Daugkartinis Lietuvos bekelės lenktynių ir ralio reido čempionas Vaidotas Paškevičius buvo minimas tarp tų, kurie ketina išbandyti savo jėgas Dakaro lenktynėse. Tačiau jo debiutas bus kitoks nei tikėjosi daugelis – Vaidotas taps pirmuoju mūsų šalies atstovu, startuosiančiu sunkvežimių įskaitoje: 2022 metų Dakare V. Paškevičius vairuos „Tatra Jamal“ sunkvežimį ir atstovaus „ConnectPay“ komandą.
Jau pirmosiose lenktynėse – stiprus pagrindinis partneris
Patyrusio lenktynininko, nelinkusio lengvai žarstyti pažadų, ambicijas ir siekius įvertino pagrindiniu partneriu tapusi finansinių technologijų bendrovė „ConnectPay“.
Įmonės atstovė Viltė Sabalienė pripažino, jog sprendimas drauge siekti užsibrėžtų tikslų buvo priimtas vos per kelias dienas: „Vaidotas savo planuojamą debiutą pristatė su tokiu užsidegimu, jog netrukome išsigryninti visą eilę mūsų veiklos sektorių ir lenktynių sportą jungiančių sąlyčio taškų – adaptacija prie greitai besikeičiančių sąlygų, sprendimai, kurie negali palaukti, patirtis ir komandinis darbas, technikos ir technologijų išmanymas, o bene gražiausias šios partnerystės aspektas – galimybė prisidėti prie istorinio autosporto momento Lietuvai – pirmo sunkvežimio Dakare pabaltijo mastu.“.
Naujas patyrusio lenktynininko biografijos posūkis
„Idėja Dakaro lenktynes įveikti sunkvežimiu man kilo beveik prieš dešimtmetį – nuo 2012 metų kryptingai ėjau ta linkme. Nesu mėgėjas iš anksto pasigirti, o jau paskui bandyti kažką daryti. Todėl apie projektą, susijusį su Dakaro lenktynėmis sunkvežimių įskaitoje, žinojo tik patys artimiausi mano aplinkos žmonės“, – likus iki varžybų starto pusantro mėnesio prisipažįsta Vaidotas Paškevičius.
Kol kas Dakaras jam – neįveikta aukštuma. Nors kitų pergalių jo kolekcijoje nestinga. Ne vienas Lietuvos čempiono titulas. Pergalė tikrai nė kiek ne lengvesniame „Ladoga Trophy“ lenktynių maratone.
Ekipaže – patirties ir ambicijų derinys
Su Vaidotu „Tatra“ kabinoje važiuos Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas. Abu – patyrę ir dalyvavę jau ne viename visureigių renginyje. Vaidotas su Tomu drauge yra dalyvavęs įvairiose lenktynėse – ir „Ladogoje“, ir tėvynėje, ir Lenkijoje. Slavomiras – irgi ne naujokas: jam pažįstamos ir Tuniso ralio, ir Breslau ralio, ir lietuviško „Perimetro“ trasos. Pasak ekipažo vairuotojo, su bičiuliais apsitarta, kam Dakare teks kokios funkcijos, todėl tikimasi, kad iššūkiai tik sustiprins kovą dėl bendro tikslo.
1000 „arklių“ ir mechaninė pavarų dėžė
Vaidoto Paškevičiaus pasirinkimas – laiko patikrintas „Tatra“ modelis. „Ne veltui sakoma, kad pirmas Dakaras būna sunkiausias ir brangiausias, nes daug ko nežinai. Ir mūsų niekas nežino. Ir įskaita – visai nauja Lietuvos atstovams. Mūsų tikslas paprastas – pasiekti finišą. Ypač debiutuojant tai būtų svarbiausias pasiekimas. Tačiau sportinių ambicijų irgi turime – mintyse galvojame, kad vieta pirmame 15-uke būtų visai pasiekiamas tikslas“, – sako lenktynininkas.
Pirmąjį Dakarą jis sieks įveikti 2014 metais gamintu ir laiko išbandytu sunkvežimiu: „Startuosime galingiausioje klasėje, todėl mūsų varžovai bus visi šios įskaitos ekipažai. „Kamaz“ ar MAZ technika gal ir greita, tačiau dėl įvairių peripetijų kaimynų iš Rytų technikos atsisakėme. „Iveco“, DAF ar kito Vakarų Europos gamintojo technika – brangoka. O „Tatra“ yra savotiškas „darbinis arklys“ – ir pirkimo, ir priežiūros, ir galimo rezultato prasme. Mūsų pasirinktas sunkvežimis yra įveikęs ne vieną Dakarą, 2020 metais juo važiavo ekipažas iš Lenkijos. Tikimės, kad debiutantams jo potencialo turėtų pakakti“, – sako sportininkas.
Prieš Dakaro lenktynes komanda patobulino 13 litrų darbinio tūrio variklį ir turbiną: dabar sunkvežimis turi daugiau 1000 AG ir apie 4500 Nm sukimo momentą. Parametrai įspūdingi, tačiau suvaldyti tokią galią teks per mechaninę 16 pavarų dėžę. Pastaraisiais metais sunkvežimių vairuotojams lenktynes palengvina šiuolaikinės automatinės transmisijos, tad Vaidotas atvirai šypsodamasis sako: „Papildomo darbo turėsime“.
„Tatra“ pasiekimai Dakare
„Tatra“ sunkvežimiai Dakare dalyvauja jau daugiau nei 25 metus: tai vienas iš tų gamintojų, kurių technika šiose ištvermės lenktynėse galima pamatyti beveik kasmet. Per ilgą istoriją čekų gamybos sunkvežimiai „Dakare“ yra laimėję 6 kartus, o ekipažai, važiavę „Tatra“ modeliais finiše net 18 kartų buvo tarp absoliučios įskaitos prizininkų. Čekas Karelas Lopraisas, iškovojęs tas 6 „Tatra“ pergales Dakare: nors nuo pirmo laimėjimo 1988-aisiais praėjo pakankamai daug laiko, o ir paskutinė pergalė pasiekta jau prieš du dešimtmečius (2001 m.) – šis sportininkas yra „Tatra“ vizitinė kortelė.
2021 metų lenktynėse 9-ą absoliučios įskaitos vietą užėmė čilietis Ignacio Casale, o pirmą dešimtuką baigė čekas Martinas Soltysas – abu šie lenktynininkai važiavo „Tatra Phoenix“ sunkvežimiais.
Tikimasi, kad šiemet sunkvežimių įskaitoje Dakare turėtų startuoti daugiau nei 60 ekipažų.
„Norėjome pasidžiaugti, jog mūsų debiutu Dakare tiki ir pasitiki platus Lietuvos verslo ratas. Bendrovės „Tavisa“, „Stiklų ekspertai“, „Baltexim“ mūsų ekipažą lydi jau ne vienerius metus, prie ambicingo tikslo prisideda ir ūkininkas Egidijus Černius bei Kupiškio rajono savivaldybė. Pirmasis Dakaras yra nemažai mūsų asmeninių lėšų pareikalausiantis projektas, todėl kiekvieno partnerio indėlis mums svarbus ir kaip moralinio palaikymo forma.“