Automobilius pasitinkame pagal išvaizdą – palydime pagal saloną: koks jo kokybės receptas?

Sakoma, kad žmones sutinkame pagal drabužį, o išlydime pagal protą, bet šį posakį būtų galima pritaikyti daug plačiau. Ne paslaptis, jog įspūdį apie automobilius pirmiausia susidarome pagal jų išvaizdą, tačiau renkantis sau tinkamiausią modelį kasdieniam naudojimui svarbu suprasti, kad sėdėti jo viduje teks gerokai dažniau, nei grožėtis kėbulo linijomis. Būtent todėl prieš perkant automobilį neprošal pasidomėti, ką apie jo salono kokybę bei ergonomiką sako ekspertai, išbandę ne vieną dešimtį transporto priemonių, bei „pasimatuoti“ jį patiems. Štai Jungtinėse Amerikos Valstijose leidžiamas „Wards AutoWorld“ žurnalas kasmet nuo 2011-ųjų skelbia geriausių automobilių salonų dešimtuką. Leidinio ekspertai vertina vidaus dizainą, medžiagas, patogumą naudoti, intuityvumą ir panašius kriterijus. Tiesa, naujausias – 2023 metų – dešimtukas rodo, kad, norint sėdėti viename geriausių salonų, nebūtina dairytis į brangiausius automobilius – šalia tokių modelių kaip „BMW i7“ ar „Land Rover Range Rover“ lygiavertėmis teisėmis puikuojasi ir naujasis „Kia Sportage“.

Vieno recepto nėra, tačiau bene svarbiausia – intuityvu

Tinklalaidės „Overdraivas“ bendraautorė ir transporto žinovė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė teigia, jog jai patinka, kai automobilio salonas suplanuotas intuityviai. Tik štai receptą, pasakantį, kaip tą padaryti, įvardyti sunku. „Gal tik kelios esminės sudėtinės dalys: pirmiausia, norint sukurti patogų, gerą saloną, mano nuomone, nereikia revoliucijos – reikia evoliucijos. Blogai, kai įlipęs į pažįstamos markės modelį nebesusigaudai, kur kas padėta, paslėpta, padaryta. Todėl svarbu palikti patogiausius dalykus, prie kurių vartotojai įpratę, ir viską papildyti naujovėmis. Jeigu įsėdęs į automobilį žmogus, paieškojęs, kaip jį valdyti, net kaip susireguliuoti sėdynę ar vairą, sutrinka ir pagalvoja, kad „nesąmonė“, tai nėra geras ženklas“, – analizuoja pašnekovė. Intuityvumo bei skirtingų modelio kartų tęstinumo svarbą iliustruoja pavyzdžiai rinkoje, kai gamintojams teko atsisakyti naujovių ir grįžti prie senų įpročių. Štai visai neseniai „Volkswagen“ vadovas Thomas Schäferis pripažino, kad jų sprendimas didžiąją dalį valdiklių perkelti į ekranus bei jutiklinius paviršius padarė daug žalos, o ateities modeliuose bus grįžta prie fizinių mygtukų. „Kalbant apie ekranus – jie taip pat turi būti kokybiški ir patogūs. Nesmagu, jei ekranas įtaisytas nepatogiu kampu ir jame nuolat atsispindi saulės šviesa. Nepatogu, jeigu į jį perkeltos visos funkcijos, net esminės, ir norint, tarkime, nusidžiovinti veidrodėlius ar pasididinti temperatūrą salone, vienintelis kelias yra maigyti ekraną“, – apie atvejus, kai ekranai tampa labiau trukdžiu nei pagalbininku, pasakoja automobilių žinovė. Nagrinėjant amerikiečių leidinio paskelbtą dešimtuką, galima įžvelgti dar vieną tendenciją: didžiojoje dalyje automobilių įrengti atskiri mygtukai pagrindinėms funkcijoms valdyti. Jau minėto „Kia Sportage“ centrinėje konsolėje sumontuoti fiziniai mygtukai pagrindinėms kasdienėms funkcijoms valdyti. Temperatūra taip pat reguliuojama bene patogiausiu būdu – sukant valdymo ratuką, o kitos klimato bei garso sistemos funkcijos pasiekiamos interaktyvioje juostoje. Ji sumontuota taip, kad visada būtų patogiai pasiekiama ir matoma. „Jeigu į ekraną perkeliamos papildomos funkcijos – nieko bloga. Tačiau vėlgi gamintojui reikia atlikti namų darbus, kad būtų aišku, kas išties patogu, o kas apsunkins vairavimą“, – ekranų vaidmenį mašinų salone komentuoja D. Sergijenko-Ramaškevičienė. Kartu apžvalgininkė priduria, kad geriausia įrenginių valdymo praktika į transporto priemonių pasaulį turėtų atkeliauti iš išmaniųjų telefonų ir kitų įrenginių, mat čia vartotojo patirčiai skiriama ypač daug dėmesio.„Būtent telefonų gamintojai galėtų papasakoti, kokie judesiai, pasirinkimai, meniu išdėstymo variantai patogiausi. Ir tikrai jau galima matyti automobilių pramonėje pavyzdžių, kai šios praktikos pritaikomos. Galbūt tik valdymo balsu galimybė galėtų būti plačiau diegiama, o sistemos galėtų būti intuityvesnės: kaip „Siri“, „Alexa“ ir panašiai“, – pastebi žinovė.

Laimėjo visuma

Rinkdami verčiausius automobilių salonus „Wards“ vertintojai ieškojo geriausio patogumo, stiliaus, funkcionalumo ir kainos derinio. Žurnalo redaktorė ir viena iš „2023 10 Best Interiors & UX“ komisijos narių Christie Schweinsberg komentavo, jog teisėjai visada ieško geriausio salono už prieinamą kainą, o iš „Sportage“ tiesiog nebuvo galima reikalauti daugiau, atsižvelgiant į tai, kiek ir ko gaunama už automobilio kainą. „Mūsų bandomajame automobilyje buvo neįtikėtinai daug mums patikusių funkcijų, taip pat ir daugybė minkštų, malonių liesti paviršių. Akį traukiantis raudonos ir juodos spalvų derinys, greitas telefono susiejimas, du išlenkti 12,3 colio ekranai, kuriuose rodoma žavi pasisveikinimo animacija, taip pat daugiafunkcis klimato ir garso valdymas bei didelė krovinių erdvė“, – redaktorė vardijo komisiją palenkusias populiariojo krosoverio savybes. Pagyrų pelnė ir galinės sėdynės – visgi automobilių vertintojai neretai jas ignoruoja. Pasak „Wards“, galinės eilės keleiviai jaučiasi ypač komfortiškai, gerus jų pojūčius sustiprina atlenkiamos sėdynės ir galimybė mėgautis vaizdu pro panoraminį stoglangį. Be to, „Sportage“ pasižymi didžiausia erdve kojoms tarp šio segmento modelių. Beje, rezultatų tikslumą ir objektyvumą įrodo tai, kad komisija atkreipė dėmesį net į tokias smulkmenas, kaip, tarkime, navigacijos klaviatūrą, kurioje rodomi ir skaičiai, ir raidės vienu metu, – dėl to nereikia nieko perjunginėti vedant adresą ar kitą tekstą.

 

Pasidalink
Exit mobile version