„Bugatti Tourbillon”: 8,3 litro atmosferinis V16, trys elektros varikliai ir 1800 AG

„Bugatti” pristatė naują bazinį superautomobilį „Tourbillon”, pakeisiantį „Chiron” modelį. „Tourbillon” dizainas nėra didelė staigmena, tai „Chiron” stiliaus evoliucija, tačiau techninė įranga yra visiškai nauja ir labai brangi.

Gegužės pabaigoje „Bugatti”, dabar kontroliuojama kroatų „Rimac Group”, pranešė apie paskutinio, 500-ojo „Chiron” superautomobilio gamybą, o birželio 20 d. prasidėjo naujas legendinės prancūzų markės istorijos skyrius – „Bugatti Rimac” vadovas Mate Rimac asmeniškai pristatė nuo nulio pagamintą visais ratais varomą hibridinį superautomobilį „Bugatti Tourbillon”. Norintieji įsigyti „Tourbillon” turi paruošti mažiausiai 3,8 mln. eurų, o „Chiron” kainuoja nuo 2,4 mln. eurų.

Pavadinimas „Tourbillon” reiškia elitinius, itin tikslius chronografus, kurių mechanizmas gali iš dalies kompensuoti Žemės traukos jėgą. Naujasis Bugatti superautomobilis tiesiog persmelktas brangios ir tikslios mechanikos dvasios – kūrėjai norėjo, kad jis būtų suvokiamas kaip meno kūrinys, kurio vertė nepriklauso nuo laiko. Šia prasme gana konservatyvus „Tourbillon” dizainas su būdingais pasagos formos lankais aplink dureles atrodo gana logiškas: prie jo dirbo buvęs Bugatti vyriausiasis dizaineris Achimas Anscheidtas, pernai užleidęs vietą jaunesniam kolegai Frankui Hale’ui.

"Bugatti Tourbillon": 8,3 litro atmosferinis V16, trys elektros varikliai ir 1800 AG

„Bugatti Tourbillon” pagrindas visiškai naujas iš anglies pluošto pagamintas monokokas. Kėbulo proporcijos, palyginti su „Chiron”, tapo veržlesnės ir atletiškesnės, aerodinaminiai elementai, kad netrikdytų išorinių kontūrų harmonijos, kiek įmanoma paslėpti kėbulo viduje. Automobilio gale yra ištraukiamas antifenderis, dar vadinamas aerodinaminiu stabdžiu su reguliuojamu atakos kampu, o iš po apačios išeinantis difuzorius prasideda maždaug nuo automobilio vidurio – būtent jis sukuria liūto dalį prispaudžiamosios jėgos, nes važiuojant didžiausiu greičiu antifenderis nuimamas. Didžiulės pakeliamos durys, įeinančios į stogą, yra valdomos elektra. Bendras „Tourbillon” ilgis – 4671 mm, plotis – 2051 mm, aukštis – 1189 mm, ratų bazė – 2740 mm.

„Tourbillon” interjeras yra kur kas estetiškesnis nei „Chiron” ir gali varžytis su „Pagani” superautomobilių interjero šedevrais. Brangakmeniais puoštame prietaisų skydelyje tiesiogine to žodžio prasme panaudotos aukščiausios klasės šveicariškų laikrodžių technologijos ir puikuojasi ciferblatų gilumoje besisukantys ažūriniai titano krumpliaračiai. Skydelis sudarytas iš daugiau nei 600 mažų detalių ir sveria vos 700 gramų. Šiek tiek suplotas vairas su dviem vertikaliais stipinais sukasi aplink fiksuotą oro pagalvės stebulę ir neužstoja prietaisų skydelio bet kokiu pasukimo kampu.

Siaura centrinė konsolė su frezuoto aliuminio jungikliais ir valdikliais dekoruota tikru krištolu, kuris yra saugus nelaimingų atsitikimų metu. Nedidelis multimedijos ekranas iš priekinio skydelio viršaus išlenda iš sudėtingos kinematikos mechanizmo ir gali būti reguliuojamas portretinėje arba horizontalioje padėtyje. Pedalo padėtį galima reguliuoti elektriniu būdu. Garso sistema yra giliai integruota į kėbulą ir naudoja natūralias jo ertmes kaip rezonatorius.

"Bugatti Tourbillon": 8,3 litro atmosferinis V16, trys elektros varikliai ir 1800 AG

„Bugatti Tourbillon” jėgainė – tai naujausias 8,3 l V16 benzininis atmosferinis variklis (90 laipsnių), sukurtas bendradarbiaujant su Didžiosios Britanijos bendrovės „Cosworth” specialistais. Jo maksimali galia – 1000 AG ir 900 Nm, maksimalus alkūninio veleno sukimosi dažnis – 9000 aps/min. Šio variklio skleidžiamas garsas yra visiškai nepakartojamas. V16 variklis, kurio  ilgis yra 1 m, sveria tik 252 kg.  Jis sujungtas su 8 laipsnių DCT automatine pavarų dėže (su dviem sankabomis) ir visą galią perduoda galiniams ratams per elektroniniu būdu valdomą savaime užsiblokuojantį diferencialą.

Galinius ratus taip pat suka tarp variklio ir pavarų dėžės sumontuotas 250 kW (340 AG) ir 340 Nm didžiausios galios elektros variklis. Dar du 250 kW galios varikliai sumontuoti ant priekinės ašies – kiekvienas iš jų suka skirtingus ratus. Didžiausia bendra jėgainės galia yra 1 800 AG. 800 voltų T formos 24,8 kWh talpos traukos akumuliatorius įrengtas centriniame tunelyje ir už salono. Jo pilnos įkrovos užtenka 60 km nuvažiuoti elektra pagal WLTP ciklą. „Tourbillon” bendroji masė yra 1995 kg. Superautomobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 2 sekundes, iki 200 km/val. įsibėgėja per 5 sekundes, iki 300 km/val. įsibėgėja per 10 sekundžių, iki 400 km/val. įsibėgėja per 25 sekundes, didžiausias greitis – 445 km/val.

"Bugatti Tourbillon": 8,3 litro atmosferinis V16, trys elektros varikliai ir 1800 AG

„Tourbillon” važiuoklėje su daugiasvirtine pakaba priekyje ir gale naudojami lengvi lieti plonasieniai aliuminio posparniai ir 3D spausdintuvu atspausdintos ažūrinės aliuminio svirtys: palyginti su „Chiron”, pakaba yra 45 % „plonesnė”. Į standartinę įrangą įtraukti galingi anglies keramikos stabdžiai. Standartinės padangos – „Michelin Pilot Cup Sport 2”, kurių dydis 285/35 R 20 priekyje ir 345/30 R 21 gale.

Šiuo metu „Bugatti Tourbillon” yra tik prototipas. Jam bus atliktas didelis tobulinimo bandymų ciklas, o galutiai duomenys bus paskelbti, matyt, tik 2026 m., kai bus pradėta gamyba. „Bugatti” pagamins tik 250 „Tourbillon” egzempliorių, tačiau jis, žinoma, taps kitų mažos serijos ir serijinių „Bugatti” modelių su dar aukštesnėmis kainomis pagrindu.

ŽYMĖ:
Pasidalink