„Enefit“ 24H elektromobilių lenktynių statistika: nuo energijos naudojimo iki ratų keitimo.

Vytauto Pilkausko nuotr.

Rugsėjo 20-21 dienomis Panevėžio mokymo centro autodrome vykusiose „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse 11 komandų per parą nuvažiavo 9427 km ir sunaudojo 1865 kWh elektros energijos. 2022 metais tiek pat komandų nuvažiavo 10013 km ir sunaudojo 2158 kWh, o 2023 trylika ekipažų įveikė 11 181 km bei sunaudojo 1892 kWh. Šiemet lenktynės vyko kitoje trasoje nei dvi ankstesnės, todėl ekonomiškumo ir greičio rezultatus sunku lyginti, bet kai kurias išvadas galima pasidaryti.  

Pirmosios trys lenktynių valandos buvo pačios greičiausios. Būtent tada visos komandos fiksavo greičiausius vieno rato įveikimo laikus, o rekordininke tapo „Elinta Motors“ komanda su pačių sukurtu tikru lenktyniniu elektromobiliu „Subaru BRZ“. Jie vieną ratą įveikė 57,15 km/h greičiu. Ir kitų komandų tempas buvo pakankamai didelis, todėl kartais posūkiuose girdėdavosi net padangų cyptelėjimas. Tačiau jis nutilo artėjant vakarui, nes komandos pastebėjo, jog didelės energijos sąnaudos (kai kuriuose automobiliuose jos siekė net 40 kWh/100 km), privers stoti ilgiems ir dažniems įkrovimams. 

2024 metais vidutinis energijos sunaudojimas siekė 19,7 kWh/100 km, 2023 – 16,8 kWh, 2022 – 21 kWh/100 km. Kadangi 2023 metais lenktynės buvo beveik valandai sustabdytos dėl audros, įdomiausia būtų palyginti 2022 ir 2024 metų statistiką. Šiemet komandos važiavo taupiau, bet tuo pačiu ir nuvažiavo pusšimčiu kilometrų mažiau. Tiesa, statistiką šiek tiek iškreipia „Subaru BRZ“ rezultatas – komandai šios lenktynės buvo eksperimentinės konstruojant lenktyninį automobilį. Jie dažniau nei kiti stojo automobilio sistemų reguliavimui, taip pat ir įkrovimui, nes sąnaudos kartais siekė ir 50 kWh/100 km. 2022 vidutinis visų komandų greitis per 24 valandas buvo 37,9 km/h, o 2024 – 35,7 km/h. Šiek tiek lėtesnis tempas leido sutaupyti energijos, tačiau galime pastebėti ir gamintojų tendenciją didinti ne baterijas, o efektyvumą.

Kasmet į visus lenktynių dalyvių automobilius sumontuojamos „BackVue“ kameros, kurios teisėjams padeda užfiksuoti taisyklių pažeidimus. Paprastai kamerų transliuojamus vaizdus visame pasaulyje nemokamai galima matyti tik 15 minučių per parą, tačiau lenktynių partneris, Pietų Korėjos kompanija „Pitasoft“ „Enefit“24H lenktynių metu skelbia „atvirų durų dienas“ – tris paras visame pasaulyje gyvas prisijungimas prie visų kamerų neribojamas. Ir šiemet žiūrovai nustebino. Gyvai vaizdai iš automobiliuose ir trasoje įrengtų kamerų  buvo stebėti net 58 valandas. Daugiausiai dėmesio sulaukė „Porsche Lietuva“ komanda. Prie jų kameros buvo prisijunga net 16 valandų.

2024 metų lenktynės parodė, kad net tylus ir aplinkai draugiškas automobilių sportas gali būti įdomus žiūrovams. Renginyje apsilankė apie 600 žmonių, jie galėjo apžiūrėti vienintelį Baltijos šalyse saulės energija varomą automobilį „Solaride“, išbandyti savo jėgas lenktynių simuliatoriuje ir sudalyvauti Panevėžio robotikos centro „RoboLabas“ pramogose. Net vidurnaktį šalia lenktynių trasos galima buvo sutikti Stetiškių bendruomenės gyventojus, kurie su lenktynių dalyviais diskutavo apie elektromobilizmo naujoves.

Komandų pasiruošimo lygis lenktynėms taip pat didėja. Didžioji dauguma šalia trasos įsikūrė nameliuose ant ratų, kad lenktynininkai galėtų kokybiškai pailsėti visą parą. Pirmą kartą per lenktynių istoriją teko keisti ir kelių automobilių padangas. Trasos specifika buvo negailestinga priekiniam dešiniam ratui. Čia pasižymėjo „Deals On Wheels“ komanda, „Tesla“ ratus pakeitusi per porą minučių. 

2024 „Enefit“ 24H elektromobilių lenktynėse nugalėjo „Deals on Wheels“ komanda (Tesla 3), antroje vietoje finišavo „Nanosun by Tarzanija Racing“ (VW ID.3),  trečioje – „Porsche Lietuva“ (Porsche Taycan).

2025 metais „Enefit“ 24H elektromobilių taip pat vyks Panevėžio mokymo centro autodrome, tačiau trasos konfigūracija keisis.

Pasidalink
Exit mobile version