Elektromobilių varžybose pranašumo sieks patikimumu ir universalumu

Elektromobilių varžybos-Lexus UX 300e

Birželio 17 dieną vyksiančios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ vienodai įtraukia tiek automobilių, tiek ir naujų technologijų entuziastus. Gausiame 30 ekipažų būryje šiais metais startuos ir du nauji „Lexus UX 300e“ miesto visureigiai.

Elektromobilių varžybų organizatoriai dar kartą šiek tiek pakoregavo renginio reglamentą. Pagrindinė dalyvių užduotis lieka ta pati – per 6 valandas įveikti kuo didesnį atstumą, tačiau pasikeitė klasių skirstymo tvarka. Iki šiol kriterijumi laikytą baterijos talpos rodiklį pakeitė gamintojo oficialiai nurodomas pagal WLTP bandymų metodiką viena įkrova nuvažiuojamas atstumas.

Pagal šį parametrą visi elektromobiliai bus suskirstyti į tris įskaitas. „Nida“ pavadintoje įskaitoje varžysis iki 357 kilometrų viena įkrova nuvažiuojantys modeliai, „Warsaw“ – elektromobiliai, kurių nuvažiuojamas atstumas siekia nuo 358 iki 474 kilometrų, o „Tallinn“ – daugiau nei 475 kilometrus įveikiantys naujausi modeliai.

„Lexus UX 300e“ miesto visureigiuose montuojamos 54,3 kWh baterijos leidžia šiems viena įkrova nuriedėti iki 313 kilometrų. Tai reiškia, kad šis modelis „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ varžybose pateks į pačią gausiausią klasę ir varžysis su būriu vokiškų „Volkswagen ID.3“ ir ID.4, egzotiškųjų „Seres 3“, taip pat įvairių komplektacijų „Fiat“, „Peugeot“ ir „Citroën“ elektromobilių.

Išbandyta platforma – patikimesnė

Elektromobilių varžybose debiutuosiantis „Lexus“ aptarnavimo po pardavimo vadovas Ramūnas Giedrys atkreipia dėmesį, kad didžiausi naujojo UX 300e privalumai vartotojams yra dinamiškas valdymas ir komfortas. Solidžiai atrodo ir 16,9 kWh/100 km siekiantis vidutinių energijos sąnaudų rodiklis, kuris gali suteikti pranašumą tokiose varžybose, tačiau jis ne mažiau svarbus ir kasdien vairuojant elektromobilį.

„Manau, savo įskaitoje pagal rezultatus turėtume įsitaisyti kažkur viduryje. Apie tai byloja visi automobilio parametrai: elektros motoro galia, nuvažiuojamas atstumas ir įkrovimo sparta. Persvarą gali suteikti mažesnės nei konkurentų energijos sąnaudos, tačiau tai dar reikės įrodyti praktiškai“, – aiškina pašnekovas.

„Lexus UX 300e“ priekinius ratus suka vienas 150 kW (204 AG) galią ir 300 Nm sukimo momentą išvystantis elektros variklis. Maksimali įkrovimo galia prisijungus prie nuolatinės srovės viešosios stotelės siekia iki 50 kW. To užtenka, kad iki 80 proc. energijos atsargas būtų galima papildyti maždaug per 50 minučių.

Pirmasis rinkoje debiutavęs modelis buvo hibridinis UX 250h – jį klientai gali rinktis iki šiol. Vien elektra varoma versija pasirodė kiek vėliau, tačiau, anot R. Giedrio, nereikėtų nuvertinti elektromobilių, kurie nėra gaminami ant specialiai jiems skirtų platformų. Prieš 2021-aisiais pasirodant elektrinei UX miesto visureigio versijai, rinkoje keletą metų buvo siūlomi hibridiniai modeliai, todėl dabar atliekant techninę priežiūrą jokių netikėtumų nekyla.

Elektromobilių varžybose Lexus UX 300eĮ ateitį – skaičiuojant

Elektromobiliai vienbalsiai vadinami ateities transportu, tačiau, kaip pažymi R. Giedrys, dėl to žmonės neturėtų jaustis įsipareigoję jau dabar pirkti tokius automobilius. Anot jo, modernūs įsikraunantys hibridai ir įkraunamieji hibridiniai modeliai išsiskiria itin maža emisija ir tuo pat metu suteikia judėjimo laisvę.

„Elektromobilis vis dar yra naujovė transporto sektoriuje. Visuomet reikia skaičiuoti, kokio automobilio išlaikymas konkrečiomis sąlygomis būtų pigesnis. Jei tektų dažnai naudotis brangiomis viešosiomis sparčiojo įkrovimo stotelėmis, galbūt kol kas geriau įsigyti universalesnį hibridinį modelį“, – pataria gamintojo atstovas.

„Lexus“ pardavimo vadovė Ingrida Dobrovolskytė ypatingo plano elektromobilių varžyboms nėra parengusi. Prekių ženklo atstovė rezultato sieks įgyvendindama užsibrėžtas pradines užduotis. Viena jų – neviršyti greičio ir nepadaryti kitų pažeidimų, už kuriuos gali būti skirta baudos minučių.

„Tikslesnę strategiją turbūt dėliosime jau dienos metu. Jei startuosime su visiškai įkrauta baterija, manau, nesistengsime visais būdais pirmosios pasiekti sparčiojo įkrovimo stotelės“, – kalba vieno iš dviejų prekių ženklo ekipažų narė.

Tikrieji elektrifikacijos pradininkai

I.Dobrovolskytė pastebi, jog skirtingų gamintojų elektromobilių techninės charakteristikos labai supanašėjo. Daugumos naujų modelių baterijų talpa siekia mažiausiai 50 kWh, o nuvažiuojamas atstumas – 300 kilometrų ir daugiau.

Tai tarsi minimalūs naujiems elektromobiliams keliami reikalavimai, kuriuos turi atitikti ir tokie stilingi krosoveriai kaip „Lexus UX 300e“ ar naujasis „Volkswagen ID.4 GTX“. Didžiausias skirtumas, lyginant su konkurentais, pasak Japonijos gamintojo atstovės, – ilgametė bendrovės patirtis kuriant hibridines pavaras.

„Lexus“ drauge su motinine įmone „Toyota“ yra tikrieji masinės automobilių elektrifikacijos pradininkai. Idėjų bendrovei nestinga, tačiau kitaip, nei tai daro kai kurie gamintojai, jos įgyvendinamos neskubant, nuosekliai apgalvojant kiekvieną žingsnį. Turint plačią hibridinių modelių gamą, nėra būtinybės kuo greičiau pristatyti naują elektromobilį, todėl gaunamas geriau paruoštas galutinis produktas“, – prekių ženklo pranašumus įvardija ji.

UX 300e yra optimalaus dydžio miesto visureigis, su kuriuo, I. Dobrovolskytės žodžiais, nebaisu netyčia užvažiuoti ant šaligatvio bortelio. Modelio prošvaisa siekia 160 milimetrų, ir tai yra solidus rodiklis šio segmento krosoveriui. Sumontavus bateriją, pažemėjo svorio centras, todėl automobilis tapo dar tiksliau valdomas.

„Stabilumas juntamas ir vairuojant užmiestyje, todėl elektromobiliu galima visiškai pasitikėti. Mūsų rinkoje tai svarbu, nes lietuviai neperka atskirų automobilių miestui ir užmiesčio keliams. Visur turi tikti tas pats modelis, o elektrinis UX 300e yra universalus“, –  apie dvigubą naudą dėsto prekių ženklo atstovė.

„Lexus UX3 00e“ ekipažų nariai taip pat turės progą išbandyti ne kartą gamintojo rengtuose ekonomiško hibridinių automobilių vairavimo mokymuose įgytus įgūdžius. Ties patys sklandaus valdymo principai galioja ir elektromobiliams: greitėti reikia tolygiai, o stabdžių pedalą spausti – itin saikingai.

 

 

- Reklama -