Italas Giotto Bizzarrini buvo talentingas inžinierius, suprojektavęs daugybę automobilių ir variklių įvairiems gamintojams, tačiau jo paties įmonė „Bizzarrini” gyvavo tik penkerius metus, nuo 1964 iki 1969 m. Per tą laiką pavyko pagaminti tik mažiau nei 400 sportinių automobilių. Buvo bent keturi bandymai atgaivinti Bizzarrini prekės ženklą, tačiau visos šios trečiųjų šalių verslininkų pastangos baigėsi tik prototipų konstravimu. Penktasis bandymas vyksta pagal kitokį scenarijų.
2020 m. „Bizzarrini” prekės ženklo teises įsigijo Didžiosios Britanijos bendrovė „Pegasus Brands”, kuriai priklauso prabangiais automobiliais („Aston Martin”, „Rolls-Royce”, „Koenigsegg” ir kt.) prekiaujančių salonų tinklas o pati ji priklauso Kuveito holdingui „Alroumi Group”. Naujieji vadovai, tarp kurių yra buvusių aukščiausio lygio „Aston Martin” vadovų, pavyzdžiui, Ulrichas Betzas, priėmė netradicinį strateginį sprendimą: „Bizzarrini” prekės ženklo atgimimas prasidėjo ne nuo ambicingo naujo hiperautomobilio projekto, o nuo vadinamosios išplėstinės serijos automobilių konstravimo.
Replikuoti pasirinktas garsiausias „tikrosios” kompanijos modelis – 1965 m. „Bizzarrini 5300 GT Corsa” kupė. Tikslios kopijos pagal originalias tų metų specifikacijas ir technologijas 2022 m. vasarą pradėtos gaminti naujoje gamykloje Jungtinėje Karalystėje. Automobiliai turi plieninį rėmą, plastikinį kėbulą ir karbiuratorinį V8 5.3 variklį, išvystantį daugiau kaip 400 AG. Seriją sudaro 24 egzemplioriai, kuriais neleidžiama važinėti viešaisiais keliais. Visi jie jau parduoti po maždaug 2 mln. dolerių už vienetą. Jau turėdama šį kapitalą, Bizzarrini bendrovė nusprendė sukurti originalų hiperautomobilį.
Naujasis kupė pavadintas „Bizzarrini The Giotto” – originalios įmonės įkūrėjo garbei. Tai hiperautomobilis su anglies pluošto kėbulu, kurį suprojektavo Turino ateljė „GFG Style” (Giorgetto & Fabrizio Giugiaro). Šis pasirinkimas buvo neatsitiktinis, nes būtent Giorgetto Giugiaro beveik prieš 60 metų, dar būdamas jaunas „Bertone” studijos darbuotojas, sukūrė „Bizzarrini 5300 GT” modelio dizainą.
„Giotto” perteikti kai kurie septintąjam dešimtmečiui būdingi sportinio automobilio bruožai. Pavyzdžiui, du horizontalūs plyšiai ant nosies arba panoraminis galinis langas, iškylantis virš šonų. Už sėdynių įrengtas originalus atmosferinis V12 variklis, kurį sukūrė Cosworth. Jo darbinis tūris – 6626 kubiniai centimetrai – užšifruta paties Giotto Bizzarini gimimo data (1926 m. birželio 6 d.). Pavarų dėžė yra aštuonių pavarų „robotas” su dviem sankabomis. Ir jokių elektrinių priedų.
Deja tai visa informacija. Šiuo metu vyksta intensyvūs kūrimo darbai. Pirmieji važiuojantys egzemplioriai į kelių bandymus turėtų išvažiuoti tik 2024 m. pabaigoje. Komercinių automobilių gamyba numatoma tik 2026 m. pradžioje.