„Drago“ senbūvis papasakojo, kaip „bombas“ pavyksta nugalėti su nediduke „Honda“

Irmantas Katinas, „Honda Tuning“ įkūrėjas, Lietuvoje žinomas kaip japoniškųjų „Honda“ automobilių ekspertas, išmanantis šio gamintojo automobilius nuo A iki Z. Artimesni bičiuliai žino ir tai, kad jis buvo bene pirmasis Lietuvoje įrodęs, kad Japonijos automobilių gamintojo kūriniai itin tinkami automobilių sportui. Ir ne tik slalomo trasoms, bet ir traukos lenktynių.

Su automobiliais I. Katinas savo gyvenimo sieti neplanavo: buvo radioelektronikos, kompiuterių meistras, o vėliau pradėjo vežti naudotus automobilius iš Vokietijos į Lietuvą. Žinoma, visi atvežtiniai modeliai buvo vokiški. Tačiau kartą I. Katinui į rankas pateko „Mazda 626“.

„Nusipirkau ją netyčia ir, pamatęs, pabandęs, supratau, kokia ji nereali. Daug geresnė už visus tuos vokiškus modelius. Ir nors daug kas sakė, kad neparduosiu, nes balta, japoniška, nebus, kas taiso, ją nuvarius į turgų nupirko iš karto“, – prisimena pašnekovas, tuomet tyčia pradėjęs ieškoti būtent tokių modelių ir vežti juos į Lietuvą.

Taip iki tol, kol kartą automobilių turguje nepamatė 1984 m. „Honda Prelude“ modelio. Jis prisimena, kad mašina buvo nudažyta tiesiog dažais iš flakonėlio, tačiau įsėdus į vidų jam tas automobilis itin patiko. Abejonių, ar tokį verta nusipirkti, nebeliko.

„Grįžau namo ir čia buvo mano pirmoji „Honda“. Ir po šios „Hondos“ daugiau kitų markių mano namuose nebuvo“, – juokiasi jis.

Tiesa, tais laikais žinių, kaip modifikuoti tokius automobilius, jam trūko. I. Katinas pasakojo pats prisimenantis momenta, kai stovėjo atsidaręs „Prelude“ variklio gaubtą ir galvojo, kaip padaryti automobilį greitesniu, tačiau atsakymo tuomet nerado.

Antroji „Honda“ į jo namus atkeliavo pamačius skelbimą, jog Klaipėdoje parduodamas daužtas „Honda Civic IVT“. Vyras nuvažiavo jo apžiūrėti ir automobilis patiko, tačiau informacijos, koks tai modelis, nebuvo. Tuomet, prisiminė I. Katinas, jis dėmesį atkreipė tik į užrašą, kad 1,6 l darbinio tūrio variklis generuoja 110 kW galią.

„Pagalvojau, kad daug, ir kitą dieną grįžęs jį nusipirkau“, – sako pašnekovas.

Nusipirktą automobilį jis iš karto atidavė remontuoti, o atgavęs jau sutaisytą sėdo prie vairo ir pamėginęs spustelėti akceleratorių nustebo.

„Pagalvojau, kad va čia tai „bomba“, – juokiasi I. Katinas, prisipažinęs, kad po pirmojo turėjo dar ne vieną „Civic IVT“.

Hobis virto verslu

Būtent lengvas ir nedidelis „Civic IVT“ buvo tas modelis, nuo kurio prasidėjo I. Katino kaip traukos lenktynių dalyvio karjera. Tiesa, pirmosios varžybos tikrai nebuvo legalios.

„Maždaug 2000-aisiais, Kaune, buvo organizuojamos nelegalios varžybos. Visi jose važiavo su BMW ar „Audi“, o „Civic“ buvo greitesnis už visus, ten buvusius“, – prisimena I. Katinas.

Ir tai nebuvo vienintelis kartas, kai su nedideliu „Civic“ jis šluostė nosis varžybų dalyviams su gerokai galingesne technika. Kaip pasakojo pašnekovas, kurį laiką jis buvo pasinėręs į slalomo varžybų pasaulį, kur dominavo „Žiguliai“ bei vienas kitas vokiškas automobilis.

„Buvo smagu, kai gali atvažiuoti su visiškai standartiniu automobiliu ir varžytis su modifikuotais modeliais bei juos nugalėti“, – pasakoja I. Katinas, neslėpęs, kad tuomet norėjosi ir „pareklamuoti“ turimą modelį, kad tokių Lietuvoje atsirastų daugiau.

„Honda“ jį atvedė ne tik į traukos lenktynes, bet ir padėjo susipažinti su automobilių modifikavimo pasauliu.

„Galėjau ir toliau sau remontuoti elektroniką, kompiuterius – gerai sekėsi. Bet pagalvojau, kad jeigu visą laiką sėdėsiu, pasidarysiu slunkius, supratau, kad geriau būtų darbas, kur reikia ir fizinės jėgos“, – šitaip prasidėjo I. Katino naujos karjeros kelias, kai drauge su bičiuliais jis įkūrė automobilių dirbtuves, pavadintas „Ground Zero“.

Kad žinių netrūktų, lietuviai iš JAV pasikvietė žinovą, kuris parodė, kaip reikėtų modifikuoti variklius, kad automobiliai važiuotų kur kas greičiau. Kasdien darbai vykdavo taip, kad iki pietų visi „Ground Zero“ darbuotojai klausydavo paskaitų ir mokėsi, popiet – dirbo.

Galiausiai, išsiskirsčius „Ground Zero“ įkūrėjų kompanijai, I. Katinas nusprendė įkurti savas „Honda Tuning“ dirbtuves. Pastarąsias šiandien žino, matyt, visi, vairuojantys automobilius, pažymėtus „Honda“ ženkliuku.

Bandė įrodyti, kad nelaimėjo

Paklaustas, ką geriausiai įsimena iš savo kaip traukos varžybų dalyvio karjeros, I. Katinas akimirką susimąstęs prisipažino, kad labiausiai širdį glosto prisiminimai apie vienas varžybas Estijos traukos lenktynėse.

„Automobilyje buvo sumontuota mano paties pagaminta NOS (azoto suboksido sistema – aut.) sistema iš nardymo baliono, iš kažkokių degalų purkštukų ir t.t. Ji buvo pirma tokia Lietuvoje. Kai bandžiau pirmą kartą, pradegė vožtuvas, nes buvo per mažas degalų purkštukas. Susirinkau reikiamas dalis ir susitvarkiau. Tiesa, mašina su NOS visai nevažiavo“, – prisimena pašnekovas.

Visgi pasiekus Estiją pasitaikė itin karšta diena. Įkaitęs azoto suboksido balionas kaip reikalas padėjo lietuviui. Tuomet, prisiminė jis, teko varžytis su keturis varančiuosius ratus turinčiu BMW, kuris nuo starto linijos šovė ir ėmė tolti.

„Pradėjau lėtai, trasos viduryje pastebėjau, kad vejuosi. Finišą kirtau pirmas. Bet įdomiausia tai, kad atėjus apdovanojimo, organizatorius aiškino, jog nelaimėjau. Teko ieškoti, kas nufilmavo finišą, tad 1200 litų – tuomet tai buvo labai gerai pinigai – organizatoriui reikėjo įteikti man“, –  sako I. Katinas.,

Greičiausiu būti nenori

Pasakodamas apie jo laukiančius, „dragui“ skirtus, automobilius, I. Katinas prisipažįsta, dalyvaudamas traukos varžybose visiškai nenori būti pats greičiausias. Kur kas įdomiau yra modifikuoti automobilį po kiekvienų varžybų ir šitaip vis greitėti.

„Pravažiuoji, kažką pamodifikuoji ir, žiūrėk, jau sutaupei kelias sekundės dalis, o per metus – ir visą sekundę“, – aiškina jis, prisipažindamas, kad jo karjeroje yra buvę etapų, kur laimėti prieš priešininką pavykdavo vos per tūkstantąsias sekundės dalis.

Jeigu greičiausiu būti nepavyksta, I. Katinas sako, kad reaguoja ramiai. Ramybės jam netrūksta ir tais atvejais, jeigu kažkas sugenda.

„Tarkim, „sulūžo motoras, tai aš tikrai neverksiu – susiremontuosiu, pasimokysiu iš nesėkmių ir toliau judėsiu į priekį. Niekad nebuvo minties, kad reikia viską mesti“, – atvirauja pašnekovas.

Visgi šiuo metu jo dirbtuvėse – bent keturi automobiliai, kuriais būtų galima ne tik startuoti, bet ir rimtai pasivaržyti rugpjūčio 27-28 dienomis Kazlų Rūdos aerodrome vyksiančiose „RSVMotors.lt Drag čempionato“ varžybose. Šviežiausias projektas – 6 kartos „Honda Civic“ su K24 kodu pažymėtu varikliu. Pradėjęs nuo 250 AG ir atsmoferinio motoro, šiandien I. Katinas turi turbininį variklį ir dukart daugiau arklio galių.

„Tik kai jis buvo iš esmės gatvei skirta mašina, tiesiog su saugos lankais, ketvirtį mylios įveikdavau per 12,6 sek. Dabar geriausias laikas – 12,02 sek., nors atsirado ir turbina, ir arklio galių skaičius išaugo. Liūdnoka, bet tai pirmas sezonas, todėl mokausi, ieškau, kur galima dar tobulėti“, – pasakoja jis.

Anot I. Katino, užsikrėsti azartu važiuoti traukos lenktynėse itin paprasta, mat ši sporto šaka gali būti ir labai pigi – nebūtinai reikia dešimčių tūkstančių eurų.

„Gali būti, kad „dragas“ tau kainuos tik degalus ir registraciją – važiuok su savo automobiliu ir tikrai rasi klasę, kurioje gali varžytis. Jei nori važiuoti greičiau, bus brangiau, o jeigu nori labai važiuoti labai greitai, bus labai brangu“, – sako žinovas.

Kviečia į naują etapą

Traukos lenktynių gerbėjams, norintiems savo akimis pamatyti, kaip važiuoja vienas greičiausių „Honda Civic“ Lietuvoje, geriausia proga tą padaryti – paskutinį rugpjūčio savaitgalį, 27-28 dienomis, Kazlų Rūdoje esančiame aerodrome, kur dėl greičiausiųjų vardo varžysis kone 100 įspūdingą techniką turinčių Lietuvos autosporto profesionalų ir mėgėjų.

Be to, vienas laimingasis iš renginio žiūrovų taip pat gali gauti šansą savo kailiu patikrinti, ką reiškia starto jaudulys laukiant žalios šviesoforo signalo, iki dugno įmintas akceleratorius ir įspūdingas greitis.

Vienam laimingajam, įsigijusiam bilietą į traukos varžybas per „Paysera“ bilietų platinimo sistemą, bus suteikta ne tik proga startuoti, bet ir savaitę laiko truksiantys mokymai su automobilių traukos sporto profesionalais, homologuota varžyboms skirta apranga bei specialiai šioms varžyboms „Insane Performance“ variklio galios didinimo specialistų paruoštas BMW.

Pasidalink
Exit mobile version