Dvidešimt aštuntasis kartas: startavo „Lietuvos metų automobilio“ rinkimai

32 kandidatai, 10 komisijos narių, 9 specialios nominacijos, 3 nugalėtojai – šiandien startavo jau 28-asis metų automobilio rinkimų konkursas. Rytą „Metų automobilio 2025“ pretendentai jau lūkuriavo VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto kieme ir TV3.lt portale, kur prasidėjo „Tautos automobilio“ rinkimai. Kaip ir pernai, Metų automobiliu taps trys skirtingoms kainų kategorijoms atstovaujantys kandidatai. Tą pačią lapkričio 29 dieną bus paskelbti ir specializuotų nominacijų laimėtojai. 

Konkursą 28 kartą organizuojantis „Lietuvos žurnalistų autoklubas“ (LŽA) skaičiuoja, kad nuo 1997 metų „Metų automobilio“ rinkimuose dalyvavo 794 skirtingi modeliai. Daugiausia pretendentų būta 2016 metais – 38. Daugiausiai pergalių konkurse yra pasiekę „Ford“, „Volkswagen“ ir „Škoda“ prekės ženklų atstovai – po 4. Iš viso pergalėmis džiaugėsi 15 skirtingų gamintojų atstovai.

Konkurso starto spaudos konferencijos metu komisijos narys Linas Butkus išlukšteno pretendentų statistiką ir pateikė įdomiausius faktus, kurie rodo, jog automobilių industrija šiuo metu išgyvena savotišką pauzę.

„Miesto visureigiai arba SUV ir toliau dominuoja kaip rūšis, o tikrųjų elektromobilių ekspansija pristojo ir konkurse jų dalyvauja tik dviem daugiau nei pernai – 12. Kita vertus, vos 6 pretendentai yra tiesiog benzininiai ar dyzeliniai, o 26 turi vienokius ar kitokius elektros variklius. Labai subjektyviai vertindamas sakau, kad konkurse matau 6 potencialius pardavimų lyderius ir 4 automobilius, kurie man labai patinka, nepaisant to, ką apie juos galvos mano kolegos ar potencialūs pirkėjai. Svarbiausia, kad ir šių metų konkurse nepritrūks vertų pergalės kandidatų atskirose nominacijose“, – pažymėjo L. Butkus.

Pasak jo, bus labai įdomu išbandyti, ar per metus padidėjo elektromobilių nuvažiuojamas atstumas, o visureigių specialistui Audriui Sutkui bus ypač daug darbo – visais ratais varomų modelių yra lygiai pusė (16).

„Nors automobilių pasaulis labai įvairus, pagrindinės jų evoliucijos kryptys labai panašios – jie didėja, sunkėja ir brangsta. Šiemet tipiškas „Metų automobilio“ kandidatas sveria beveik 2 tonas ir kainuoja 61 396 eurus. Ieškant dinamikos, kūrėjams tenka griebtis elektros papildų, todėl konkurse dalyvaujantis „Porsche Macan“ yra ne tik vienas sunkiausių, bet ir galingiausias bei greičiausias – jo elektros variklis generuoja 639 AG, jis iki 100 km/h įsibėgėja vos per 3,3 sekundės, o jėgainės sukimo galia siekia net 1130 niutonmetrų –  konkurso rekordas.  Ir vienas  brangiausių – kainuoja daugiau nei 138  tūkstančius eurų. Kita vertus, pigiausią konkurso automobilį „Dacia Duster“ galima būtų įsigyti vos už 17 tūkstančių eurų, tačiau ir „Porsche“, ir „Dacia“, ir daugelis kitų pretendentų turi vieną bendrą savybę – vis didėjantį skirtumą tarp bazinės ir optimalios komplektacijos kainos, todėl konkursui pateiktas „Duster“ kainuoja 28 tūkstančius eurų“, – pažymėjo L.Butkus.

Šiandien VILNIUS TECH universitete taip pat vyko konferencija PLUG-IN, kurios dalyviai nagrinėjo industrijos situaciją, automobilių judumo miestuose problemas, interneto įtaką, naujas technologijas ir atsakė į ramybės neduodančius klausimus apie elektromobilių vertę antrinėje rinkoje bei vienu įkrovimu nuvažiuojamo atstumo rodiklius.

Jau rytoj prasidės elektromobilių testai, vėliau vyks intensyvūs vairavimo bandymai Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos  autodrome, o specialių nominacijų kandidatai bus egzaminuojami Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“. Lapkričio 29 dieną nugalėtojai bus paskelbti VILNIUS TECH.

Metų automobiliu taps trys pretendentai, besivaržantys klasėse iki 40 000, 60 000 eurų ir daugiau nei 60 tūkst. eurų. Taip pat bus renkamas Metų elektromobilis, „Autoplius“ Metų inovacija, „Bitės“ Metų interneto automobilis, „Transeksta“ Metų saugiausias automobilis, „Balcia“ 4×4, Metų sportiškiausias, Metų vairas, Metų vairas „Junior“ ir Tautos automobilis, kurį išrinks portalo tv3.lt skaitytojai.

Pagrindiniai „Metų automobilis 2025“ rėmėjai yra koncernas „Continental“ ir draudimo bendrovė „Balcia Insurance SE“.

Konkursą taip pat remia „Bitė Lietuva“, „Inbalance grid“, „Transeksta“, Lietuvos sporto centro kompleksas „Druskininkai“, Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla, VILNIUS TECH.

Informaciniai rėmėjai: „TV3 Group“, „Power Hit Radio“, „Auto Bild Lietuva“, portalas autoplius.lt. Komunikacijos partneriai – finansinės ir strateginės komunikacijos agentūra „Fcomm“.

KONKURSO KOMISIJA (abėcėlės tvarka)

  1. Egidijus Babelis
  2. Linas Butkus
  3. Renaldas Gabartas
  4. Justas Lengvinas
  5. Paulius Mikolaitis
  6. Vitoldas Milius
  7. Žilvinas Pekarskas
  8. Vytautas Pilkauskas
  9. Saugirdas Pukalskas
  10. Valdas Valiukevičius

PRETENDENTAI (pagal kainų kategorijas)

Iki 40 000 EUR

  1. Alfa Romeo Junior
  2. CUPRA Formentor
  3. CUPRA Terramar
  4. Dacia Duster
  5. Ford Kuga
  6. Jeep Grand Cherokee
  7. Lexus LBX
  8. Nissan Qashqai
  9. Peugeot 3008
  10. Peugeot 5008
  11. Škoda Kodiaq
  12. Škoda Superb
  13. Toyota C-HR
  14. Volkswagen Passat
  15. Volkswagen Tiguan
  16. Volvo EX30

IKI 60 000 EUR

  1. CUPRA Tavascan
  2. Ford Explorer
  3. GWM WEY
  4. Hyundai Santa Fe
  5. LEXUS RZ
  6. Mazda CX-80
  7. Mercedes-Benz EQA
  8. Mercedes-Benz EQB
  9. Renault Scenic E-Tech Electric
  10. Toyota Camry
  11. Toyota GR Yaris

DAUGIAU NEI 60 000 EUR

  1. Audi Q6 e-tron
  2. Audi Q7
  3. Porsche Macan
  4. Toyota Land Cruiser
  5. Volkswagen ID.7
Pasidalink
Exit mobile version