Sekmadienį prieš vidurdienį Tunise startuoja pirmieji „Fenix Rally“ dalyviai, tarp kurių prie starto linijos stoja ir tuzinas dalyvių iš Lietuvos. Kaip žinia, ralis visada prasideda gerokai anksčiau nei duodamas pirmojo greičio ruožo startas – dalyviams šeštadienį teko susitvarkyti nemažai formalumų.
Šeštadienį nuo ryto komandos rikiavosi administracinėje ir techninėje komisijose, kuriose organizatoriai tikrino tiek visą reikalingą dokumentaciją, tiek techniką. Laikantis sanitarinio protokolo kiekvienam, prieš pradedant visas kitas procedūras, buvo atliktas ir korona viruso testas. Tiesa, dalyviai turėjo pasidaryti testus ir prieš atvykdami į ralį. Aidas Bubinas, komandos „Specialist Racing Team“ šturmanas pasakojo, kad nors dalyvių daug, o procedūros užtrunka, viskas vyko sklandžiai ir jau įdienojus komandos galėjo važiuoti į testinį greičio ruožą kuriame dalyvius pasitiko retai Sacharoje sutinkamas lietus.
Testiniai kilometrai ir prisitaikymas prie kopų
„Organizatoriai dalyviams pateikė 17 km testinį greičio ruožą kopose, kuriame buvo galima važiuoti neribotą kiekį kartų. Kadangi šiame ralyje startuoja daug naujokų, kuriems tai bus pirma pažintis su kopomis, tad ir šis testinis greičio ruožas bei kelio knyga buvo labiau orientuoti į juos, kad pasibandytų ir suprastų kas jų laukia startavus raliui. Kai kurie susitvarkė lengvai, bet buvo ir tokių, kam pravažiuoti teisingai pavyko tik iš kelinto karto. Mes šį ruožą pravažiavome vieną kartą. Navigacija pasirodė ne pati sudėtingiausia, bet jokių būdu negaliu sakyti, kad bus lengva, o ir šiaip yra šiokių tokių skirtumų nei naviguojant motociklu. Klaidų tikimybė, matyt, išlieka visiems, nepriklausomai nuo patirties bagažo. Pagrindinis skirtumas yra tai, kaip greitai pavyksta suprasti ją ir grįžti į maršrutą“, – pasakojo A. Bubinas, kuriam tai jau ne pirmos rali-reido varžybos smėlynuose, bet pirmosios sėdint šturmano pozicijoje.
Dalius Olechnavičius, „Specialist Racing Team“ komandos vairuotojas pasakojo, kad pirmieji kilometrai iš karto leido suprasti, kad Sacharos kopos gerokai skiriasi nuo tų, kuriomis teko važiuoti Lietuvos Baja čempionate ir reikėjo atitinkamai prisitaikyti prie kitokio vairavimo: „Pirmaisiais kilometrais per aršiai šturmavau kopas, bet pavyko greitai persiorientuoti, kad važiuoju nebe Pabradės poligono smėlynais ir kopos čia aštresnės, o smėlis klampesnis. Panašu, kad pavyko suprasti pagrindinius skirtumus. Taip pat pirmą kartą pabandėme bagį su tomis padangomis, kuriomis važiuosime ir Dakaro ralyje ir po pirmųjų kilometrų džiaugiamės savo pasirinkimu“.
„Smėlio prisilietimas“ – pirmasis greičio ruožas
Sekmadienio vidudienį dalyviai stojo prie pirmojo greičio ruožo starto linijos. Šiandien jiems teks įveikti 135,5 greičio ruožo, pavadinto „Smėlio prisilietimas“, kilometrus. Kaip ir beveik visomis dienomis, šis greičio ruožas yra kilpinio tipo – startuojama ir finišuojama netoli Douz miesto. Dalyviai viso ralio metu bus apsistoję tame pačiame bivake, o nakvynės vietą reikės pakeisti tik maratoninio greičio ruožo naktį.
Pirmasis iš lietuvių keturratininkų startuoja „Specialist Racing Team“ komandos lenktynininkas Romualdas Karužis, kurio keturratis pažymetas 3 startiniu numeriu, iš karto po jo prie starto linijos stoja Donatas Pečiulis bei Tomas Mickus. Treti tarp pusšimčio SSV klasėje besivaržančių moto bagių startuoja Aidas Bubinas ir Dalius Olechnavičius, gavę 402 startinį numerį. Net trys automobilių ekipažai iš Lietuvos pažymėti 27 (Aivaras Kavaliauskas ir Šarūnas Paliokas), 40 (Mindaugas Povilaitis ir Slavomir Volkov) ir 51 (Vaidotas Paškevičius ir Audrius Matuolis) startiniais numeriais. Rezultatus bei dalyvių buvimo vietą gyvai ralio metu galima stebėti oficialiame ralio puslapyje (https://live.geotraq.org/fenix-2021/).