Baltijos kelio dieną žinomas keliautojas elektromobiliu be sustojimų įveikė istorinį maršrutą

Minėdamas 33-iąsias Baltijos kelio metines, žinomas Lietuvos keliautojas Vitoldas Milius elektromobiliu įveikė visą 600 kilometrų atstumą nuo Vilniaus iki Talino. „Mercedes-Benz EQS 450+“ modelį vairavęs tolimųjų kelionių rekordininkas šįkart visą distanciją nuvažiavo viena įkrova, o automobilio borto kompiuteris rodė, kad dar galėtų nuvažiuoti 191 km. Vidutinės kelionės sąnaudos – 14,2 kWh/100 km.

1989 metų rugpjūčio 23 dieną maždaug du milijonai žmonių susikibo rankomis į gyvąją grandinę, kuri sujungė visas tris Baltijos šalis. Taikios politinės akcijos dalyviai tokiu būdu patvirtino savo vieningumą ir ryžtą siekti laisvės. Anot V. Miliaus, nors dabar jau niekam nereikia priminti apie įvykio svarbą, kasmet paminėti šią dieną – tinkama duoklė istorijai.

„Aš visuomet stengiuosi kažkaip dalyvauti minint šią svarbią dieną. Teko prisijungti prie ta proga rengtų bėgimų, sukarti visą atstumą įprastu automobiliu ir padėti organizuoti tam skirtus renginius. Šiais metais prisiminęs, kad jau yra visą distanciją galinčių įveikti elektromobilių, nusprendžiau imtis tokio iššūkio“, – pasakoja idėjos autorius.

Tobulėjant technologijoms, auga ir vartotojų lūkesčiai

Greta simbolinio istorinės datos minėjimo ši kelionė turėjo ir praktinį aspektą. Pasak V. Miliaus, maršrutu Vilnius–Talinas darbo reikalais lietuviai keliauja ganėtinai dažnai – tai yra viena svarbiausių krypčių.

Jam ir pačiam ne kartą teko vykti į susitikimą Estijoje ar, pasiekus šią šalį, keltu judėti toliau į Skandinaviją. Vis dėlto elektromobiliu tokią kelionę įveikusių tautiečių vis dar nėra daug, todėl informacijos trūksta.

„Lietuviai elektromobilio galimybes ilgą laiką vertino pagal tai, ar su viena įkrova galima iš sostinės nukakti iki pajūrio. Tuo metu keliaujantiems darbo reikalais ne mažiau svarbus yra maršrutas Vilnius–Talinas. Todėl norėjosi visą atstumą įveikti elektromobiliu ir pasidalinti savo patirtimi su panašią kelionę planuojančiais vairuotojais“, – komentuoja pašnekovas.

„Mercedes-Benz EQS 450+“ elektromobiliu V. Milius be sustojimų jau yra nuvažiavęs nuo Vilniaus iki Palangos ir grįžęs atgal. Taip pat vyras išbandė automobilio galimybes lekiant iš sostinės į pajūrį didžiausiu leistinu greičiu. Pastarasis bandymas vairuojant šį modelį taip pat nebuvo didelis iššūkis – tikslą keliautojas pasiekė dar turėdamas nemažą energijos likutį.

Viena įkrova įveiktas visas maršrutas nuo Vilniaus iki Talino – geras praktinis pavyzdys, kokią pažangą per pastarąjį dešimtmetį padarė į elektra varomus automobilius persiorientuojantys gamintojai. 600 kilometrų realiomis sąlygomis gali nuvažiuoti ne tik „Mercedes-Benz EQS“, bet ir tokie modeliai kaip „Tesla Model S“ ar BMW iX, ir šis sąrašas sparčiai plečiasi.

Išmaniosios sistemos leidžia naudotis komforto įranga

Gamintojas skelbia, kad 107,8 kWh bateriją turinčio „Mercedes-Benz EQS 450+“ nuvažiuojamas atstumas (pagal WLTP testus) siekia iki 780 kilometrų. V. Miliaus teigimu, žinant šio modelio parametrus ir jau išbandžius jį ilgesnėse išvykose, dėl galimybės įveikti visą atstumą viena įkrova pernelyg daug dvejonių nekilo.

Net jeigu būtų tekę sustoti, kelionė nebūtų pernelyg prailgusi, nes šio modelio bateriją galima krauti iki 200 kW galia. Įkrovimas nuo 10 iki 100 proc. tuomet trunka vos pusvalandį.

„Maršrutas Vilniaus–Talinas elektromobiliams yra labai palankus, kadangi jame daug greičio ribojimų. Magistralė tęsiasi tik iki Panevėžio, o toliau tenka judėti su srautu. Tuo pat metu dėl didelio sunkiasvorių srauto riedėti pernelyg lėtai negalėjau, nes taip būčiau trukdęs kitiems eismo dalyviams. Taigi buvau dėmesingas, tačiau niekur neskubantis eismo dalyvis“, – dėsto patyręs vairuotojas.

V.Milius automagistrale važiavo šiek tiek mažesniu nei leistina greičiu. Jo žodžiais, ilgoje kelionėje galėjo pasitaikyti netikėtumų, todėl jau pačioje pradžioje išnaudoti pernelyg daug energijos būtų buvę neracionalu.

Tiršta klampia kaitra alsuojančią vasaros dieną taip pat labai pravertė „Mercedes-Benz EQS“ modeliuose diegiama energijos sąnaudų valdymo sistema. Tai leido smarkiai nesumažinant nuvažiuojamo atstumo visą kelią naudotis oro kondicionieriumi.

„Įjungus „Eco+“ funkciją, klimato kontrolės veikimas šiek tiek susilpnina jos pajėgumą. Nors salonas neatvėsinamas tiek, kad ant nosies kabėtų varveklis, siekiant komforto, to visiškai pakanka. Netgi nėra prasmės visiškai išjungti vėdinimo, o multimedijos įrangos ar garso sistemos sąnaudos yra pernelyg menkos, kad turėtų įtakos įveikiamam atstumui“, – apie vieną svarbiausių elektromobilio privalumų aiškina pašnekovas.

Pasidalink