Šiandien prasidedančioje Japan Mobility Show „Toyota” demonstruos savo naujausius pasiekimus. Kiek anksčiau bendrovė paskelbė krosoverio FT-3e ir sportinio automobilio FT-Se anonsus, taip pat parodė kompaktišką elektrinį furgoną „Kayoibako” ir sunkvežimį „Toyota IMV 0”. Dabar „Toyota” parodė dar porą naujų automobilių, kurių „gyva” premjera įvyks šios savaitės pabaigoje.
Kalbame apie visiškai elektrinės „Toyota Land Cruiser” versijos koncepciją ir parodomąjį automobilį – pikapą, pavadintą EPU (kaip iššifruojamas šis pavadinimas, bendrovė kol kas nepaaiškino). Gamintojas naująjį konceptą priskiria vidutinių pikapų segmentui, nors, sprendžiant iš matmenų, pagal amerikietišką specifikaciją, naujiena priklauso kompaktinių sunkvežimių segmentui.
Remiantis pateiktais duomenimis, „Toyota EPU” yra 5 070 mm ilgio, 1 910 mm pločio ir 1 710 mm aukščio, o tarpas tarp ašių – 3 350 mm. Palyginimui, 2021 m. pristatyto kompaktiško pikapo „Ford Maverick” matmenys yra 5072 x 1844 x 1744 mm, ratų bazė – 3075 mm. Atkreipkite dėmesį, kad „Maverick” turi tradicinį vidaus degimo variklį arba hibridinę jėgainę, o EPU – elektros jėgainę. Gaila, bet apie ją kol kas nėra jokios išsamios informacijos.
Matoma, kad „Toyota EPU” gavo vienatūrį kėbulą, išlenktą variklio dangtį, pagrindinę optiką, sudarytą iš vieno elemento, einančio per visą priekinės dalies plotį, ir panašaus dizaino galinius žibintus. Konceptas taip pat turi didelę oro įsiurbimo angą priekiniame bamperyje, nedažytą plastikinį aptaką per visą kėbulo perimetrą, tradicinius išorinius veidrodėlius, įdubusias durų rankenėles, juodą stogą su spoileriu su integruotu stabdžių žibintu, taip pat visureigio padangas.
„Toyota” koncepcinis pikapas turi galinį bortą, kurį horizontalioje plokštumoje galima sulenkti stačiu kampu – šis sprendimas leidžia prireikus patogiai perkelti didelių gabaritų daiktus. EPU turi dviejų eilių saloną, kuriame penkios sėdimos vietos. Priekiniame skydelyje didelis ekranas, kuriame sujungtas virtualus prietaisų skydelis ir jutiklinis informacijos ir pramogų sistemos ekranas. Čia taip pat yra automatinės pavarų dėžės valdymo skydelis.
Bendrovė dar neatskleidė, ar ši koncepcija taps naujo automobilio pagrindu, tačiau gandai, kad „Toyota” ruošia konkurentą „Ford Maverick” ir „Hyundai Santa Cruz”, pasirodė dar 2022 m. vasarą. Jau anksčiau markės atstovybės Šiaurės Amerikoje atstovai užsiminė apie modelio pasirodymą kompaktinių pikapų segmente.