Didėja dujinių „Volvo“ sunkvežimių, mažinančių CO₂ emisiją iki 100 %, paklausa

Dujomis varomų „Volvo“ sunkvežimių paklausa toliau auga – vien per 2024 m. jų pardavimai padidėjo daugiau nei 25 %. Tokie sunkvežimiai leidžia transporto įmonėms sumažinti savo anglies dioksido pėdsaką, ypač naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintus degalus – tuomet CO₂ emisija gali sumažėti iki 100 %.

Ad image

„Volvo Trucks“ jau pardavė daugiau nei 8 000 dujinių sunkvežimių visame pasaulyje. 2024 m. pardavimai išaugo 25 %, o pagrindinės rinkos – Švedija, Norvegija, Nyderlandai, Ispanija ir Jungtinė Karalystė. Dujiniai varikliai, montuojami į „Volvo FM“, FH ir „FH Aero“ modelius, pritaikyti tiek biodujoms, gaunamoms iš organinių atliekų, tiek suskystintoms gamtinėms dujoms (LNG).

Šie sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki 1 000 km, todėl yra tinkami tarptautiniams pervežimams, regioninei distribucijai ir statybų darbams. Tai perspektyvi alternatyva kitoms mažataršėms transporto priemonėms – tiek vežėjai, tiek transporto paslaugų užsakovai ieško tvaresnių veiklos būdų.

„Daugelis mūsų klientų keičia dyzelinius sunkvežimius į dujinius – tai paprastas sprendimas sumažinti CO₂ emisiją čia ir dabar“, – sako Janas Hjelmgrenas, „Volvo Trucks“ produktų vadovas. „Dujiniai „Volvo“ sunkvežimiai padeda transporto įmonėms sumažinti eksploatavimo išlaidas ir CO₂ pėdsaką, išlaikant našumą.“

Daugelyje šalių jau veikia išplėtotas biodujų degalinių tinklas. Europos biodujų asociacijos duomenimis, pasaulinė biodujų gamyba 2024 m. išaugo 21 %. Tai reiškia, kad vis daugiau naudotojų gali sumažinti CO₂ emisiją iki 100 %. Šalyse, kuriose taikomos mokesčių lengvatos ir valstybės subsidijos atsinaujinantiems degalams bei mažataršėms transporto priemonėms, biodujos tampa ekonomiškai konkurencinga alternatyva dyzelinui. Įprastos suskystintos gamtinės dujos CO₂ emisiją sumažina iki 20 % („nuo bako iki ratų“), palyginti su dyzeliniais sunkvežimiais.

Reikšmingas CO₂ ir eksploatacinių išlaidų mažinimas

„Volvo“ siūlo išskirtinę dujinių variklių technologiją, sukurtą remiantis geriausiai parduodamu D13 dyzeliniu varikliu. Jo našumas prilygsta bet kuriam dyzeliniam varikliui, tačiau CO₂ emisija – žemesnė.

„Mūsų dujiniai varikliai yra pažangūs ir lenkia konkurentus galios, sukimo momento, variklio atsako bei degalų ekonomijos srityse. Vairuotojai vertina jų galią, patogų važiavimą ir mažą triukšmo lygį“, – sako J. Hjelmgrenas. „Matome, kad šie sunkvežimiai turi didelį potencialą siekiant nulinės emisijos transporto.“

CO₂ emisijos mažinimas – faktai:

  • Perėjimas nuo dyzelino prie LNG leidžia sumažinti CO₂ emisiją iki 20 % („nuo bako iki ratų“).
  • Perėjimas nuo dyzelino prie biodujų / bio-LNG leidžia sumažinti CO₂ emisiją iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“).
  • Bio-LNG gaminamos iš buities atliekų, žemės ūkio atliekų ir nuotekų.
  • Bio-LNG identiškos įprastoms LNG dujoms pagal našumą, saugojimą ir pildymą.

Apie dujinius „Volvo“ sunkvežimius:

  • „Volvo“ siūlo dujinius FM, FH ir „FH Aero“ modelius – vilkikus ir važiuokles su 4×2, 6×2 ir 6×4 konfigūracijomis, sertifikuotus iki 60 t.
  • „Volvo G13 LNG“ variklis sukurtas remiantis dyzelinio D13 „Euro 6“ technologija. Galios versijos: 420 AG / 2 100 Nm, 460 AG / 2 300 Nm ir 500 AG / 2 500 Nm.
  • Didžiausia dujų bako talpa – 225 kg, leidžianti nuvažiuoti iki 1 000 km.
  • „Volvo Trucks“ dujiniuose sunkvežimiuose naudojama ekonomiška HPDI (aukšto slėgio tiesioginio įpurškimo) technologija iš „Cespira“: https://cespira.com/
  • Uždegimui naudojamas nedidelis dyzelino kiekis, o naudojant HVO, CO₂ emisija gali būti sumažinta iki 100 % („nuo šaltinio iki ratų“), palyginti su dyzeliniu sunkvežimiu.
  • Biodujos yra viena iš vidaus degimo varikliams skirtų degalų rūšių – svarbi „Volvo Trucks“ jėgos agregatų strategijos, kuria siekiama iki 2040 m. pasiekti nulinę emisiją, dalis.
  • „Volvo Trucks“ trijų krypčių strategija apima elektrinius, vandenilinius ir vidaus degimo variklius, kuriuose naudojami degalai iš atsinaujinančių šaltinių.
Pasidalink