„Continental“ pagamino rekordinį radarų kiekį

Šių metų gegužės 8 d. „Continental“ pagamino 200 milijoninę radarų jutiklių sistemą. Automobilių pramonėje šis įspūdingas skaičius atspindi lyderio poziciją, kadangi įmonė užima daugiau nei 20 procentų rinkos, gamindama itin svarbius saugos komponentus. Tai taip pat rodo mobilumo tendenciją: itin spartų pažangių vairuotojo pagalbos sistemų diegimą siekiant automatizuoto ir savivaldžio važiavimo. Pavyzdžiui, nuo tada kai 1999 metais į S klasės „Mercedes-Benz“ buvo integruotas pirmasis „Continental“ tolimojo veikimo radaras, iki 2021 m. įmonė pagamino 100 milijonų radarų. O vos po ketverių metų šis skaičius pasiekė 200 milijonų ir tokia įspūdinga plėtra žymi itin didelį proveržį naudojant šias pažangias saugos sistemas. Be to, „Continental“ paskelbė, kad vien per pirmąjį 2025 m. ketvirtį iš skirtingų automobilių gamintojų sulaukė maždaug 1,5 mlrd. eurų vertės užsakymų.

Ad image

„200 milijonų pagamintų sistemų ir augantys užsakymai reiškia, kad „Continental“ išsiskiria aukštųjų technologijų inžinerija, novatoriška dvasia ir individualiai pritaikytais technologiniais sprendimais kiekvienai automobilių pramonės sričiai, – sako Ismailas Dagli, „Continental“ Autonominio mobilumo padalinio vadovas. – Radarų jutikliai yra svarbiausias šiandienos ir rytojaus mobilumo komponentas. Be šių sistemų, kurias gamina „Continental“, autonominis vairavimas būtų neįmanomas.“

Didesnis komfortas ir saugumas: radarai yra svarbiausia vairuotojo pagalbos sistemų dalis

Sparčiai augantys pardavimai tiesiogiai susiję su didėjančiu radarų jutiklių kiekiu šiuolaikiniuose automobiliuose. Pažangios vairuotojo pagalbos sistemos, naudodamos radarų technologiją, užtikrina didesnį saugumą ir komfortą tiek automobilyje, tiek ir kelyje. „Continental“ turi plačią galingų radarų sistemų, pritaikytų kiekvienai paskirčiai, gamą. Anksčiau palaikyti atstumui buvo naudojamas vienas radaras, šiandien jau reikia devynių ar daugiau jutiklių. Be jau įprastos adaptyvios greičio palaikymo sistemos, radarai reikalingi ir avariniam stabdymui, aklųjų zonų nustatymui, perspėjimui apie išvažiavimą iš eismo juostos, automobilio statymo pagalbai ir kitoms funkcijoms, dažniausiai veikiant kartu su kitais jutikliais, tokiais kaip kameros, ultragarso jutikliai ar LiDAR technologija.

Radarų revoliucija: nuo novatoriško gaminio iki aukštųjų technologijų komponentų su mikroschemomis

Per pastaruosius kelerius metus automobiliuose naudojama radarų technologija visiškai pasikeitė. „Continental“ atliko svarbų vaidmenį kuriant pirmąją pasaulyje radarų sistemą automobiliams: 1999 m. „Mercedes-Benz“ savo S klasės modelyje pasiūlė adaptyviąją greičio palaikymo funkciją. Ši sistema buvo pirmoji, kuri turėjo tolimojo nuotolio radarą, o jo veikimo atstumas siekė 150 metrų. Nors tuomet ši technologija buvo itin pažangi, visgi sistema buvo ribota ir, palyginti su šiandieniniais sprendimais, labai didelė ir sunki – iš viso svėrė 1,3 kilogramo ir buvo maždaug batų dėžės dydžio. Tačiau net ir tada tiek „Mercedes-Benz“, tiek ir „Continental“ pirmenybę teikė šiai technologijai, kadangi, skirtingai nuo, pavyzdžiui, infraraudonųjų spindulių jutiklių, radaras veikia nepriklausomai nuo šviesos ir matomumo sąlygų, įskaitant rūką ir tamsą.

Šiandieniniai radarai neturi daug bendro su pirmosios kartos sistemomis. „Pavyzdžiui, šiuolaikiniai išmanieji radarų jutikliai turi galingas mikroschemas, kurios tiesiogiai apdoroja iš jutiklio gaunamus signalus ir kartu su duomenimis iš kitų sistemų, tokių kaip kameros, pateikia juos realiu laiku“, – sako Norbertas Hammerschmidtas, Autonominio mobilumo komponentų padalinio vadovas. Šiandien „Continental“ kuriamos itin efektyvios radarų sistemos kainuoja gerokai mažiau nei pirmosios novatoriškos sistemos ir yra vos dviejų degtukų dėžučių dydžio. Jų veikimo nuotolis siekia iki 300 metrų ir jos yra itin tikslios bei gali atpažinti objektus, kurie žmogaus akiai net nėra gerai įžiūrimi. Pavyzdžiui, persirikiuojant greitkelyje jos gali pastebėti iš galo dideliu greičiu artėjantį motociklą, taip pat pamatyti dalinai užstotus pėsčiuosius mieste.

 

Pasidalink