populiarumo apraiškų buvo prognozuojama, kad šio tipo automobilių pardavimo apimtys sparčiai augs, tačiau niekas nesitikėjo, jog paklausa didės tokiais mastais. Iki šiol SUV tipo modeliai yra tarsi karštos bandelės, kurias visi mėgsta ir nori gauti tuojau pat.

Didžiulį miesto visureigių populiarumą visų pirma lėmė jų universalumas. Idealiu atveju vienas automobilis turi tikti visiems gyvenimo atvejams: važinėti kasdieniu maršrutu nuo namų iki darbo, savaitgalio išvykoms ir poilsinėms kelionėms, o prireikus – transportuoti ir didesnius krovinius.

Pageidautina, kad jis būtų saugus, komfortiškas ir kad jo pravažumo pakaktų ir sudėtingesnėmis žiemos sąlygomis. Visus šiuos kriterijus atitinka tik didesnio pravažumo keturračiai.

SUV modeliai vilioja visų segmentų pirkėjus ir nesuku suprasti kodėl. Toks automobilis kaip „Škoda Karoq“ šimtui kilometrų sunaudoja tik kiek daugiau nei 4 litrų benzino, naujos kartos „Kia Sportage“ montuojama elektronikos valdoma pakaba užtikrina komfortišką važiavimą, o 620 litrų „Hyundai Tucson“ bagažinės talpos užtenka ir persikraustant, tad kitiems kėbulų tipams tiesiog nelieka vietos.

Patogiau vairuoti kasdien

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pažymi, kad perėjimas prie SUV modelių yra tarsi naujas transporto industrijos raidos etapas. Anot rinkos eksperto, tai lemia ir besikeičiantys vartotojų įpročiai, kai vis dažniau atsisakoma tiesioginės nuosavybės teisės ir pasirenkama ilgalaikė nuoma ar kito tipo panaši paslauga. O tokiomis sąlygomis SUV modeliai įgyja pranašumą dėl savo universalumo.

„Tai tarsi kompromisinis variantas: SUV modelis visuomet bus universalesnis už bet kurio kito kėbulo tipo automobilį. Galbūt jis nėra idealiai pritaikytas konkrečiai užduočiai, tačiau tuo pat metu gerai tinka visiems gyvenimo atvejams“, – pagrindinę miesto visureigių populiarumo priežastį įvardija pašnekovas.

Rinkos ekspertas priduria, jog kasdien vairuoti tokį SUV ar krosoverį yra paprasčiau nei kitokio tipo modelį, o tai taip pat labai vilioja pirkėjus. Dėl didesnės prošvaisos ir aukštesnio kėbulo lengviau atlikti kasdienius pasikartojančius veiksmus.

„Į tokį automobilį patogiau įlipti ir iš jo išlipti, aukštesnė sėdėsena taip pat užtikrina geresnį matomumą, ne taip baisu pastatyti automobilį arti bortelio kieme ar stovėjimo aikštelėje, galbūt mažiau akina kitų transporto priemonių šviesos ir t. t. Šie iš pažiūros maži dalykai žmonėms yra svarbūs“, – pastebi M. Buzelis.

Specialistas neatmeta galimybės, kad ilgainiui naujų automobilių rinkoje visiškai dominuos vien miesto visureigiai. Pasak eksperto, populiariausių gamintojų modelių gamose jau dabar išsiskiria būtent tokie automobiliai.

Pavyzdžiui, „Hyundai“ gamoje – net keturi skirtingi SUV modeliai, komplektuojami su benzininiais, dyzeliniais varikliais ir įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis. Taip pat siūloma ir vien elektra varoma krosoverio „Kona“ versija.

Mantas BuzelisDidelė paklausa lemia didesnę likutinę vertę

Miesto visureigiai geriau išlaiko vertę antrinėje rinkoje. M. Buzelio teigimu, šiuo atveju matematika labai paprasta: didesnė likutinė vertė lemia mažesnes lizingo įmokas. Šiuo atžvilgiu su miesto visureigiais negali konkuruoti jokio kito kėbulo tipo automobiliai.

„Taip, žmonės dažnai renkasi SUV modelius, nes turi galimybę sutaupyti mokėdami mažesnes mėnesines įmokas ir daugiausia tai lemia didesnė būtent tokių automobilių paklausa antrinėje rinkoje“, – apie ekonominę naudą kalba rinkos ekspertas.

Pašnekovas pastebi, kad neslopstantis miesto visureigių populiarumas keičia automobilių išvaizdą. Gamintojams orientuojantis į didesnio pravažumo automobilių dizainą, skirtingų segmentų modeliai tampa panašūs vienas į kitą.

„Vis sudėtingiau tiksliai įvardyti, kurie nauji modeliai yra SUV tipo, o kurie – ne. Šiuolaikinių elektromobilių kėbulo tipai apskritai atrodo tarsi naujai sukurti. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.4“ savo proporcijomis primena hečbeką, tačiau jo ratai gerokai didesni ir pats automobilis – aukštesnis“, – apie nykstančias kėbulo tipus skiriančias ribas dėsto M. Buzelis.

Aukštesnio lygio komplektacija – gera investicija

Naują automobilį kiekvienas pirkėjas komplektuoja pagal individualius poreikius, tačiau siekiant kuo mažesnio nuvertėjimo M. Buzelis rekomenduoja rinktis svarbiausias naujas sistemas turinčias versijas. Geriausi tokios įrangos pavyzdžiai – didesni multimedijos ekranai, greičio palaikymo sistemos, parkavimo davikliai, kameros ir beraktis užvedimas.

„Dar geriau, jei, tarkime, greičio palaikymo sistema yra adaptyvi, t. y. gali fiksuoti atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės ir, prireikus, pristabdyti. Toks automobilis iškart tampa patrauklesnis pirkėjams, nes tai labai praverčia kelionėse. Arba, pavyzdžiui, dabar nieko nestebina galinio vaizdo kamera, tačiau 360 laipsnių panoraminis vaizdas – malonus privalumas“, – komentuoja pašnekovas.

Tuo pat metu reikėtų atkreipti dėmesį, kad rinkoje siūlomų naujų modelių kainodara yra labai skirtinga. Už bazinės komplektacijos „Volkswagen Tiguan“ sumokėjus beveik 32 tūkst. eurų automobilyje netgi nebus galinio vaizdo kameros ir beraktės durų atidarymo bei užvedimo sistemos. Už tai tektų papildomai atverti piniginę.

Kitoje šio spektro pusėje yra tokie modeliai kaip „Hyundai Tucson“, kuriuose, pradedant nuo 26 tūkst. eurų, montuojama visa aukštesnį komforto lygį užtikrinanti įranga, įskaitant 10,25 colio skaitmeninį prietaisų skydelį, „Bi-LED“ priekinius žibintus, belaidį išmaniųjų telefonų įkrovimą ir automatinę dviejų zonų klimato kontrolę.

Pasidalink
Exit mobile version