Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
  • Autonaujienos
  • Autosportas
  • Komercinis transportas
  • Superauto
  • Žalioji banga
  • Reikia žinoti
  • Motociklai
Mobilis24.ltMobilis24.lt
Aa
Ieškoti
Sekite mus
Mobilis24.lt > Rubrikos > Autonaujienos > Beieškant Metų automobilio surengtos netikėtos traukos lenktynės
Autonaujienos

Beieškant Metų automobilio surengtos netikėtos traukos lenktynės

2022-05-15
Dalinkis
Skaitoma 6 min
Dalinkis

Neretai atrodo, kad išrinkti sportišką automobilį labai paprasta – užtenka žvilgtelėti į gamintojo pateikiamus įsibėgėjimo iki 100 km/val. ar net 200 km/val. skaičius. Tačiau „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose prie pačių sportiškiausių modelių vairo sėdę profesionalai akcentavo, kad šis kriterijus, nors ir svarbus, dažnai nepasako apie automobilį tiek daug, kiek išduoda kitos jo savybės, atsiskleidžiančios vairuojant.

25-ąjį kartą vykstančiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose ypač galingų ir sportiškų modelių netrūksta. Čia, pradedant 510 AG turinčiu „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, baigiant 380 AG galios „Porsche Macan S“, galingiausius automobilius sustačius į vieną eilę, galima suskaičiuoti apie 3000 AG.

Pasitelkė konsultantus

Ir skaičiai, kuriuos pateikia gamintojai, sako konkurso komisijos narys, žurnalo „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, Vitoldas Milius, neabejotinai yra reikšmingi ir daug pasakantys apie automobilį. Tačiau sportiškiausių modelių bandyti ir ieškoti paties geriausio sukviesti ekspertai turėjo galybę pastabų ir apie daugelį kitų automobilių savybių. Sportiškiausius automobilius šiemet bandė Giedrius Notkus, ralio meistras, Domas Zinkevičius, važiuoklių ir pakabų ekspertas, dirbęs su pasauliniais automobilių gamintojais, Egidijus Janavičius, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas (LASF), Kęstutis Taškūnas, draugiametis įvairių automobilių sporto varžybų nugalėtojas.

„Daliai mūsų konsultantų sportiškumas, nepaisant visko, yra susijęs su garsu. O rinkimuose turime tokį 390 AG galios elektrinį „Audi e-tron GT“, kuris, nepaisant to, kad įprasto vidaus degimo variklio garso neturi, pasižymi puikiomis savybėmis ir tuo, ko galima laukti iš ateities sportiškų automobilių“, – pasakojo V. Milius.

Dar vienas aspektas – kėbulo tipas. Ir, nors atrodytų, kad visureigio kėbulą turintys automobiliai niekuomet negali būti, tarp sportiškiausių šiemet – net keturi visureigiai: „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Porsche Macan S“ ir „Aston Martin DBX“.

„Ir tik atrodo, kad SUV tipo automobiliai negali būti sportiški: visi pripažino, kad dabartiniai visureigiai yra net labai sportiški, o juose įdiegtos technologijos, sistemos visų teigimu nebežiūrint į kėbulo tipą prilygsta panašaus galingumo sportiškiems sedanams ir hečbekams. Atrodo, kad vien dėl kėbulo formos jie turėtų pralošti mažesniems automobiliams, tačiau taip nenutiko“, – pabrėžė V. Milius.

Pasakodamas apie bandymus ir tai, ką išskyrė automobilius bandę ekspertai, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys pasakojo, kad nuomonės išties išsiskyrė. Visgi vardinant atradimus ir geriausias savybes, dažniausiai buvo minimi „Alfa Romeo“, „Jaguar“ ir „Audi“ modeliai.

Surengė traukos lenktynes

Nors sprendimas, kuris automobilis yra sportiškiausias, bus priimtas įvertinus visas sportiškiausių automobilių galimybes ir savybes, Lietuvos žurnalistų autoklubas, organizuojantis „Metų automobilio“ rinkimus, nusprendė LSC „Druskininkai“, kur visą savaitę vyksta konkurse dalyvaujančių automobilių bandymų stovykla, surengti improvizuotas traukos lenktynes ir pamatuoti, ar tikrai gamintojų pateikiami skaičiai popieriuje lygiai taip pat atrodo ir realybė.

Prie varžybų starto linijos stojo šeši skirtingi modeliai: jau minėti SUV „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“, „Jaguar F-Pace SVR“, „Porsche Macan S“ ir „Aston Martin DBX“, o taip pat elektra varomas „Audi e-tron GT“ bei „Jaguar F-Type“.

Traukos lenktynės organizuotos taip, kad lėčiausiai iki 100 km/val. pagreitėjantys modeliai varžytųsi vienas su kitu dukart. Per tą laiką pasikeistų ir vairuotojai, tad jeigu kažkuris būtų greitesnis, jis taip pat gautų šansą parodyti automobilio galimybes.

Visi modeliai nuo lėčiausio iki greičiausio (pagal gamintojų informaciją):

  • „Jaguar F-Type“ – 4,6 sek.
  • „Porsche Macan S“ – 4,6 sek.
  • „Aston Martin DBX“ – 4,5 sek.
  • „Audi e-tron GT“ – 4,1 sek.
  • „Jaguar F-Pace SVR“ – 4 sek.
  • „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“- 3,8 sek.

Ir staigmenos pasipylė jau nuo pirmųjų važiavimų, mat popieriuje vienodai greiti modeliai, paaiškėjo, yra toli gražu ne lygiaverčiai – čia „Jaguar F-Type“ išsiveržė į priekį ir aplenkė „Porsche Macan S“.

„Jaguar“ kova su „Aston Martin DBX“ nebuvo tokia aiški – po kelių bandymų paaiškėjo, kad brangiausias šių metų rinkimų modelis pranašesnis už britų inžinierių kūrinį. Tačiau benzinu varomas „Aston Martin“ per plauką nusileido „ant popieriaus“ greitesniam „Audi e-tron GT“.

Vieninteliam elektra varomam į sportiškiausio vardą pretenduojančiam modeliui teko stoti į akistatą su galingiausiu – 550 AG turinčiu – „Jaguar F-Pace SVR“. Užteko poros bandymų, kad būtų aišku, jog „Jaguar“ šioje kovoje pranašesnis.

Vyšnia ant torto tapo „Jaguar F-Pace SVR“ kova su „Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio“. Žinovai čia tikino, kad „Alfa Romeo“ turėtų ganėtinai lengvai įveikti Didžiojoje Britanijoje gimusį kūrinį. Visgi jau pirmuoju bandymų „Jaguar“ išsiveržė į priekį kone visu kėbulu ir neužteko nė kelių bandymų, kad „ant popieriaus“ greitesnis „Alfa Romeo“ nusineštų pergalę. Tai, kuriam modeliui teks sportiškiausio titulas, paaiškės „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų pabaigoje.

Geriausių septynių konkurso modelių paskelbimas numatomas lapkričio 17 d., o rinkimų finalas, kurio metu paaiškės „Lietuvos metų automobilis 2022“, „Tautos automobilis 2022“, „Metų visureigis“ ir kitų nominacijų nugalėtojai – lapkričio 27 d.

Gal jums patiks

Vairavimo asistentai čia ne pirmoje vietoje: kaip technologijos keičia tikruosius visureigius?

Įvertino automobilių pirkėjų pasirinkimą – dažniausiai lietuviai domisi universalais

Komfortiška tyla automobiliuose: gamintojai vis dažniau pasitelkia ausinėse naudojamą technologiją

„Volkswagen“ pristatė naujos kartos bestselerį – dar stilingesnį ir pažangesnį „Tiguan“ visureigį

„Via Baltica“ modernizavimo darbai įgauna pagreitį: 2 kelio ruožai bus baigti dar šiais metais

paninfo 2022-05-15 2022-05-15
Parašykite komentarą

Naujausi įrašai

Vairavimo asistentai čia ne pirmoje vietoje: kaip technologijos keičia tikruosius visureigius?
Autonaujienos 2023-09-20
Astra
Įvertino automobilių pirkėjų pasirinkimą – dažniausiai lietuviai domisi universalais
Autonaujienos 2023-09-20
Komfortiška tyla automobiliuose: gamintojai vis dažniau pasitelkia ausinėse naudojamą technologiją
Autonaujienos 2023-09-20
„Volkswagen“ pristatė naujos kartos bestselerį – dar stilingesnį ir pažangesnį „Tiguan“ visureigį
Autonaujienos 2023-09-19
Ad imageAd image
© 2023 Vapsva Media, MB | Visos teisės saugomos
Go to mobile version
adbanner
Įjungtas AdBlock
Ši svetainė gyvuoja reklamos dėka. Palaikykite mus-išjunkite reklamos blokavimą.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Pamiršote slaptažodį?